דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית מצטרפת להתנגדות להעברת היחידה לשותפויות ותוכניות חיצוניות במשרד החינוך לידי ח"כ אבי מעוז: "קוראים לאנשי החינוך שלא לשתף פעולה עם הנחיות שייכפו על בתי הספר תוכניות שבהן יסודות של שנאה, גזענות והומופוביה"

בהודעת התנועה הקיבוצית, שאושרה בישיבת מזכירות התנועה, נכתב עוד: "לא נאפשר ניסיון דיכוי של שוויון מגדרי, השתקת קולות ונטיות באמצעות הטלת פחד ומורא. אנו פונים מכאן לכל הילדים והילדות, לכל הנערות והנערים בקיבוצים ובחברה הישראלית כולה, המרגישים בימים אלה שזהותם המינית מותקפת, ואומרים לכם – אתם נפלאים כמו שאתם ואנחנו כאן לצדכם"
בנימין נתניהו ואבי מעוז לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ונעם. צילום: דוברות הליכוד
בנימין נתניהו ואבי מעוז לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ונעם. צילום: דוברות הליכוד

התנועה הקיבוצית יצאה ביום ראשון כנגד כוונת ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, להעביר את היחידה לשותפויות ותוכניות חיצוניים במשרד החינוך תחת ח"כ אבי מעוז, יו"ר סיעת נעם בכנסת המיועד לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. בדיון שקיימה מזכירות התנועה הקיבוצית קרא מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, לכל נשות ואנשי החינוך במרחב הקיבוצי בעבר ובהווה, למדריכים בחינוך הבלתי פורמלי ולהורי הילדים "לא לשתף פעולה עם הנחיות שייכפו על בתי הספר תוכניות בהן יסודות של שנאה, גזענות והומופוביה".

בהודעת התנועה הקיבוצית נכתב: "אנו שומעים את הקולות, את התוכניות ואת המדיניות המסתמנת בממשלה הבאה. שומעים ונחרדים. הקולות העולים מחדרי המשא ומתן מציירים, עוד לפני השבעתה של הממשלה, קו מדיניות שאיננו יכולים להשלים ולקבל. ידועה ומוכרת האימרה כי בערות היא כוח. בעולם הקודר שבו גורמי שוליים ממונים לתפקידי מפתח בממשלה ומקבלים לידם סמכויות בתחום החינוך, הופך ממשי החשש שבו נאבד כולנו את חופש החשיבה, את עצמאות הביטוי ואת חופש הפרט".

"אנו מאחלים לכל ממשלה בישראל הצלחה בהבטחת ביטחונה וקיומה של המדינה. אך נעמוד כחומה בצורה מול ניסיונות לפגוע בצביונה, בערכיה ובעתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ומול כל ניסיון לגרום לאזרחים לחוש מאוימים עקב אמונתם, ולהחדיר בכוח החקיקה יסודות אפלים של דיכוי, חינוך מחדש, גזענות, ושנאת האחר".

בהודעת התנועה הקיבוצית נכתב עוד "לא נאפשר ניסיון דיכוי של שוויון מגדרי, השתקת קולות ונטיות באמצעות הטלת פחד ומורא. אנו פונים מכאן לכל הילדים והילדות, לכל הנערות והנערים בקיבוצים ובחברה הישראלית כולה, המרגישים בימים אלה שזהותם המינית מותקפת, ואומרים לכם – אתם נפלאים כמו שאתם ואנחנו כאן לצידכם. אנו וציבור גדול בישראל כאן תמיד להגן עליכם, ולוודא כי במערכות החינוך במדינה שלנו, תמיד תרגישו ותהיו שווים ובטוחים.

"התנועה הקיבוצית פועלת על בסיס ערכים אוניברסליים ובהם סולידריות, צדק חברתי, שוויון ערך האדם, שוויון הזדמנויות וקידום שוויון מגדרי, והזכות לכבוד ולחרות. אנו קוראים לקיבוצים ולבתי הספר בהם לומדים ילדינו להמשיך לחנך ברוח ערכים אלו, חזון הקדמה, וקוראים לשותפינו הרבים - אגפי החינוך ויחידות הנוער במועצות האזוריות, בתי הספר ומערכות החינוך, הנהגות הקיבוצים ומערכות החינוך הקיבוציות – להימנע מלשתף פעולה עם היחידה לשותפויות ותוכניות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

הוספת תגובה חדשה