דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה בגבעה - תנועה ציבורית מגיעה לגבעת חביבה!

תנועה ציבורית והמרכז המשותף לאמנות גבעת חביבה מזמינים אתכם לאירוע חגיגי של פעולות פרפורמטיביות, מעגלי שיח והרקדה. דרך היכרות עם מושגי היסוד של תנועה ציבורית והתנסות גופנית בפרקטיקות של הקבוצה, נפעיל יחד את המרחב הציבורי כזירה של מפגשים בין גוף האזרח לגוף המדינה, בין פוליטיקה לאמנות. יום שבת הקרוב, 18.06.22, בין השעות 16:00-21:00
התנועה בגבעה - תנועה ציבורית מגיעה לגבעת חביבה!

בתקופה זו בה בשנתיים האחרונות היחד הלך ודעך, הגוף הלך ונשכח ואנו מוצאים חשיבות עצומה לחבר יחד עם תחושות וחושים, זיכרון של מצבים בגוף, עם תנועה במרחב וההבנה שכולנו מוצאים את עצמנו בתוכם אך לא תמיד יודעים איך באמת להבין אותם. כוראוגראפיות של הפגנות, כוראוגראפיות של סכנה, כוראוגראפיות של משטור, כוראוגראפיות של חמלה.

אז איך אפשר להבין את היחסים בין האזרח למדינה? מה קורה במרחב הציבורי לפרט? וליחד? מה בין פוליטיקה לאמנות?

מובילי פעולה: דנה יהלומי, גלי ליבריידר מועלם, ניר שאולוף | אוצרת: ענת לידרור | משתתפים: משי אולונסקי, רונן אולונקי, מיכל הירש, זהר הספרי, מעין חורש, גלי ליבריידר מועלם, ארז לוטן, אבשלום לטובה, תומר לנדמן, יניב סגל, ניר שאולוף | ניהול סטודיו: יעל בן עמי | צילום: ריצ'ארד אסטיי | ייעוץ אמנותי ועיצוב הזמנה: ליהי לוי | 'יש בי סכנה' הופקה ע"י פסטיבל הרמת מסך 2020.

  • באירוע יוגש כיבוד מרענן
  • אוכל ביתי ערבי טעים יימכר על ידי נשות ג'ת המופלאות.
  • התערוכה הקבוצתית הרב תחומית- התעוררות מדומה תהיה פתוחה לקהל הרחב!

הכניסה חופשית בהרשמה מראש: לחצו כאן להרשמה

לאירוע פייסבוק מתעדכן וחי: לחצו כאן

* האירוע מתקיים בתמיכת מפעל הפיס


מה באירוע?

17:00-17:40 - יש בי סכנה: שבעה מגעים לימים של אי-אמון
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
בעקבות המגפה - בישראל, כמו במקומות אחרים בעולם - נדרשנו להגדיר מחדש את תפקידו של המרחב הציבורי, המקום בו אנו מופיעים כחברה. זה המקום בו זרים נפגשים ומגלים סולידריות, בו הגוף של האזרח פוגש את הגוף של המדינה. תנועה ציבורית אספה יחד תשעה פרפורמרים בני גילאים שונים, מילדות ועד גיל זקנה, המבצעים מסכת של שבע כוריאוגרפיות השייכות למרחב הציבורי.

18:00-19:00 - מעגלי שיח ברוח הגבעה
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
באזור הדשא נקיים מעגלי שיח בהשראת מפגשי השומר הצעיר בגבעת חביבה, ונדבר על מושגי יסוד בפועלה של תנועה ציבורית.

19:15-20:15 - פעולה חדשה: תנועה בגבעה
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מאז הקמתה ב-1949, גבעת חביבה היא מרחב פדגוגי ואידאולוגי פעיל שמהדהד את הברית הנצחית שבין נעורים וחזון. תנועה ציבורית מזמינה את הציבור למהלך תנועתי השתתפותי שיסמן את הקשר בין מורשת תנועות הנוער להווה האזרחי. תנועה בגבעה היא התכנסות חגיגית המפעילה את הקשר ההדוק בין מודעות פוליטית וארוס, בין אלימות ושותפות, בין חינוך ותקווה.

16:00-21:00 - תדרוך
~~~~~~~~~~~~~
לאורך היום יתקיים בכל 30 דקות מפגש בארבע עיניים בין צופה לסוכן תנועה ציבורית. במהלך הפגישה נפרשת רשת רחבה של קשרים בין תרבות ולאום, בין אוספי אמנות והגירה. תדרוך מבוסס על מחקר שערכה הקבוצה סביב אמנות פלסטינית שנוצרה בפלסטין לפני 1948, וחומרים מארכיוני גבעת חביבה אודות תנועות אידאולוגיות שפעלו בארץ עם קום המדינה.

התדרוך עם סוכן תנועה ציבורית הוא בהרשמה מראש בלבד בשליחת מייל לכתובת: debriefingsession2@gmail.com

20:15- 21:00 - הרקדה

הוספת תגובה חדשה