דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצעת חוק סיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי אושרה בוועדת הכספים בהכנה לקריאה שנייה ושלישית

הצעת החוק, אותו יזמה חברת הכנסת נירה שפק (כפר עזה) מיש עתיד, ביחד עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, קובעת כי תושבי קו העימות בדרום ימשיכו לקבל הטבות מס בשיעור של 20% מהכנסותיהם. בין היישובים הזכאים להטבות המס (ישובים במרחק 0-7 ק״מ), נמצאים גם ברור חיל ודורות אשר לא זכו לכך עד כה
חברי וחברות ועדת הכספים מצביעים בעד הארכת הסיוע לתושבי שדרות והנגב המערבי
חברי וחברות ועדת הכספים מצביעים בעד הארכת הסיוע לתושבי שדרות והנגב המערבי

חוק סיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי (הוראת שעה), התשס"ז-2007 קובע, בתיקון עקיף, הוראת שעה לסעיף 11 לפקודת מס הכנסה ולפיה מי שהיה במשך כל שנת המס תושב אזור קו עימות דרומי, זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור של 20% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית עד לתקרת הכנסה של 241,080 שקלים חדשים. "קו עימות דרומי" מוגדר בחוק כך: "היישובים אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, וכן יישובים ואזורים נוספים כפי שיקבע שר האוצר בצו, באישור ועדת הכספים של הכנסת, שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים שמתקיימים ביישובי עוטף עזה, בשל סמיכותם לגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה".

הטבת המס הניתנת כיום לתושבי קו עימות דרומי, ניתנת ברובה המוחלט כשכבת הטבה נוספת, כלומר הגדלת ההטבה, למי שהם ממילא תושבי "יישוב מוטב" כהגדרתו בסעיף 11 לפקודה. הוראת השעה הוארכה לאחרונה בשנת 2017 והיא פקעה בתום שנת 2021, הטעמים שעמדו ביסוד הצעת החוק המקורית עדיין עומדים בעינם, ולכן הוצע להאריכה בארבע שנים נוספות. השבוע, אושרה הצעת החוק בוועדת הכספים בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, ובשבוע הבאה היא צפויה לעבור גם במליאת הכנסת.

ח"כ נירה שפק: ״כתושבת העוטף ונציגתו בכנסת, חשוב לי להבהיר כי ההטבות ינתנו לארבע שנים, ובכך ניצור יציבות באיזור. ההטבות ישארו כפי שהיו, אין שום קיצוץ, לא ביישובים שקיבלו ולא באחוז ההטבה. אני מודעת למצב שאנשים לא קיבלו בתלוש האחרון את ההטבו ופועלת בכל החזיתות לקדם את הדיון כמה שיותר מהר, כבר לימים הקרובים. רשות המיסים כבר ערוכה למתן מענה וינתן החזר רטרואקטיבי לאלו שקיבלו שכר בתחילת החודש. אני אמשיך לפעול לקידום האזור, היישובים והתושבים".

הוספת תגובה חדשה