דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המחלקה הפוליטית מתחדשת ומתחזקת

לאחר תקופה ארוכה של חשיבה והיערכות, ובתום הליך מכרז מוסדר, המחלקה הפוליטית גובשה מחדש: איילת סלע-יונגרמן תרכז את תחום קשרי הממשל של התנועה הקיבוצית, יורי קנדל ינהל את "מטה השטח", ונרי שוטן יהיה אמון על הקידום הרעיוני והקשר עם מפלגות גוש השמאל-מרכז. ניר מאיר: "האתגרים והמעורבות הפוליטית של התנועה, לצד השינויים במפה הפוליטית, חייבו אותנו להתאים את עצמנו ואת המחלקה הפוליטית כך שתשרת את המטרות והיעדים הפוליטיים והרעיוניים של התנועה בצרה מיטבית"
נרי שוטן ואיילת סלע-יונגרמן
נרי שוטן ואיילת סלע-יונגרמן

בתום תהליך חשיבה ותכנון, שארך תקופה ארוכה, הושלם איוש המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית. השינויים במחלקה הפוליטית נדרשו לאור האתגרים הרבים עמה מתמודדת התנועה הקיבוצית ולאור השינוי במפה הפוליטית בישראל בכלל ובתנועה הקיבוצית בפרט ופיזור ההצבעה והייצוג הקיבוצי במספר רב של מפלגות.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "נוכחנו כי לתנועה הקיבוצית ערכים משותפים למפלגות מגוונות בגוש המרכז- שמאל הבאים לידי ביטוי גם בפיזור ההצבעה והתמיכה במפלגות רבות. על מנת לייצר השפעה רחבה ולייצג היטב את עמדות חברי הקיבוצים עלינו להתייחס לכלל מפלגות הגוש, לחזק את העשייה והמעורבות הפוליטית של חברי הקיבוצים ולייצר שותפות רחבה עם גורמים פוליטיים ומפלגתיים רבים ככל האפשר בין שהם מזוהים אידאולוגית עם ערכי התנועה ובין אם לא".

כאמור, לאחר החלטת הנהלת התנועה על הצורך בשינוי, הטילה מזכירות התנועה על צוות רחב, שכלל את נציגי הקיבוצים במפלגות (מרצ, כחול לבן והעבודה), נציגי המזכירות והנהלת התנועה, את המשימה לגבש הסכמה רחבה בשאלה איך נכון לעדכן את התשתית והמשימות שיוגדרו למחלקה הפוליטית הצוות גיבש הצעה אשר אושרה במזכירות התנועה ובמועצת התנועה הקיבוצית ברוב גדול.

עם תחילת עבודתם של קנדל, סלע-יונגרמן ושוטן יופעל שולחן עגול שיפעל מול כל מפלגות גוש המרכז-שמאל, תיבנה  שפה ערכית ורעיונית מתמשכת בקיבוצים ובתנועה, יקודמו בריתות לקיום והובלת מאבקים פוליטיים, חברתיים וציבוריים במקביל תתבצע עבודה מקצועית לייצוג ושמירת האינטרסים והצרכים של הקיבוצים והתנועה בכנסת ובממשלה.

איילת סלע-יונגרמן, חברת קיבוץ אייל, בת 43, ילידת מושב גבע כרמל, נשואה לעפרי ואמא לארבעה. איילת בעלת תואר ראשון באסטרטגיה וממשל מהמרכז הבינתחומי ובוגרת לימודי תעודה בטכניון בפקולטה לאדריכלות של תכנון במרחב הכפרי, שימשה בעברה כיועצת בכירה לשרת החקלאות, ייעצה לחברי כנסת מתחום ההתיישבות והתמקצעה כלוביסטית לארגוני חקלאות והתיישבות.

איילת: "במהלך השנים האחרונות וככל שהתמקצעתי בסוגיות הייחודיות של המרחב הכפרי וההתיישבות, התחדדה אצלי ההבנה שכדי לשמור על המרחב הכפרי בכלל ועל הקיבוצים בפרט, חשוב מאוד לרתום את נבחרי ונבחרות הציבור שלנו, ללא תלות במפלגה כזו או אחרת. ככל שניצור קשר ונגביר את החיבור לערכי תנועת ההתיישבות והמכנה המשותף לכולנו, כך ניצור ידידים במשכן, שיעמדו לצידנו בסוגיות שהפכו להיות אקוטיות לחיים היומיומיים שלנו: שמירה על ביטחון המזון והבנה שייבוא תוצרת חקלאית לא דומה לייבוא מוצרי חשמל, שמירה על ריאות ירוקות בדגש על מרכז הארץ ושמירה על החקלאות הישראלית תתגמל את ישראל לטווח הארוך.
אני מאמינה בחיבורים ארוכי טווח ובשיתופי פעולה שיועילו להתיישבות ואני מוצאת פוטנציאל רב בחדשנות הקיבוצית, כחממה לחדשנות רעיונית וחדשנות טכנולוגית. את כל אלה בכוונתי לקדם בתקופה הקרובה".

נרי שוטן, בן 38, בן וחבר שפיים, הקים את בית הספר למנהלי הרשויות המקומיות במשרד הפנים, בשנת 2019, עם הקמת "כחול לבן" הצטרף למפלגה כמנהל מטה המרחב הכפרי ובהמשך גם לניהול אזור המרכז של המפלגה. במסגרת התפקיד היה ממונה על הקשר בין ראשי תנועות ההתיישבות וראשי המועצות וגורמי המפלגה.

נרי: "מתוך הבנת האקלים הפוליטי המשתנה, ומתוך רצון להביא את התנועה הקיבוצית לעמדת ההשפעה הראויה לה, החליטה הנהגת התנועה להקים צוות חשיבה שיבחן את מבנה המחלקה הפוליטית.  בנוסף, יעוד נוסף וחשוב לא פחות, הינו בניית המחנה בתוך התנועה הקיבוצית, באמצעות פעולה חינוכית פוליטית הן אצל צעירי הקיבוצים והן אצל כלל החברים.

אני מאמין כי מקומה של התנועה הקיבוצית הינו במרכז העשייה במרחב הכפרי בפרט, ובמדינה בכלל. אנחנו צריכים ויכולים לשוב ולהיות גורם משפיע ברמה הלאומית ולהיות גורם מרכזי בהקמת המחנה הליברלי בישראל".

הוספת תגובה חדשה