דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המחווה המרגשת של נערי נען לחברם שנהרג ב"אסון השיטפון"

צור אלפי שנהרג בשבוע שעבר ב"אסון השיטפון", התחנך בקיבוץ נען רוב שנותיו והיה אוהד שרוף של הפועל תל-אביב ביחד עם רבים מבני הקיבוץ. חברתו הטובה, שחר בלאיש גייסה את הנעורים בקיבוץ ויחד הם תלו שלטים שהכינו לזכרו, השבוע במשחק הקבוצה:  "סיפרנו להורים שלו על הכוונה שלנו, והם ביקשו שעל אחד השלטים ייכתב המוטו של צור – "כדי להגיע מהר לך לבד, כדי להגיע רחוק לך ביחד"
המחווה המרגשת של נערי נען לחברם שנהרג ב"אסון השיטפון"

צור אלפי שנהרג בשבוע שעבר ב"אסון השיטפון", התחנך עד לפני מספר שנים בקיבוץ נען, וגם לאחר מכן נשאר בקשר חברי גדול עם רבים במקום. ביחד עם רבים בקיבוץ, בפרט בקרב בני גילו היה צור אוהד שרוף של קבוצת הפועל תל אביב בכדורגל. 
שחר בלאיש, חברתו הטובה: "צור גדל כאן בבתי הילדים בחינוך הבלתי פורמאלי אחה"צ בקיבוץ, ביחד אתנו למרות שלא גר בקיבוץ, ועם השנים הפכנו לחברי נפש ממש טובים. החל מסוף החטיבה והתיכון הוא היה מגיע אלי אחרי בית ספר והיינו מדברים שעות ומבלים יחד בקיבוץ ובכלל. גם בתקופות שפחות היינו בקשר, כל מפגש שלנו היה כאילו רק התראינו אתמול ותמיד שמחנו לראות אחד את השני ולהפך". 

שחר וצור
צור אלפי ז"ל וחברתו הטובה שחר בלאיש


איך שמעת על הבשורה הקשה? 
"את הידיעה הקשה על מה שקרה קיבלתי בקבוצת הוואטאפ של השכבה בבית-הספר, מישהו שלח תמונה שלו ושאל אם מכירים כי הוא היה בשיטפון. לא ממש הבנתי מה קרה לו, ובטח לא חשבתי שהוא נהרג. ברגע שכתבו שהוא נהרג פרצתי בבכי והיה לי מאד קשה לקבל את זה". 


ומאיפה הגיע הרעיון של השלטים לזכרו במשחק של הפועל?
"צור היה אוהד שרוף של הפועל, וכתבתי בקבוצת הווטצאפ של האוהדים בקיבוץ שאני לוקחת על עצמי לארגן מחווה אישית לזכרו.
סיפרנו להורים של צור על הכוונה שלנו והם ביקשו שעל אחד השלטים ייכתב המוטו של צור – "כדי להגיע מהר לך לבד, כדי להגיע רחוק לך ביחד". אנחנו ניסע כולנו למשחק של הפועל וניתן לצור כבוד אחרון במקום שהוא כל כך אהב, מול הקבוצה שהוא כל-כך אהב".  
 
אייל מזרחי מדריך הנעורים בקיבוץ: "ביום חמישי היתה לנו אסיפה חודשית של הנעורים, ופתאום הגיע הבשורה הקשה שצור נהרג ביחד עם חברותיו למכינה בשיטפון בערבה. החבר'ה לקחו את זה מאד קשה ומיד ביקשו לעמוד דקת דומייה, ואח"כ התארגנו להלוויה שהייתה עצובה ומרגשת מאד. לאחר ההלוויה חיכתה לנערים במועדון מי ששימשה כקצינת נפגעים ראשית של צה"ל ודיברה איתם במעגלי שיח. בשישי שבת היינו ביחד עם בני הנעורים ביחד וביום ראשון הם ביקשו שלא ללכת לבית הספר, כדי להכין שלטי ענק לזכרו של צור למשחק של הפועל, שלטים שהיום במחווה מרגשת במיוחד יתלו במשחק".

הוספת תגובה חדשה