דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הלך לעולמו ישעיהו (שושיק) פרי ז"ל, מזכיר התק"ם לשעבר

בלילה שבין שישי לשבת נפטר בשיבה טובה בקיבוץ מחניים ישעיהו (שושיק) פרי, לשעבר מזכיר התק"ם בצוותא עם אהרן ידלין ז"ל. בן 89 היה במותו. שושיק היה איש נעים הליכות, נבון ומעמיק, שפעל עשרות שנים לחיזוק ההתיישבות הקיבוצית בגליל ובכל רחבי הארץ. הוא הובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין בקיבוצו
שושיק פרי ז"ל

ישעיהו פרי נולד בחיפה, וכשהיה נער למד בבית הספר החקלאי 'כדורי', שם קיבל את כינויו 'שושיק' (shushik). הוא היה ממייסדי קיבוץ מחניים בגליל העליון. שושיק היה נשוי לעפרה, ולהם שני בנים ובת: ארנון, חגי ואיילת. בשנת 1979 נהרג בנם אמוץ ז"ל שהיה טייס בחיל האוויר, בתאונת מסוק.

שושיק היה חקלאי בתחילת חייו ומילא לאחר מכן שורה של תפקידי ניהול בקיבוצו, וביניהם ניהול המפעל וריכוז המשק. מלבד מזכיר התק"ם לשעבר, ניתן למנות בין שלל תפקידיו גם איש משק בכיר בקיבוץ המאוחד, מנכ"ל משקי הגליל העליון ויו"ר מכון המחקר 'מיגל', תפקידי ניהול במכללה האקדמית "תל חי" וב'ביטוח חקלאי', וכמו כן מזכיר 'המחנות העולים'. גם לאחר סיום כהונתו בתק"ם המשיך להיות מעורב ולסייע ולבאים אחריו.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיפר כי שוחח עם שושיק ביום שישי האחרון לבקשתו, על אף שכבר התקשה לדבר, ואמר כי "לקראת סופה של השיחה הצליח שושיק לומר את המשפט שלשמו ביקש שאתקשר: "הדברים שאתה עושה חשובים מאוד ויקרים לליבי. המסר האמיתי מאחורי דבריו של שושיק, כפי שפירשתי אותו היה :"הקיבוץ הוא נכס יקר... שימרו עליו!". זוהי מבחינתי צוואתו ונעשה כמיטב יכולתנו למלא אותה בנאמנות". "הלך לעולמו מנהיג, איש הגליל, איש רב פעלים והישגים .יהי זכרו ברוך", ספד לו מאיר.

הוספת תגובה חדשה