דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הטובים לנח"ל

בסוף השבוע שעבר התקיים בקיבוץ מפלסים מפגש בן יומיים של העשרה ושיח על עוטף עזה והנגב המערבי, ועל פיקוד ומנהיגות, לבני המסלול הפיקודי של התנועה הקיבוצית
השינישינים במסלול הפיקודי לגדוד 50

מדובר במסלול להכשרת מפקדים בחטיבת הנח"ל, שהוא פיילוט ראשוני המשותף למחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה, אשר תוכנן יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון. המסלול מיועד לכ-20 מסיימי שנת שרות בתנועה הקיבוצית, המיועדים לגיוס בנובמבר 21. עם גיוסם הם ישובצו למחלקה ייעודית  לפיקוד בגדוד 50 ("בזלת") של חטיבת הנח"ל, איתה יעברו את הטירונות והאימון המתקדם.

בתום פרק ההכשרה הבסיסי הם  מיועדים לצאת לקורס מ"כים, ובסיומו הם מתוכננים לחזור ולהשתלב בשדרת הפיקוד של הגדוד. כמובן שהיציאה לקורס מכים והקידום כמפקדים תלויים בכישורים וביכולות של כל אחד ממשתתפי המסלול.

מני עברי, מפקד 50, עם השינשינים המיועדים למסלול הפיקודי
מני עברי, מפקד 50, עם השינשינים המיועדים למסלול הפיקודי

במפגש המשותף שהתקיים סיירו המיועדים לתוכנית בנחל עוז, שם שוחחו עם יעל רז לחייני על החיים בעוטף עזה ועל נקודת המבט האזרחית של התושבים אחרי מבצע שומר החומות. הם פגשו את סא"ל מני עברי, מפקד גדוד 50 בנח"ל שאליו הם עתידים להתגייס, שהסביר להם על מאפייני הגדוד ודיבר איתם על פיקוד ומנהיגות ועל משימות הגדוד השונות, כולל אופי הלחימה במבצע שומר החומות. כמו כן, נפגשה הקבוצה עם רס"ן דניאל ליפשיץ, קצין בגדוד 50, לשיחה בגובה העיניים בנושא הפיקוד ומאפייניו. החבר'ה העמיקו את ההיכרות של האחד עם השני, עברו פעילויות גיבוש וזכו לביקור מיוחד סביב המדורה של שר החקלאות ופיתוח הכפר, וחבר מפלסים, ח"כ אלון שוסטר. 

"המשימה שלנו היא לאפשר לבני המסלול הפיקודי להוביל ולהיות חלק משדרת הפיקוד של גדוד 50, מתוך הבנה עמוקה של המשימות ואתגרי הפיקוד בצבא", אומר מעיין שוסטר, רכז התוכנית מטעם התנועה הקיבוצית.

"התנועה הקיבוצית רואה את הגיוס לצבא כחוליה חשובה ומשמעותית בתרומה למדינה ולחברה. מכאן, נגזר העידוד לשירות משמעותי ומיטבי לבני ובנות הקיבוצים בכלל, ולבוגרי/ת  שנת השירות בפרט. מסלול המפקדים מאפשר לבוגרי שנת השירות להשפיע על נתיב שירותם הצבאי, וכבר מיום הגיוס להיות מוכוונים לתפקידי הובלה, פיקוד וקצונה", מוסיפה מוריה אילון שחר,  אחראית שירות משמעותי במחלקת ביטחון של התנועה.

הוספת תגובה חדשה