דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"החקלאות לא נמדדת רק בתפוקות, יש לה היבטים רבים והיא מייצגת ערכים חשובים למדינה"

הדובר הבכיר ביותר בכנס החקלאות הקיבוצית הראשון היה שר החקלאות ופיתוח הכפר החדש, ח"כ אבי דיכטר, שפרגן לקהל שומעיו והביע את הערכתו לחקלאות הישראלית ולחקלאים ואת תקוותו לשיתוף פעולה איתם אל מול האתגרים הרבים העומדים בפניהם. השרה למשימות לאומיות: "ההתיישבות החקלאית היא לב ליבה של הציונות. מי שלא מבין את זה לא מבין ציונות מהי, ולצערי בדורנו ההבנה הזאת הולכת ופוחתת ואנחנו נחזיר אותה למקום הראוי לה"
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, נושא דברים בכנס החקלאות הקיבוצית
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, נושא דברים בכנס החקלאות הקיבוצית

השר דיכטר שהגיע לברך את משתתפי הכנס ברביעי בערב, אמר כי "החקלאות לא נמדדת רק בתפוקות, יש לה היבטים רבים והיא מייצגת ערכים חשובים למדינה. בתור חבר בקבינט הביטחוני-מדיני אני מבין שסיפור החקלאות לא יכול להסתכם בכמה פירות וירקות יוצרו לשוק המקומי". עם זאת, ציין השר כי אי אפשר להתעלם מכך שתפוקה החקלאות דורכת במקום כבר שני עשורים, בעוד שאוכלוסיית המדינה גדלה משמעותית: "אנחנו צריכים לוודא שכל האדמות החקלאיות בארץ מעובדות. האתגר שלנו ביחד הוא לייצר מזון בריא וזול לישראלים. גם הייבוא לא מצליח לייצר את ההיקף הנדרש כדי שישראלים יוכלו לצרוך דברים בסיסיים כאלה".

שר החקלאות התייחס גם לירידה במספר החקלאים בישראל והצורך הדחוף בדור צעיר שייקח את המושכות: "העבודה בחקלאות צריכה להיות אטרקטיבית כדי שיגיעו צעירים. אידיאולוגיה ואידיאלים זה מצויין אבל צעירים רוצים גם שכר ותגמול הולם. היום כשהמדינה כבר בת 75 אפשר גם לדבר במונחים האלה. עבודה בחקלאות צריכה להיות מתגמלת ואטרקטיבית, והאתגר של הבאת צעירים לחקלאות קשור גם בחדשנות לאומית ופרטית. צעירים בעולם של היום רוצים את החדשנות הזאת וניתן להכניסה באופן נמרץ יותר גם בחקלאות".

השרה למשימות לאומיות, ח"כ אורית סטרוק, נושאת דברים בכנס
השרה למשימות לאומיות, ח"כ אורית סטרוק, נושאת
דברים בכנס

השרה למשימות לאומיות, ח"כ אורית סטרוק, הגיעה לברך בבוקר היום השני לכנס ודיברה בחום רב על ההתיישבות והחקלאות: "ההתיישבות היא נשמת אפה של המדינה שלנו, חזון כל הדורות, החיבור המחודש בין העם היהודי שהיה בגולה לבין הארץ שהמתינה לו. החקלאות היא החיבור הכי אותנטי, בין החקלאי שיוצא לחרוש, להפוך רגבים, לטמון את הזרעים, להשקות ולחזות בהיענות של הקרקע כלפיי הידיים והלב האוהד. ההתיישבות החקלאית היא לב ליבה של הציונות ומי שלא מבין את זה לא מבין ציונות מהי ולצערי בדורנו ההבנה הזאת הולכת ופוחתת ואנחנו נחזיר אותה למקום הראוי לה. 

מדינת ישראל חייבת את ההתיישבות הכפרית ועוד יותר מזה, את ההתיישבות החקלאית חזקה – כי זה החוזק של המדינה שלנו. ככה אנחנו מאמינים וככה אנחנו גם נפעל. אתם שומרים עבורנו על הארץ לא פחות ממה ששומרים כל גורמי הביטחון גם יחד".

השרה סטרוק הרגיעה את המשתתפים באומרה שהמחלוקות האידאולוגיות לא ישפיעו על תמיכת הממשלה: ''הרצון שלנו לחזק אתכם לא תלוי בכלל בשאלה אם יש לכם כיפה על הראש או חצאית על המותן, הוא לא תלוי בשאלה אם אתם שומרים או מחללים שבת, הוא לא תלוי באיזה פתק אתם שמים בקלפי, זה פשוט לא קשור. אתם יכולים ללכת להפגנה נגד הממשלה במוצאי שבת נגד הממשלה ואנחנו נמשיך לתמוך במה שאתם עושים, כי מה שאתם עושים זה להחזיק את המפעל הציוני, זה הכל".

הוספת תגובה חדשה