דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"החקלאות הישראלית היא סמל למקצוענות"

התערוכה והכנס החקלאי ה-15 של "אגרו ישראל" מבית יבול שיא, התקיימה השבוע בפארק הלאומי מעין חרוד שבמועצה האזורית גלבוע בהשתתפות אלפי מבקרים, חקלאים וחוקרים ויותר מ-130 חברות שהציגו. המשנה למזכ"ל התנועה ברכה בפתיחה: "הוכחתם השנה כי בעבודה קשה החקלאות הישראלית יכולה לעמוד בציפיות של הציבור 'לספק את הסחורה'"
תערוכת אגרו ישראל. צילום: כנס מדיה
תערוכת אגרו ישראל. צילום: כנס מדיה

בתערוכה שהתקיימה ברביעי-חמישי (2-3.11) במעיין חרוד, בלב האזור החקלאי של המועצה האזורית גלבוע, השתתפו מעל 130 חברות העוסקות בחקלאות ובתשומות חקלאיות: השקיה, הדברה, דישון, אנרגיה מתחדשת, גינון, מיכון חקלאי, רכבים ועוד.

בכנס הושם דגש על מחקרים ומידע על התחממות כדור הארץ, שינויי אקלים, תופעות מזג אוויר קיצוניות ומחסור במים והוצגו טקטיקות מעמיקות ופתרונות בני קיימא לחקלאות חכמה ורובוטיקה, מערכות בקרת זמן פריחה, טכנולוגיות לניטור פציעות, זיהוי מחלות באמצעות בינה מלאכותית, חקלאות בעידן המידע, מטעי העתיד, טכנולוגיות ייצור בפרדסים, גישור הפערים בין מו"פ לבין יישום חקלאות בעלי חיים מדויקת ועוד.

את התנועה הקיבוצית ייצגה הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה, שאמרה בדברי הפתיחה: "השנה שהסתיימה התאפיינה במתקפה חסרת תקדים על החקלאות הישראלית מחד, ובשמירה על תוצאות טובות מאידך. הסיבות לתוצאות הטובות הן אתם ואתן: המקצועיות, הגמישות והחדשנות של החקלאות הישראלית, שנמצאות בידיכם.

נאבקנו בשנה האחרונה ברפורמה בחקלאות שסיכנה חלק מענפי החקלאות הישראלית. הוכחנו כי כוחנו באחדותנו, וכי יש לנו שותפים ושותפות רבים במדינה שמבינים כי החקלאות הישראלית היא הביטחון התזונתי של מדינת ישראל בעולם של התחממות גלובלית ושל מלחמה באירופה. כולנו מבינים כי החקלאות היא ערך, לא רק ענף כלכלי, ולכן, למרות שהמאבק היה קשה היו בו גם הצלחות רבות. ברור לנו כי הקרב לא הסתיים ועלינו להמשיך לעמוד על המשמר ולא לאפשר את הפגיעה הצפויה בחקלאות הישראלית, לצד תמיכה בלתי מתפשרת בהורדת יוקר המחיה המשתולל.

אתם ואתן הוכחתם השנה כי בעבודה קשה החקלאות הישראלית יכולה לעמוד בציפיות של הציבור "לספק את הסחורה", וגם לייצר תוצאות טובות לקיבוצים. הכותנה צומחת שוב, המטעים נתנו פרי, וגם בענף החלב התוצאות יציבות וטובות כמדי שנה. כל אלה הם הוכחה ניצחת ליכולותיה הגבוהות של החקלאות הישראלית - אף על פי כן ולמרות הכל.

מתחילת דרכה של החקלאות העברית היא עמדה באתגרים ויכלה להם - אתגרים פנימיים וחיצוניים. זה לא השתנה, וכנראה גם לא ישתנה בעתיד. החקלאות הישראלית = מדינה ריבונית = ציונות, ואנו נמשיך בדרכנו כדי להבטיח את עתידה תמיד". 

הוספת תגובה חדשה