דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החיילת הבודדה ממלכיה סיכלה פיגוע

אמה, מיכל: "בשבילנו היא גיבורה, היא סיכלה פיגוע שהיה יכול להיות הרבה יותר קשה"
החיילת הבודדה ממלכיה סיכלה פיגוע
ליאן משוחחת עם הוריה מייד לאחר שסיכלה פיגוע. צילום: דו"צ

רב"ט ליאן הרוש, חיילת בודדה בגרעין "צבר" בקיבוץ מלכיה סיכלה השבוע פיגוע בצומת סמוך לאריאל שבשומרון. ליאן נאבקה במחבל שניסה לדקור אותה, והרחיקה אותו באמצעות כת הרובה שלה. לאחר שהמשיך בניסיונות דקירה, ירה החייל שהיה סמוך אליה במחבל על מנת לנטרלו. 

מייד לאחר האירוע הקשה התקשרה ליאן להוריה בלונדון על מנת לספר להם על שאירע וגם על גבורתה.

בשיחה עם הכתב הצבאי של חדשות 12 אמרה אמה, מיכל: הבת שלי סיכלה פיגוע שהיה יכול להיות הרבה יותר קשה. היא פעלה באופן טבעי ואינסטנקטיבי, אני דואגת שלא יהיה לה טראומה. בשבילי היא גיבורה. אני בעצמי הייתי לוחמת בצה"ל ולא בטוח שהייתי נוהגת ככה. אני שמחה שהיא יצאה בריאה ושלמה".

עמית, "אביה המאמץ" של ליאן בקיבוץ מלכיה: "אנחנו גאים וגם לא מופתעים. אומרים שהמחבל החליט לבחור בה כי הוא ראה בחורה והוא עשה טעות. היא פייטרית. היא בחורה כמו הרבה חברה מגרעין צבר עם מוטיבציה גובהה והרבה נחישות. נחישות שנשארת למרות הקשיים שאין אמא ואבא אמיתיים. מי שחינך אותה להיות כזאת הם נתן ומיכל, ההורים שלה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר: "אנחנו גאים בליאן, חיילת בודדה מגרעין צבר בקיבוץ מלכיה בגליל העליון שבזכות עירנותה ניצלו היום חיים של אזרחים. ליאן החליטה לעשות מעשה ציוני גדול, עלתה לארץ, התגייסה לצה"ל וגרה היום בקיבוץ על גבול הלבנון. ההורים המאמצים בקיבוץ והחברים בגרעין מחכים כבר לתת לך חיבוק גדול. גאים בך מאוד".

הוספת תגובה חדשה