דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הוועידה הל"ה של המשביר המרכזי התכנסה ובחרה חברי מועצה וחברי ועד ההנהלה

בשבוע שעבר התכנסה ועידת "המשביר המרכזי", הנערכת אחת לכארבע שנים ומשמשת כאספה הכללית של המשביר וכן הזדמנות להתכנסות בעלת אופי חגיגי. הוועידה אישרה את הדוחות הכספיים של השנים האחרונות, בחרה את חברי מועצת המשביר, המשמשת תחת האספה הכללית בשנים בהן הוועידה אינה מתכנסת, ואת חברי ועד ההנהלה
חותם המשביר המרכזי המתאר את מטרות הארגון, מתוך תערוכת הקבע של אוסף סידני אולסון במוזיאון ישראל
חותם המשביר המרכזי המתאר את מטרות הארגון, מתוך תערוכת הקבע של אוסף סידני אולסון במוזיאון ישראל

אודי פלד (רמת יוחנן), מנכ"ל המשביר, סקר את פעילות המשביר בשנים שחלפו מאז התכנסות הוועידה הקודמת, שעיקרה תיקון תקנון המשביר ומספר מהלכים עסקיים ופיננסים חשובים ובעלי מעוף ששיפרו את חוסנה ואת יציבותה הפיננסית של האגודה. את השינויים הובילו אורית נוקד, היו"ר ואודי פלד, המנכ"ל, בסיוע התנועות וחברי הוועד המנהל. מטרתו של המשביר היא לתמוך בפעילות קואופרטיבית ובחקלאות.

"המשביר המרכזי" הוקם בשנת 1930 על ידי ברל כצנלסון ואחרים תחת השם "המשביר המרכזי - חברה קואופרטיבית להספקה של העובדים העבריים בארץ ישראל בע"מ", למטרות של ריכוז קניות ואספקה סיטונאית למשקים חקלאיים ולקואופרטיבים, וכדי לסייע למפעל ההתיישבות.

משבר הקיבוצים והמושבים בשנות התשעים של המאה הקודמת פגע קשות גם במשביר שהשכיל להתאושש מאז והוא מהווה היום מכשיר חשוב למימון המאבקים הגדולים אותם מנהלות התנועות במגוון סוגיות שבמחלוקת מול רשויות המדינה, ובראשן בנושא הבנייה והחקלאות.

הוספת תגובה חדשה