דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הבהרה בנושא תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית

בשבוע האחרון מתנהל קמפיין של נגני תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית לאחר שקיבלו הודעה מיו"ר הוועד המנהל, עדנה סולודר, כי אם לא תתקבל החלטה עד סוף החודש, תיאלץ התזמורת להתפרק ועובדיה יפוטרו. הנגנים קיימו קונצרט מחאה, בניצוחו של גיל שוחט, בקיבוצו של מזכ"ל התנועה ומתחת לביתה של ראשת עיריית נתניה. על מנת שלא יתקבלו מידע או רושם מוטעה אנחנו מבקשים להציג את העובדות
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. צילום: כפיר בולוטין
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. צילום: כפיר בולוטין

התנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה בעידוד וחיזוק התרבות הישראלית, במיוחד בשנה קשה זו, ומקציבה סכומים גבוהים בכל שנה לגופי התרבות שהוקמו על ידה, ובהם תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית אותה הקימה התנועה לפני 50 שנה. לפני כעשור, עיריית נתניה הצטרפה כשותפה לתזמורת. הסכם השותפות בין התנועה הקיבוצית לעיריית נתניה הסתיים לפני כחצי שנה, וזאת לאחר שבשנים האחרונות העירייה לא עמדה בהתחייבויותיה ולא הקציבה את הסכום שהובטח על ידה לתזמורת, מסיבותיה שלה. העירייה סירבה להיפגש עמנו לניהול משא ומתן וביום שני הודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה עם התזמורת - הודעה המעמידה בסכנה את עתיד התזמורת.

בנוסף, בשל הפחתת התמיכה מצד עיריית נתניה בשנים האחרונות, התזמורת לא עומדת בתנאי הסף לקבלת מענק התמיכה לתקופת הקורונה ממשרד התרבות (שתומך תקציבית גם הוא בתזמורת בשנים האחרונות) לו הקדיש המשרד 200 מיליון שקלים מתקציבו.

התנועה הקיבוצית לא הפסיקה לתקצב את תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, להיפך, למרות השנה הקשה וחוסר הוודאות התקציבי, החליטו בתנועה לעמוד בהתחייבויות ולאשר תקציב לתזמורת גם לשנת 2021. לנו, כתנועה המטפחת ומעודדת תרבות עוד משחר ימיה, כואב מצב זה אך לא נוכל לתקצב את התזמורת מעבר למה שכבר אושר במאמץ רב.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "לאורך השנים האחרונות הוכחתי במעשים שהתזמורת חשובה לתנועה ולי באופן אישי. אנחנו מתקיימים מכספי המיסים. קיצצנו השנה בפעילויות ומפעלים רבים וחשובים. אנחנו נלחמים על פעילות כדי שלא תיסגר, אבל אין לנו יכולת לתקצב מעבר לקיים. גם בזה איני יודע כמה זמן נוכל לעמוד לאור משבר הקורונה שפוגע קשה בחלק מהקיבוצים משלמי המיסים. נוכח ההתפתחויות הקשות והאיום הממשי על עתידה של התזמורת, אנו מצפים למעורבות פעילה מצד משרד התרבות והספורט בכל דרך אפשרית."

הוספת תגובה חדשה