דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האם רעיון הקיבוץ עושה דרכו לסין?

ההתעניינות באורח החיים הקיבוצי הגיעה עד לממלכה הסינית, ובשבוע שעבר הוזמנה פרופ' מיכל פלגי (ניר דוד), חוקרת בכירה במכון לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי באוניברסיטת חיפה, לפגישה עם שגריר סין בישראל והרצאה לעובדי השגרירות על הקיבוץ, התפתחותו וחשיבותו למדינה
השגריר הסיני ופרופ' פלגי בפגישתם לפני ההרצאה
השגריר הסיני ופרופ' פלגי בפגישתם לפני ההרצאה

הפנייה למכון לחקר הקיבוץ באה מאחר שבשנים האחרונות הוא משתף פעולה עם בית הספר הבינלאומי של אוניברסיטת חיפה ומארגן לסטודנטים מחו"ל חוויה של סיור חצי יום בקיבוץ רמת יוחנן, בתוכה (איך לא) ארוחה בחדר האוכל, והרצאות - של פרופ' מיכל פלגי ושל אודי פלד, חבר הקיבוץ ויו"ר הוועד המנהל של המכון, שאחראי על ארגון האירוח.

הביקור בשגרירות החל בשיחת היכרות בת שעה עם שגריר סין בה שאל שאלות על המכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה, על מהות הקיבוץ וחשיבותו למדינת ישראל וכמובן על עתידו של הקיבוץ. הוא הסביר שכשגריר הוא עורך סדרת הרצאות של פרופסורים לצוות השגרירות כדי שיכירו ויבינו את המדינה בה הם מכהנים. ההרצאה על הקיבוץ הייתה השלישית במספר, לפניה הם שמעו הרצאות על הדת בישראל, ועל התרבות בישראל.

פרופ' פלגי מרצה לעובדי השגרירות הסינית על הקיבוץ
פרופ' פלגי מרצה לעובדי השגרירות הסינית על
הקיבוץ

הרצאתה של פרופ' פלגי נישאה בפני כעשרים איש ואישה המכהנים בשגרירות, ביניהם מתרגמת מאנגלית לסינית ומסינית לאנגלית. ההרצאה ערכה כשעתיים, הוסברה התפתחותו של הקיבוץ, ערכיו הבסיסיים, השינויים שחלים בו וההתלבטויות לגביהם על מנת לשמר את ייחודו כחברה המבטיחה ערבות הדדית לחבריה. במהלך ההרצאה אף הוצגו נתונים גיאוגרפיים ודמוגרפיים של הקיבוץ. בתום ההרצאה שאלו הנוכחים על המצב הפוליטי של הקיבוצים וכן כיצד הקיבוץ שכל כך השתנה ממשיך לגדול, כלומר, למה אנשים רוצים לגור בקיבוץ. הוסבר להם שאורח החיים הקהילתי הוא בעל משמעות רבה לחברי הקיבוץ ולפעמים יש חילוקי דעות, בעיקר בקשר לשינוי אורח החיים, אך אלה נפתרים בצורה דמוקרטית. 

בתום ההרצאה ביקש השגריר שלאחר תום מגפת הקורונה המכון לחקר הקיבוץ יארגן לו ולצוות השגרירות סיור לימודי בקיבוצים, ונענה ברצון.

הוספת תגובה חדשה