דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האם הממשלה תשכיל לאמץ את האלטרנטיבה לקפיטליזם הקיצוני?

ביום שני השבוע התקיים הכנס השנתי של האגף לאיגוד שיתופי במשרד הכלכלה והתעשייה, בו לקחו חלק נציגי משרד רשמת האגודות השיתופיות, הנהגות תנועות ההתיישבות, נציגי מרכז השלטון האזורי, נציגי משרדי ממשלה שונים, לרבות משרד החקלאות, משרד הכלכלה ומשרד השיכון, חברי קיבוצים רבים לצד חברי מושבים, אנשי קואופרציה ואגודות שיתופיות עירוניות, אקדמיה, ועוד
רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור רייכמן, נושאת דברים בכנס
רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור רייכמן, נושאת דברים בכנס

מושבי הכנס השנה עסקו בנושאים "האגודות השיתופיות 2030", "המרחב הכפרי ומדינת ישראל", "דיור שיתופי בעיר ובכפר כתשובה ליוקר המחייה", "על עסקים ויישובים - תפקיד רו"ח באגודות השיתופיות", "תפקיד היועץ המשפטי באגודות השיתופיות", "שיתוף ושירות" ועוד.

את הכנס פתח סגן שרת הכלכלה והתעשייה היוצא, אלוף (במיל.) יאיר גולן, אשר שיתף את המתכנסים הרבים בהשקפת עולמו באשר לאתגרים הניצבים בפני החברה בישראל. אחריו בירכה את המתכנסים, חברת הכנסת אורית סטרוק, שרת ההתיישבות המיועדת. הדוברת השלישית, הייתה רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור רייכמן, שציינה כי" התפקיד, עבורה, הוא אתגר חשוב והזדמנות גדולה".

מושב הפתיחה בכנס בנושא "האגודות השיתופיות 2030"
מושב הפתיחה בכנס בנושא "האגודות השיתופיות 2030"

במושב הפתיחה של הכנס שעסק בעתידן של האגודות השיתופיות בסוף העשור הנוכחי, אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "הקואופרציה בנתה את כל הכלכלה הישראלית. הסיבות לדעיכתה היו פוליטיות בעיקרן (אף כי לא חסרו גם כישלונות). זהו איננו "פטנט ישראלי". שישית מהאנושות הם חברי קואופרטיבים. כאשר תבין הממשלה את גבולות המגרש של הקפיטליזם הקיצוני, תהיה לה אלטרנטיבה".

במושב שעסק בתפקיד היועמ"ש באגודות שיתופיות, הציג עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית, את האתגרים המיוחדים של היעוץ המשפטי לקיבוץ הבודד ובתנועה כולה, לאור הרבדים הרבים בחיי האגודה והצורך לאזן בין שיקולי היעילות של ניהול האגודה לבין צרכי החברים והאינטרסים שלהם.

הוספת תגובה חדשה