דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"גלים קפילריים" - תערוכת יחיד חדשה לדנה הראל בגלריה בארי

גלים קפילריים, או אדוות, הם גלים מכניים קטנים שנוצרים על גבי נוזל. הם נפוצים בטבע ובאוקיינוס הפתוח. גלי ים גדולים נוצרים לעיתים קרובות מההתקבצות של גלים קפילריים קטנים בהרבה, אותם יצרה הרוח. התערוכה יוצאת לפועל בעזרת תרומתה האדיבה של קרן "בשביל האמנות, ותיפתח ביום שישי, 6.8, בשעה 10:00. אוצרות: סופי ברזון מקאי, ד"ר זיוה ילין
מתוך התערוכה של דנה הראל
מתוך התערוכה של דנה הראל

בעבודותיה יוצאת הראל מתוך תופעות מהטבע ומפשטת אותן לכדי צורניות אסתטית. התנועה ומערכת היחסים בין החומר האורגני, למלאכותי-תעשייתי היא בלב עבודתה. עבודותיה כולן ארעיות, מקריות, חד פעמיות, בעלות אלמנט של זמן. היא עובדת בחומרים גסים מתעשיית הבניין והחקלאות, ושיטת הפעולה שלה תלויה למדי בהנעת הגוף ובפעולות גופניות אגרסיביות. יחד עם זאת, מתקבלת בעבודותיה, עדינות רבה ופואטית, בדמות סדקים, שכבות עדינות ומתקפלות, טפטוף טיפות מים והאדוות המתהוות סביבן, אורות מרצדים, התגבשות של מלח ומודעות לקווי נוף מתפתלים.

תופעות טבע משמשות לה לעתים השראה ולעתים חומר גלם, בניסיון להתחקות אחר תופעות שמסקרנות אותה. בעבודת אור לבנה, עגולה וגדולה, צבע לבן מתייבש ונסדק נתון ללחציהם של אור השמש, החום, הלחות, ושאר כוחות שמופעלים על החומר. באחרות, הקפלים בכובעו של פטרייה הוטבעו בדיו שחור והוחתמו כנגד הדף עד להתפרקות של הפטרייה וגם של הדימוי. היא נעה בין האמנות לתחומי המדע וחוקרת את האובייקטים וחומריותם, מייצרת דימויים חדשים שנותקו מהמקור הטבעי שלהם אך הצורות עדיין בעלת מהות טבעית ואורגנית. השליטה המוגבלת בדמוי שנוצר, אלמנטים ארעיים כמו מזג אויר, רוח ותנודות קרקע וכן, החוקיות והתבניות של חומרים אורגניים ואורגניזמים,  מנחים אותה כאשר היא מחלצת צורה מהטבע.

פתיחה: יום שישי, 6.8, בשעה 10:00
שיח גלריה והשקת ספר אמנית: יום שישי, 20.8, בשעה 10:00
נעילה: 4.9

למידע נוסף על התערוכה והגלריה: לחצו כאן או כאן

שעות פתיחת הגלריה

רביעי: 9:00-13:00
חמישי: 9:00-13:00
שישי: 9:00-13:00
שבת: 10:00-14:00

הוספת תגובה חדשה