דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בשבוע הבא זה קורה: כנס החינוך ה-7 של התנועה הקיבוצית והכנס השנתי למנהלי ומנהלות תרבות בקיבוצים – מתקיימים תחת קורת גג אחת

החינוך והתרבות הולכים יד ביד בקיבוץ עוד מיומו הראשון. הזהות הקיבוצית מחברת בין חבריה בדיאלוג מתמיד בין החינוך לתרבות, וזאת גם הסיבה שהכנסים יתקיימו יחד בימים שני-שלישי בשבוע הבא, במלון 'יערים' במעלה החמישה, ואף יהיו משולבים, לפרקים
חינוך ותרבות יחד

מנהלות ומנהלי החינוך בקיבוצים חווים תקופה מאתגרת מאין כמוה מאז שהתפשט הגל החמישי של הקורונה, וכמובן שעוד קודם לכן מאז הפציעה המגיפה לחיינו. בכל זאת, הם נאבקים ומצליחים לשמור על שגרת החיים לצד הקורונה. כנס החינוך, השביעי במספר, הוא הזדמנות חשובה לפרגן (ובגדול!) לאותם ואותן מנהלי ומנהלות החינוך (הגיל הרך והחינוך החברתי) ונציגי המועצות האזוריות, ולהביע הערכה על המחויבות המקצועית, הגמישות המחשבתית והמאמץ המערכתי הגדול שנמשך כבר שנתיים.

בבניית תכנית הכנס הושקעו מחשבה רבה ותשומת לב, והוא ישלב הרצאות מעוררות השראה לצד שיח עמיתים, יצירת כלים לעבודה מיד עם תום הכנס, סיעור מוחות מצוין ומקדם, וכמובן, זמן איכות תרבותי מלא בקצב, מוסיקה ובחוויית ה"יחד" שכל כך נחוצה לכולם ולכולן.

התרבות הקיבוצית לא קופאת על שמריה - היא משתנה ומתפתחת לאורך השנים ויחד עם זאת שומרת על המסורות והייחודיות של הקיבוצים בכלל ושל כל קיבוץ וקיבוץ בפרט. המגפה אשר השפיעה ושינתה את אורחות חיינו בשנתיים האחרונות, לא פסחה גם על התרבות הקיבוצית ועל אופן החשיבה וההתנהלות של קברניטי התרבות בקיבוצים. אז רגע אחרי פורים ולפני עונת אירועי האביב, יתכנסו, מנהלות ומנהלי תרבות מקיבוצים מכל רחבי הארץ לכנס הנושא את הכותרת "זמן תרבות".

כנס התרבות הוא הזדמנות למנהלי ומנהלות התרבות לעצור לרגע מהיום יום השוחק, ללמוד, לחשוב יחד, לרכוש כלים רלוונטיים, להיפגש עם מי שכמוהם מחויבים ומובילים את העשייה התרבותית בקיבוצם. בסוף הכנס ישובו לקיבוץ ולתפקיד החשוב אותו הם והן ממלאים עם כוחות מחודשים לעשות תרבות קיבוצית טובה יותר לטובת והנאת חברי וחברות הקיבוצים - גם השנה.

משתתפי הכנס יתעמקו בנושא תרבות קהילתית וייקחו חלק פעיל בסדנה העוסקת בסוגיה 'מהי תרבות קיבוצית מיטבית בשנת 2022', לא יוותרו על 'מצעד הגאווה' - בו יספרו וישתפו את עמיתיהם בהצלחות מתוך העשייה התרבותית המקומית.

בנוסף ללמידה וההעשרה – משתתפי שני הכנסים ייהנו בערב ממופע של דן תורן עם מיטב שיריו ומשירה בציבור בהובלת יוני קלר משפיים.

הוספת תגובה חדשה