דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ברק לופן מגינוסר נרצח בפיגוע בתל-אביב

ברק לופן, בן קיבוץ גינוסר, נרצח ביום חמישי בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו גם תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל, חברי ילדות מכפר סבא. הוא הגיע לבר שבו בוצע הפיגוע למפגש של יוצאי הקיבוץ. ביום ראשון הובא ברק למנוחות בבית העלמין בגינוסר. "ברק יישאר איתנו לנצח, אנחנו נשמור על המשפחה שלנו, לא נוותר, לא נשכח", ספדה לו אמו, בהירה
ברק לופן ז"ל חותר בקיאק
ברק לופן ז"ל חותר בקיאק

ברק, נשוי ואב לשלושה, הלך לעולמו לאחר מאבק קשה על חייו והותיר אחריו משפחה כואבת ואבלההוא נכדם של מייסדי קיבוץ גינוסר, ספורטאי, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחוםלופן היה שותף בשתי נבחרות אולימפיות בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012, זכה במדליית ארד באליפות אירופה ב-2006 למרחק של 200 מטר, ושימש כשותפו של המדליסט האולימפי מסידני מיכאל קלגנוב. מאוחר יותר שימש כמאמנה של החותרת הפראלימפית פסקל ברקוביץ' והגיע עימה לגמר פראלימפי בריו 2016.

דנה לופן, אלמנתו של ברק, סיפרה על האהבה הגדולה לבן זוגה ועל החלומות הגדולים שהיו להם לגבי קיבוץ גינוסר בו גדל והתחנך: "בכל פעם שאנחנו מגיעים לבית המדהים של ההורים של בעלי, שאני כמו בת להם, רואים אנשים שהם בלב שלי, ויודעת שהם בלב של ברק. היה לנו ברור שנבנה פה את הבית ואני יודעת כמה זה שימח אותם והם חיכו לו. זה היה צריך לקרות בקרוב. היו לנו חלומות גדולים ביחד".

דנה מוסיפה: "כשנפרדתי ממנו אמרתי לו שהוא יכול לישון בשקט, שתהיה שמחה ויהיה אור. לצד כל הקושי, נמצא את הדרך שלנו. הקטנה שאלה אותי: 'אמא, ומה בסוף?' - אפשר להגיד לה שהסוף יהיה טוב".

"ברק יישאר איתנו לנצח, אנחנו נשמור על המשפחה שלנו, לא נוותר, לא נשכח", ספדה לו אמו, בהירה. "כמה שהוא היה חזק זה לא עזר, הפגיעה היתה כל כך קשה. אני הייתי בטוחה שהוא מספיק חזק, אבל זה לא עזר. בן זקונים, ילד לתפארת, אבא מסור, מאמן, איש חינוך".

פעילות ופעילי התנועה הקיבוצית וחברות וחברי הקיבוצים ברחבי הארץ שולחים את תנחומים למשפחת לופן ולבית גינוסר כולו בשעה קשה זו. אנו אתכם באבלכם הכבד.

הוספת תגובה חדשה