דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אתם עוד תשמעו עליהם באזורכם

אתמול (רביעי, 23.11) יצא לדרך המחזור השני של תכנית "המסלול" - תכנית המנהיגות במרחב האזורי, מבית התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל, במפגש ראשון חגיגי בבית התנועה הקיבוצית ביקום. מטרת התכנית היא לעודד מעורבות והיכרות של חברי וחברות קיבוצים עם המרחב האזורי, במטרה להשפיע עליו
מובילי ומשתתפי ומשתתפות מחזור ב' של תכנית "המסלול" בצילום קבוצתי
מובילי ומשתתפי ומשתתפות מחזור ב' של תכנית "המסלול" בצילום קבוצתי

בתכנית משתתפים 15 נשים וגברים מקיבוצים בכל הארץ, שהחליטו לקחת אחריות וירכשו כלים וידע על המרחב האזורי בו הם חיים ופועלים, במטרה להגדיל את העשייה וההשפעה הציבורית שלהם. את המפגש פתחו מובילי התכנית רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, ונטע אראלי בן אור (העוגן), שעשו זאת גם במחזור הראשון.

לאחר דברי הפתיחה, פגשה הקבוצה את עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, ואת מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, שהגיע לברך את המשתתפים ונגע בדבריו באתגרים ובהזדמנויות של התנועה הקיבוצית כיום במרחב האזורי. כמו כן, דיבר ניר על חשיבות הקשר בין המועצה, הארגון האזורי והתנועה הקיבוצית. לחלקו השני של המפגש הגיע אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף כרמל, לשיחה מלאת השראה עם המשתתפים על מנהיגות ושליחות במגזר הציבורי.

התכנית כוללת תשעה מפגשים שיעסקו בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, בדגש על המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים, רכישת ארגז כלים ובניית קהילת עמיתים. בין הנושאים עליהם ידברו במפגשים: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה, עתיד, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו-רובדי, סוגי ישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, השתתפות הציבור ועוד.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, משוחח עם משתתפי "המסלול" במפגש הפתיחה
ניר מאיר משוחח עם משתתפי "המסלול" במפגש הפתיחה

רותם שניצקי: "פיתוח וחיזוק מנהיגות מקומית ואזורית הוא אחד היעדים המרכזיים שהצבנו באגף צעירים ומעורבות בחברה. אנו נמצאים בתקופה שמאופיינת במשבר מנהיגות וחוסר אמון בפוליטיקה הארצית שגורם לאנשים טובים להתרחק מעמדות השפעה. אנו בטוחים שכניסתם של מנהיגות ומנהיגים ערכיים לתפקידי השפעה במרחב האזורי, כמו למשל במועצות האזוריות ובארגונים הכלכליים האזוריים, יחזקו את הקיבוצים, המרחב הכפרי והמדינה". 

עפרי רביב: "המרחב האזורי משמעותי ומשפיע על אספקטים רבים בחיינו. מטרת התכנית היא לעודד מעורבות והיכרות של חברי וחברות קיבוצים עם מרחב זה, במטרה להשפיע עליו. הבחירות לראשות המועצות האזוריות והמקומיות שיתקיימו בעוד כשנה הן הזדמנות מצוינת להוביל שינוי והשפעה ברוחנו. מי שלא יתעורר בימים אלו, עלול לגלות שאיחר את הרכבת, ולכן אנו מתכננים מספר מהלכים לעידוד מעורבותם של קיבוצניקים, בדגש על צעירים ונשים בתקופה הקרובה".

תודה למשתתפים והמשתתפות ובהצלחה!

הוספת תגובה חדשה