דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אנחנו צריכים לקחת אחריות על בירור הזהות שלנו, על חיזוק מרכיבי הזהות ועל המעורבות שלנו בתוך הקיבוץ ובחברה הישראלית"

היא מאמינה שהקיבוץ כאן כדי להישאר, אבל גם שעלינו לברר לעצמנו מי אנחנו, אחרת נגרר לתוצאות שלא התכונו אליהם (למשל בתחום שיוך הדירות שיפגע ברב-דוריות כי במקרים רבים בנות ובנים לא יכולים לעמוד בעלויות). ראיון עם ד"ר אילת גלס מפלמחים לסיום תפקידה כמנהלת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית
ד"ר אילת גלס
גלס. בירור מאפייני זהות

"החיפוש אחר קהילתיות והשתייכות, הכמיהה לחיים עם משמעות, היכולת לממש צרכים אנושים וערכים, ערבות הדדית וסולידריות, כל אלה הביאו את הקיבוץ להיות מבוקש ונחשק" מסבירה ד"ר אילת גלס את הפופולאריות של הקיבוצים בעשור האחרון. גלס סיימה לפני מספר שבועות את תפקידה כראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, תפקיד אותו מילאה בחמש וחצי השנים האחרונות. יתרונות הקיבוץ באים לדבריה אל מול מציאות של צפיפות ותחושת ניכור עירונית, שהחריפו בימי הקורונה.  

היא נולדה בתל אביב והתבגרה ברמת גן, חברת קיבוץ פלמחים בזכות "בחירה כפולה" שעשתה לפני שנים – היכרות עם אהוב ליבה עידו, וחיים בקיבוץ. אל התפקיד בתנועה הגיעה בנובמבר 2017, אחרי תואר ראשון ושני בביולוגיה, הוראה ודוקטורט בנוירו-ביולוגיה, ועשור וחצי של ניהול קהילה בקיבוצים. "טיימינג זה עניין של תזמון" אומרת אילת שפניה של מזכ"ל התנועה ניר מאיר הגיעה בדיוק כשסיימה תפקיד בקיבוץ. "תחושת השליחות הגיעה תוך כדי העבודה, והוסיפה ממד נוסף של מוטיבציה".

לחצו כאן לקריאת הריאיון המלא עם אילת גלס בעיתון "זמן קיבוץ"

הוספת תגובה חדשה