דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אמיר שביט מונה ליו"ר רשות החשמל

שביט, חבר קיבוץ נען ומנכ"ל "אחזקות משקי דרום", נבחר על ידי שרת האנרגיה קארין אלהרר, לאחר שנתיים שהרשות התנהלה ללא יו"ר קבוע
אמיר שביט
אמיר שביט

שביט כיהן בעברו, בין היתר, כמרכז תחום מים ואנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, סמנכ״ל כלכלה וכספים ברכבת ישראל ומנכ״ל חברה בת של חברת אדלטק בתחום האנרגיה. כיום מכהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום. אדלטק מחזיקה בבעלות משותפת על כמה תחנות כוח בישראל, שכולן יחד אחראיות על ייצור של כחמישית מהחשמל בישראל. שביט הצטרף לחברה ב-2011 וכיהן בה בתפקיד בכיר עד 2016 ואחר כך עבר למשקי הדרום, שעוסקת בין היתר בהקמת מתקנים סולאריים בקרקעות הדרום.

לשביט תואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, הוא חבר בקיבוץ נען, נשוי ואב לארבעה. המינוי כפוף לאישור ועדת גילאור, הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות ולאישור הממשלה. ולפי הודעת משרד האנרגיה, "התהליך יכלול הסדר למניעת ניגוד עניינים, כמקובל".

יו"ר רשות החשמל הוא הרגולטור המפקח על משק החשמל ותפקידו לפקח על כל יצרני החשמל בישראל, לקדם את מדיניות האנרגיה המתחדשת בישראל, לפקח על חוזי הגז של חברת החשמל ועל התקדמות הרפורמה בחברה אחרי שיו"ר ועד עובדי החברה הכריז בתחילת החודש על עצירת הרפורמה בה.

בנוסף, אחראית רשות החשמל על קביעת תעריף החשמל – על מי רוב מעודכן פעם אחת בשנה, אך בעקבות הזינוק במחירי הפחם, שעדיין אחראי לייצור של מעט כחמישית מהחשמל בישראל, אמורה הרשות לעדכן כלפי מעלה את תעריפי החשמל. לפי חישובים שנערכו בתחילת החודש ברשות, העדכון אמור להיות יותר מ-13% כדי לגלם את הזינוק בהוצאות של חברת החשמל על פחם.

יו"ר רשות החשמל הקודם, אסף אילת, הכריז על פרישתו במאי 2020. מאז מכהן בתפקיד ממלא המקום יואב קצבוי.

 

הוספת תגובה חדשה