דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אל אל איזיקיאל - ההפתעה המרגשת שחיכתה לחייל הבודד בתום מסע הכומתה

איזיקיאל פצ'טר עלה מארגנטינה כדי לשרת בתור חייל בודד, זכה לבית חם בקיבוץ נחשונים והתגייס לצה"ל כלוחם בפיקוד העורף. אביו של איזיקיאל שנותר בארגנטינה התגעגע אליו מאוד, אך לא היה בידו להגיע ארצה לביקור ופה נכנסה לתמונה תכנית חמסה שאליה התקבל איזקיאל. בעזרת קק"ל הם קנו לאב כרטיס טיסה לישראל וארגנו מפגש מרגש בהפתעה בטקס קבלת הכומתה. הדמעות נשפכו כמים
איזיקיאל ואביו (במרכז) הנרגשים יחד עם צוות חמסה, המשפחה המאמצת וסגל הפלוגה. צילום: יעל ספיר חיים
איזיקיאל ואביו (במרכז) הנרגשים יחד עם צוות חמסה, המשפחה המאמצת וסגל הפלוגה. צילום: יעל ספיר חיים

איזיקיאל פצ'טר עלה מארגנטינה לבדו כדי לשרת בתור חייל בודד, עבר אולפן קיבוץ ללימוד עברית במעגן מיכאל והתגייס לצה"ל כלוחם בפיקוד העורף. הוא זכה לבית חם בקיבוץ נחשונים עם משפחה מאמצת חמה ואוהבת, במסגרת התכנית לאימוץ חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית, והתקבל לתכנית "חמסה", אותה מוציאה לפועל תנועת הבונים דרור, ושותפות לה מלבד התנועה גם קק"ל והסוכנות היהודית. התכנית, שהיא ראשונה מסוגה בארץ ובהשראת מפעל חייו של צביקה לוי ז"ל, מציעה תכנית חומש מקיפה ועשירה שמייצרת עבור העולה החדש רצף ליווי ותמיכה מרגע עלייתו ארצה ועד קליטתו והתאקלמותו המלאה כאזרח לאחר השירות הצבאי: אולפן ללימוד עברית בקיבוץ והכנה לשירות הצבאי לפני הגיוס, בית בקיבוץ ומשפחה מאמצת במהלך השירות הצבאי, כמיטב המסורת, בתוספת ליווי מקצועי של עובד/ת סוציאלי וליווי חברתי מטעם צוות התכנית ותמיכה לקראת השחרור ובמהלכו ובשנה שאחרי הצבא - עבודה ודיור בקיבוץ, מענקים והכוונה להמשך.

בעזרת הליווי האישי של חמסה ובת זוגו המדהימה של איזיקיאל, שגם היא משתתפת בתכנית, נודע כי אביו ממש מתגעגע אליו אך מתקשה כלכלית להגיע לבקר, ובנוסף מעולם לא היה בישראל לפני כן. מסע הכומתה היה הזדמנות מצויינת למפגש, קק"ל התנדבו לשלם על כרטיס הטיסה ונחשונים שמחו לארח אצלם בקיבוץ גם את האבא. וככה, כשהוא מסיים מסע כומתה מפרך ועטוף בדגלי ישראל וארגנטינה, מזיע ועייף, גילה לפתע איזיקיאל את אביו מחכה לו יחד עם צוות חמסה, המשפחה המאמצת מהקיבוץ וסגל הפלוגה. המפגש היה מרגש לקול מחיאות הכפיים של החברים ושאר החיילים והדמעות נקוו בעיני כל הנוכחים.

ואם כל זה לא היה מספיק, אז איזיקיאל זכה לקבל את הכומתה הכתומה של מפקדת המחלקה שלו, שהוא משמש בתור הקשר שלה, בתוספת מילים חמות על היותו חייל מצטיין ומוביל שניתן לסמוך עליו ויעשה כל מה שצריך ובכל מצב.

עדי גולן תירוש, מנהלת תכנית חמסה בתנועת הבונים דרור, אומרת כי "מפגשים מסוג זה מרגשים אותנו מאוד, מכיוון שהם מהווים את ההשלמה של המעטפת אותה מנסים להעניק לכל משתתף בתכנית שלנו - בית, משפחה וליווי מקצועי. כשההורה הביולוגי מגיע, התמונה מושלמת מבחינתנו. תודה גדולה לקק"ל על התרומה המדהימה ולקיבוץ נחשונים על אירוח ודאגה לאב לאורך ביקורו בארץ. אנחנו גאים באיזיקיאל מאוד!".

צפו בווידאו מהמפגש המרגש בין איזיקיאל לאביו

הוספת תגובה חדשה