דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים: כל התורה שבעל פה – עכשיו בכתב

בהתרגשות, בשמחה ובגאווה השיקה השבוע מחלקת חיילים בודדים את הספר הדיגיטלי "חיילים בודדים בקיבוצים - הלכה למעשה", שעונה על הצורך לרכז את כל עולמות התוכן לצד הפרקטיקות היומיומיות בטיפול בחיילים הבודדים בקיבוצים. הספר מרכז ומעביר אל הכתב את כל ה"תורה שבעל פה" שעברה מדור לדור, מימיה הראשונים של התכנית בהובלת צביקה לוי ז"ל ועד היום
החיילים הבודדים הראשונים שאימצו בקיבוץ גלאון לפני כשנתיים וחצי מלווים במש"קיות מהצבא
החיילים הבודדים הראשונים שאימצו בקיבוץ גלאון לפני כשנתיים וחצי מלווים במש"קיות מהצבא

הספר מיועד לכל העוסקים במלאכה ומוגש לעמיתינו בקיבוצים, הא.נשים אשר הופכים את פרויקט אימוץ החיילים הבודדים לתכנית הדגל של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית. לכל אותם מלאכי החיילים הבודדים שהופכים עבורם את השירות לחוויה נעימה יותר ובודדה הרבה פחות, ועושים את הפלא הזה הלכה למעשה.

"הצבא ומחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית מטייבים תהליכים ושואפים לשיפור מתמיד, ומשכך ריכזנו וכתבנו את כל הנושאים המעסיקים אותנו", אומרת יעל אייזנר, מנהלת המחלקה, ומדגישה כי "הספר אינו תחליף לקשר הרצוף, האישי והאנושי בין צוות המחלקה ורכזות ורכזי החיילים הבודדים וגרעיני צבר בקיבוצים. יחד עם זאת, בהיקף הפעילות שכולל מעל 75 קיבוצים, מברעם ועד גרופית, ויותר מ-700 חיילים בודדים המאומצים נכון לרגע זה בקיבוצים, יש מקום גם לסטנדרטיזציה והתמקצעות".

מוריה איילון שחר, שותפתה של יעל למחלקה, מוסיפה: "בשנה וחצי האחרונות שבהן אנו עובדות יחד העמקנו רבות בעולמות התוכן של צעירים בודדים ולמדנו רבות בנושא. אנו מעבירות מדי שבוע את הידע והניסיון, כמו גם את השקפת עולמנו, בכל אינטראקציה עם רכזות ורכזים, משפחות מאמצות וממלאי תפקידים בקיבוצים. הספר מרכז את כל הנ"ל וימשיך להתעדכן ולהתעשר במידע והעמקה מעת לעת".

מוזמנים ומוזמנות לעיין בספר:

הוספת תגובה חדשה