דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"א הוענק לאורנה שמעוני

ימים ספורים לפני תום כהונתו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק ביום ראשון את ״אות הנשיא להתנדבות״ לשנת תשפ"א באירוע חגיגי ומרגש בבית הנשיא. בין מקבלי הפרס הייתה גם אורנה שמעוני בת ה-80 מאשדות יעקב מאוחד. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "בטקס נורתה יריית הפתיחה למסע שבכוונתנו להוביל, שבסופו, כך אנו מקווים, תזכה אורנה שמעוני לפרס לו היא ראויה באמת: פרס ישראל למפעל חיים"
מימין: הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט, ארונה שמעוני, הנשיא ריבלין וד"ר ברוך לוי. צילום: חיים צח, לע"מ
מימין: הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט, ארונה שמעוני, הנשיא ריבלין וד"ר ברוך לוי. צילום: חיים צח, לע"מ

האות מוענק מדי שנה, כבר 47 שנים, למתנדבים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה על עשייתם ההתנדבותית. האות הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הישראלית להתנדבות, ומטרתו לטפח ולקדם את רוח ההתנדבות ולהביע הוקרה למתנדבים. השנה, הוקדש אות הנשיא להתנדבות לפועלים למען חיזוק הערבות ההדדית והחוסן לאומי לשם התמודדות עם משבר הקורונה.

באירוע, אותו הנחתה מגישת המהדורה בכאן 11 - דוריה למפל, נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') גדי איזנקוט ונשיא המועצה הישראלית להתנדבות, ד"ר ברוך לוי. עוד נכחו בטקס חברי הוועדה המייעצת לנשיא, מקבלי האות ובני משפחותיהם.

אלו היו נימוקי הוועדה לבחירתה באורנה שמעוני, כפי שהוקראו בטקס: "מפעלי החיים שהקימה אורנה שמעוני בת ה-80 מפיצים תקווה וטוב בקרב כל כך הרבה ישראלים וישראליות, אף שהקמתם נבעה מנסיבות טרגיות. אתר ההנצחה לנופלים על אדמת לבנון ובפעולות האיבה שיצאו ממנה, גבעת הפרחים שנקטפו באי השלום בנהריים, ובית איל הנועד לשלב אנשים עם מוגבלות תוך מתן סיוע בשיקומם ונקרא על שם בנה של אורנה שנפל בלבנון. בעשורים האחרונים אורנה ממשיכה להיות במוקד המאבקים החברתיים והאזרחיים בישראל, בהם גם המאבק הנוכחי להשבת החללים והאזרחים הישראלים המוחזקים בידי חמאס".

לאחר הטקס כתבה אורנה: "לא הפסקתי לרעוד ולא רק מקור המזגנים, אלא גם מההתרגשות על כך שמוקירים את מצוותיי, להן אני מקדישה שעות רבות כל יום. האווירה בבית הנשיא הייתה חיבוק אמיתי מלא אהבה, לא צבועה וכל כך סולידית, נוגעת ואינטימית לכל אחד. למרות שהיה אולם מלא מפה לפה הייתה תחושה של משפחה. זה כבוד גדול מאוד לקבל אות מנשיא המדינה ולדעת שהוא מעריך את המצוות שאני עושה כבר 25 שנים. תודה לכל המברכים, שנים כל כך רבות במצוות כל כך לאומיות ולא ידעתי את הערכת הציבור. העיקר, וזה החשוב ביותר - בואו בהמוניכם לבקר בבית איל. ל"גבעת הפרחים שנקטפו" באים המונים. אין מישהו בישראל שהיה ולא יוצא עם שמות הבנות בלב, אבל על בית איל לא יודעים מספיק. הוא באמת בית של כיף ושל חיים, ויוצאים ממנו גם עם זיכרון ותקווה גדולה להמשך".

אורנה שמעוני לאחר קבלת הפרס עם בני משפחתה, נשיא המדינה ​​​​​​​ומזכ"ל התנועה הקיבוצית. צילום: חיים צח, לע"מ
אורנה שמעוני לאחר קבלת הפרס עם בני משפחתה, נשיא המדינה
ומזכ"ל התנועה הקיבוצית. צילום: חיים צח, לע"מ

שמעוני התעקשה להזמין לטקס, מלבד בני משפחתה, גם את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ואת מי שהיה מפקד הגדוד של בנה, אל"מ (במיל') גדי מאירי המתגורר במושבה כנרת.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "מספר האורחים שיכול היה כל מקבל אות להזמין היה מוגבל, אבל אורנה הודיעה לצוות בית הנשיא ש"מזכ"ל התנועה הקיבוצית יבוא, ויהי מה...". את זה, היא "הסבירה" גם לי. וכשאורנה מסבירה - כולם מבינים. בטקס נורתה יריית הפתיחה למסע שבכוונתנו להוביל, שבסופו, כך אנו מקווים, תזכה אורנה שמעוני לפרס לו היא ראויה באמת: פרס ישראל למפעל חיים.

כה לחי אורנה, עשייתך אולי אינה לצורך השגת פרסום והאדרת שמך, אך יוזמותיך, מחויבותך והישגיך ראויים לכל הפרסום ולכל הפרגון, ואנו נעשה ככל יכולתנו לזכות אותך" .

״לאורך השנים חשתי גאווה מיוחדת באירוע הזה והשנה, שנת המגפה והמשבר, שנת הקורונה אני חש גאווה מיוחדת במינה. בעשייה היומיומית שלכם אתם מייצגים את ישראל היפה. ישראל התורמת, המתנדבת, היוזמת, שממשיכה את החזון החלוצי של העשייה למען הכלל שעליה מושתתת המדינה שלנו. ישראל שבה כולם ערבים זה לזה, שבה גם האחר והשונה הם חלק מהשלם,״ פתח הנשיא את דבריו

״כששואלים אותי, האם אני באמת מאמין שיש ביכולתנו ליצור כאן חברה מלוכדת שמבוססת על שותפות ועל ערבות הדדית, למרות השוני ולמרות המחלוקות; חברה שפועלת כגוף אחד ומתקדמת קדימה, למול כל האתגרים וכל המשוכות; אני נזכר בכם. אני מצביע עליכם. אני מספר את הסיפורים שלכם. אתם, שבעצמכם מהווים פסיפס ישראלי מורכב ומגוון – בני עדות, דתות, קבוצות גיל ועמדות פוליטיות שונות, בונים גשרים ויוצרים חיבורים, פועלים להפגיש ולצמצם פערים ורואים בשוני ובגיוון אתגר, ברכה, והזדמנות,״ אמר הנשיא והוסיף: ״יחד, אתם מחזקים את היסודות של החברה הישראלי ומבצרים את החוסן הלאומי שלנו. אם יש משהו שלמדנו בימי המשבר האחרון זה שלא נוכל לצלוח את האתגרים המורכבים שפרושים לפנינו איש-איש בביתו, איש-איש בקהילתו, אלא רק יחד".

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, אמר בטקס "בבואנו לבחור את מקבלות ומקבלי האות זכינו לראות את המשותף לכולכם: נחישות להפוך את החברה הישראלית לצודקת והוגנת יותר, ורצון עז לסייע למי שזקוקים לכך. בתקופת הקורונה למדנו עד כמה חשוב חוסנה של החברה האזרחית בישראל, וכי האתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל נוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו. לכן עלינו למצוא את המשותף והמלכד - שהרי כולנו ערבים זה לזה. העשייה שלכם ושלכן, ללא ספק, תרמה רבות לביסוס החוסן החברתי שלנו, ולחיזוק הקשרים בינינו שהופכים אותנו לאיתנים ונכונים לכל אתגר."

תגובות

שירתתי בלבנון עם בנה של אורנה, איל ז"ל
בוריס
איל היה בחור מבריק, חכם, מתורבת, אמיץ, קורן ומלא פוטנציאל.
אורנה, אנחנו זוכרים את איל!

הוספת תגובה חדשה