דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבלים על מותו של אלי קיי ז"ל: "אדם מלא בנתינה, כולו לב"

ביום שני הובא למנוחות אלי קיי ז"ל שנרצח יום קודם בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לכניסה להר הבית, כאשר היה בדרכו לעבודתו כמדריך הסברה ברחבת הכותל. קיי עלה ארצה מדרום אפריקה כדי לשרת בצה"ל והיה חייל בודד בקיבוץ בארות יצחק. לאחר שחרורו מהצבא הגיע לקיבוץ נירים במסגרת קבוצת השומר החדש, שם התגורר כשנתיים - עד הקיץ האחרון
אלי קיי ז"ל במהלך תוכנית "מאהל ומגדל" בנירים. צילום: יונה קפלן, מתוך עמוד הפייסבוק של השומר החדש
אלי קיי ז"ל במהלך תוכנית "מאהל ומגדל" בנירים. צילום: יונה קפלן, מתוך עמוד הפייסבוק של השומר החדש

אלי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצה"ל ושירת בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתיישבו במודיעין, כדי להצטרף בישראל לאלי ולאחיו, שהתגייסו גם הם לצה"ל, ולהגשים את חלומם. רק לפני כמה שבועות חגגה המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל, שהיה חייל בודד במסגרת גרעין צבר בעין צורים, ושמחה על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל.

עם שחרורו מצה"ל הוא הצטרף לתכנית "מאהל ומגדל" של ארגון 'השומר החדש' בקיבוץ נירים, שם מצא "קהילה תומכת ועשייה משמעותית", כפי שסיפר בעבר. התוכנית משלבת עבודה בחקלאות יחד עם חיי קבוצה תוססים והעשרה לימודית, ועם סיומה אלי אף נשאר לרכז את התכנית והוביל קבוצה של משוחררים ומשוחררות בעבודה החקלאית בתכנית.

אבל נפל על נירים עם השמע דבר הירצחו של אלי. הדס גרימברג קרלינסקי, חברת הקיבוץ ושכנתו לשעבר, סיפרה עליו בכאב: "אלי היה פה שנתיים והוא היה שכן קרוב, אדם מלא בנתינה שכולו לב. את הבלונד שלו ראו למרחקים, תמיד עם חיוך ועם המון חלומות. הוא מאוד רצה להיות אבא, בחור מדהים שהייתה לו קבוצת חברים מדהימה. זה יום עצוב מאוד עבור המשפחה, תנחומינו. כל קהילת נירים מרכינה היום ראש, כל מי שזכה להכיר אותו ולפגוש אותו. בין אם זה בטרמפ או על השביל - תמיד זה היה בחיוך, אלי היה אדם מאוד שמח", היא ספדה בכאב. צפו בהדס מספרת על אלי ז"ל.

נירים והתנועה כולה משתתפים בצערה הכבד של המשפחה.

הוספת תגובה חדשה