דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבא בארבע

בעקבות סקר שנערך בנציבות שירות המדינה לפני כשנה וחצי, התגלו חסמים רבים בהם נתקלים האבות במימוש זכויות ההורות שלהם. במקביל, נעשתה חשיבה במיזם החברתי "בעבודה שווה" על הטמעת פרקטיקות מגדריות לאיזון בית-עבודה והוחלט על הרמת הכפפה ויציאה לקמפיין חוצה מגזרים - "אבא בארבע"
אבא בארבע

"בשנת 2019 ערכנו סקר בנציבות שירות המדינה בכדי לבחון את תחושת האבות כלפי ההורות. בבחינת תחושות הגברים בסקר, עלה כי מחצית מהאבות לא מודעים בכלל לזכויות שלהם כהורים", מספרת נעה חדד, סגנית מנהלת האגף לשיוויון מגדרי בנציבות שירות המדינה. "30% מהם מניחים כי זכויות אלו מגיעים לנשים בלבד, וכמו כן 30% התייאשו ממימוש הזכויות עקב בירוקרטיה. ניכר, כי יש רצון רב בקרב האבות להיות נוכחים בחיי הילדים ולקחת חלק משמעותי ופעיל בחייהם. רק אחוז אחד מתוך יותר מ-2000 משיבים הביעו אי רצון לממש את זכות ההורות המגיעה להם."

חדד מוסיפה: "יחד עם נעמ"ת וההסתדרות החלטנו על "הרמת הכפפה" ויציאה לקמפיין חוצה מגזרים. מטרת המיזם "אבא בארבע" היא לעודד אבות לצאת הביתה מוקדם, הרבה יותר מפעם בשבוע".

גם התנועה הקיבוצית הצטרפה למיזם ומעודדת הורות שיוויונית ואיזון בין בית לעבודה, כחלק מהתרבות הארגונית. "ארגון תומך משפחה הוא ארגון המקיים מדיניות מוצהרת של סיוע לעובדים, גברים ונשים כאחד, לאזן בין צרכי עבודה והמשפחה תוך שמירה על שכרם, קידומם וביטחונם התעסוקתי", אומרת הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי. "המטרה של ארגון תומך משפחה היא שכמה שיותר אבות ואמהות יוכלו לנהל חיים מאוזנים באופן מיטבי מאשר מה שמתקיים כיום. התנועה הקיבוצית בהחלט שותפה פעילה במימוש מטרה זו".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית מוסיפה כי "ערך השיוויון היא אחת מאבני היסוד של התנועה הקיבוצית, ואנו פועלים יום יום בכדי לקדמו. השיוויון המגדרי בעבודה מתחיל קודם כל בשוויון בבית. לכן, אני רואה חשיבות רבה בקידום הורות שיוויונית. אני מאמינה שסיוע לעובדים ולעובדות באיזון בין בית לעבודה תורם לרווחתם המלאה - נפשית, גופנית וחברתית ולתחושה טובה במקום העבודה, ובכך תורם לארגון כולו".

הוספת תגובה חדשה