על אהבה וסקס [לקראת ט"ו באב] / עלי אלון

על אהבה וסקס [לקראת ט"ו באב]

עלי אלון - עין שמר

איור מאת יעקב גוטרמן

 

העלון הבטיח חגיגה גדולה, ליל ירח על שפת הים... אבנר השכן שלי, הבדחן של עין-שמר, נוהג לספר את הבדיחה הבאה:

איור מאת יעקב גוטרמן

- "איך אשתך במיטה?" - שואלים חבר קיבוץ.

- "היא נהדרת, כך אומרים כולם".

 

עד היום אחד הנושאים הבוערים והמגרים ביותר ברכילות של הבנות בקיבוץ הוא "למי יש קטן גדול ולמי גדול קטן". מאיפה הן יודעות, לעזאזל?! זה מזכיר לי שהיינו נכנסים למקלחת של "הגדולים" כדי לראות "למי יש את הקטן הכי גדול בקיבוץ" זה היה נושא קבוע להתפעלות ולוויכוחים, במקביל ל"מי הכי חזק בקיבוץ". להפתעתנו – מתוך תצפיות מדויקות - התברר- שלא כדעת התלמוד הטוען "כי כָאיש גְּבוּרָתוֹ" (האיבר גדול כגודל האיש) -  שדווקא לגדולים, ל"עבדאים" השוויצרים, יש "הכי קטן", בעוד שדווקא לנמוכים ולקטנים יש "הכי גדול".

 

לדידי הנגר היה אף עצום ממדים. כולם אמרו שהקטן שלו גדול כמו חוטמו ויש לו הצלחה גדולה אצל הבנות. וזה היה נכון. במלחמת העולם הוא שירת בבריגדה כנגר. כשחזר אחרי ארבע שנים אמר: "מלחמה כזאת לא היתה ולא תהיה". התברר שהוא ישב בכפר איטלקי קטן - מנגר ארונות קבורה לחיילים היהודים שנהרגו בקרב האכזרי במונטֶה קזינו. הוא היה הגבר היחידי בכפר שגבריו גוייסו לצבא הגרמני ונפלו ברוסיה. לא עבר זמן רב וכל הילדים והילדות שנולדו באותו הכפר ירשו את החוטם שלו. זה מה שנקרא "להשאיר חוטם". הוא היה כל-כך תשוש מכל הנשים שהיה עליו לספק, שכל ארונות הקבורה יצאו עקומים... אומרים שכשהוא חזר הביתה לאחר ארבע השנים הטובות ובנו רצה להתחתן עם אחת מבנות הקיבוץ אמרה לו אמו: "אתה לא יכול להתחתן איתה - היא אחותך"...

 

במקלחת המשותפת הבנות מקדימות להבשיל, כמו תפוזי הוושינגטון באביב... הפלא הנשי, היופי האלוהי של גוף האישה, הסקרנות הזקופה של המין המתעורר. מציצים למטפלת המתרחצת בשעת מנוחת הצהריים שלנו במקלחת, מציצים דרך החורים במקלחת-הפח של "הגדולים" אל הבחורות העירומות - רואים רק קטעים... בלילות מתגנבים לאוהלי "ההשלמה", לראות ולשמוע את הזוגות בפעולה... והם יוצאים ברוגז לרדוף אחרינו...

 

גם נערי "הנוער הבולגרי" היו צריכים "לשמור על הטוהר המיני". הביאו להם את הפסיכולוג של "עליית-הנוער" הד"ר פרידיום היקֶה, שהיה בא אחת לשלושה שבועות, לתת להם הסברה מינית. הוא היה עושה את זה בעזרת תנועות ידיים: "בגיל 15 מותר עד פה (עד גובה הצוואר), בגיל 16 - עד פה (גובה החזה), בגיל 17 -עד פה (גובה הקורקבן)". לאחר ארוחת הצהריים שעת שינה חובה. "הראש לקיר" - צועקת המטפלת. עוזי'ש - עוזי השחור, לימים עוזי מור - הוא מתוחכם: בשעת המנוחה, לפני שהמטפלת מתרחצת, היה מפריע בכוונה ואז "עף למקלחת", מתמקם על הספסל, וצופה להנאתו בחמוקיה.

 

אצל הורינו הפולנים לא למדנו דבר בענייני מין. מעולם לא ראינו לא נשיקה ולא מגע יד. הכל היה מוצנע - בשעה שבלילות היה מאוד שמח בקיבוץ. אבל  כשהתבגרנו לא היינו צריכים את שיעורי המין' שהביכו... את המורים. גצל, המורה הקפדן, שמרוב אנינות היה מעביר את שיעור ההסברה המינית רק בחושך, היה מסמיק ואומר: "אהבה עושים בדיוק כמו אצל האֵילים בדיר..." והיה משתתק והשיעור נגמר. יעקב, כשלימד את נושא גוף האדם והיה מגיע לאברי המין עם התמונות, כולם היו מתעוררים וזוקפים... את אוזניהם, לא כדי ללמוד - שלא כמו ילדי העיר שלא יודעים אפילו מה יש לילדה בין הרגליים הרי כבר ראינו הכל אצל הפר, החמור, הסוס, הכלב והאייל ובאוהלי הפלמ"ח ו"ההשלמה", במקלחת המשותפת או בהצצות דרך החורים למקלחת הפחים של "הגדולים" - אלא לראות איך הוא ייצא מזה. כבר אז הבנו היטב שלפולנים יש בעיה עם הדברים האלה שעליהם לעולם לא מדברים, ועל אחת כמה שלא עושים שום מחווה ארוטית בפומבי. יעקב היה מתחיל להתנדנד ולהסתובב, וכשהחבר'ה לחצו לשמוע פרטים הוא אמר: "תראו, המגע המיני נעשה על ידי קירבה צמודה - ואת היתר תלמדו לבד, אני סומך עליכם אם לשפוט לפי ההתעניינות שאתם מגלים בנושא"....

שימו לב, © כל הזכויות לאיורים שמורות ליעקב גוטרמן

סיפורים אחרונים

עדכון אחרון: