ח"כ ברושי יוזם הצעת חוק אסדרת ה-LOSS LEADER שיווק מוצרים מובילים במחירי הפסד במטרה למשוך צרכנים אל הרשת
ח"כ ברושי יוזם הצעת חוק אסדרת (רגולציה) ה-LOSS LEADER שיווק מוצרים מובילים במחירי הפסד במטרה למשוך צרכנים אל הרשת

 
יו"ר השדולה החקלאית בכנסת ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) מקיים בתקופת הפגרה פגישות וסיורים עם מגוון גורמים מתחומי החקלאות, רשתות השיווק והקמעונאיות הגדולות על מנת לרדת לשורשו של נושא פערי המחירים הגבוהים מאד בין המחיר שהחקלאי מקבל, לבין המחיר שהרשת דורשת מהצרכן. לאחרונה נפגש ח"כ ברושי עם איציק צאיג מנכ"ל אוסם והיום ח"כ ברושי נועד עם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן וסמנכ"ל השיווק של החברה אורי קילשטיין. בפגישה נדונו בין היתר פערי המחירים, יבוא תוצרת חקלאית מחו"ל והדרכים בהן ניתן להוריד את יוקר המחיה בישראל עם דגש על מחירי המזון. בימים הקרובים יימשכו הפגישות וההתייעצויות והצעת החוק תוגש עם תחילת מושב הקיץ.

 
ח"כ ברושי: "אנו עדים לבעיה מרכזית הגורמת למחירים מזון גבוהים כחלק מיוקר המחיה. עלויות הייצור הגבוהות של החקלאים כוללות, בין היתר, את מחיר המים, עלויות העבודה, כשרות, מסים, ארנונה ועוד. בסופו של דבר החקלאים נותרים עם רווח מזערי. בכדי לנסות ולפתור חלק מהבעיה ולאחר התייעצויות החלטתי לקדם הצעת חוק המסדירה ומונעת את שיטת השיווק Loss Leader ) שיווק מוצרים מובילים במחירי הפסד במטרה למשוך צרכנים אל הרשת). שיטת שיווק זו מביאה לעיתים למצב בו עגבניות נמכרות במחיר של 10 אגורות לקילוגרם וההשלכות לכך על החקלאים הן הרסניות. גם הצרכנים לא מרוויחים מכך משום שעל מנת לאזן את הרווחים הרשתות מעלות מחירים של מוצרים אחרים מהם הן מפיקות רווחים עצומים. על מנת שהחקלאים יוכלו להתפרנס בכבוד, ועל מנת שניתן יהיה להוריד מחירים למוצרים אחרים בסל הקניות, יש להסדיר את הנושא למען הכלל עם דגש על הצרכן. יש למנוע תופעות כאלו הקיימות כבר כיום במטרה להוזיל את יוקר המחיה בישראל".

 


מסמכים חדשים באתר המחלקה הפוליטית