שר התמ'ת, בן אליעזר וסגנית שר התמ'ת, נוקד הכריזו על קמפיין: מנהיגים תרבות צרכנית חדשה בישראל

25.11.2010

 

מנהיגים תרבות צרכנית חדשה בישראל

 

משרד התמ"ת יוצא במהלך נרחב תחת הכותרת "צרכנות הוגנת בישראל" | הקמפיין הראשון יתמקד בכניסתן לתוקף של התקנות המעניקות החזר כספי במזומן על מוצרים ושירותים  

כ-70% מהציבור: התקנות החדשות יגדילו את כוחם של הצרכנים בישראל ויתרמו לרווחתם

 

בתמונות: שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר; סגנית שר התמ"ת אורית נוקד; מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי; הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס; מנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג. קרדיט צילום: אסף שילה - ישראל סאן

שר התמ"ת בן אליעזר: "המטרה שלנו היא לחולל שינוי משמעותי בנושא הצרכנות. הקמת הרשות לסחר הוגן ופעולות דוגמת יוזמת תקנות ביטול עסקה, ישנו את יחסי הכוחות במסחר, וינהיגו תרבות צרכנית הוגנת בישראל. אם נחיה בחברה צרכנית הוגנת, כשכל אחד בישראל מבין שהוא בעצמו צרכן וכי עליו לנהוג בהוגנות, אזי נחיה בחברה שכללי המשחק בה ברורים, וכולם רק ירוויחו מאותה הוגנות".

 

סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, אורית נוקד: "הצעד הנוכחי ישפיע באופן דרמטי על חיי המסחר בישראל . מהלך זה הינו פרי של דיונים מרתוניים בהשתתפות כלל הגורמים במשק. נמשיך בשינוי ונוסיף גלגלי עזר לצרכנים עד ליצירת מציאות צרכנית טובה יותר"

 

הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס: "עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) יגדל כוחו של הצרכן בעוד שהעוסקים יגדילו את אפשרויות הרווח שלהם".

 

מנכ"ל התמ"ת הציג את הקמפיין ואת שלל ערוצי המידע העומדים בפני הציבור לקבלת מידע: מוקד טלפוני מיוחד; אתר אינטרנט; עמוד פייסבוק וחוברת מידע לעוסקים

 

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה הכריז היום על מהלך צרכני משמעותי בישראל, תחת הכותרת "צרכנות הוגנת", עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) בחודש דצמבר הקרוב, אותן קידם המשרד. על פי התקנות החדשות אשר ייכנסו לתוקף ביום 14.12.10, זכותו של הצרכן לבטל עסקה חלה על שורה ארוכה של מוצרים ושירותים אשר בגינם לא יהיה ניתן לתת זיכוי, אלא תחול חובה על העוסק להחזיר כסף לצרכן במועד ביטול העסקה.

 

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר כי "המטרה שלנו היא להוביל מהלכים משמעותיים בנושא הצרכנות. הקמת הרשות להגנת הצרכן ותקנות ביטול העסקה, ישנו את יחסי הכוחות במסחר, וינהיגו תרבות צרכנית הוגנת בישראל. אם נחיה בחברה צרכנית הוגנת, כשכל אחד בישראל מבין שהוא בעצמו צרכן וכי עליו לנהוג בהוגנות, אזי נחיה בחברה שכללי המשחק בה ברורים, וכולם רק ירוויחו מאותה הוגנות".

 

בן אליעזר הוסיף כי באחרונה הוקמה "חטיבת מסחר" במשרד, "שתרכז את כל הפעילות של המשרד בתחום העסקים הקטנים והבינוניים בפרט והמסחר בישראל בכלל - בשל החשיבות הרבה שאני רואה לעניין זה".

 

סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, אורית נוקד הוסיפה כי "הצעד הנוכחי ישפיע באופן דרמטי על חיי המסחר בישראל . מהלך זה הנו פרי של דיונים מרתוניים בהשתתפות כלל הגורמים במשק. נמשיך בשינוי ונוסיף גלגלי עזר לצרכנים עד ליצירת מציאות צרכנית טובה יותר"

 

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס: "עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) יגדל כוחו של הצרכן בעוד שהעוסקים יגדילו את אפשרויות הרווח שלהם"

 

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה אשר אמון על נושא הצרכנות בישראל יפתח השבוע (24/11) במסע הסברה לקראת כניסת התקנות הפונה לציבור העוסקים ולציבור הצרכנים.

 

מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי הסביר כי המהלך ההסברתי יעניק לשני הצדדים את כל המידע הדרוש אודות התקנות ומענה יעיל ומהיר לשאילתות (בשיתוף המועצה לצרכנות). ונועד למנוע בלבול בקרב הציבור עם כניסת התקנות לתוקפן באמצע דצמבר.

 

ההסברה תתבצע בשני שלבים:

 

שלב ראשון החל מ- 24/11 לציבור העוסקים:

* מודעות הסברה בעיתונות

* הקמת מוקד טלפוני ייעודי לשאילתות.

* עליית אתר אינטרנט המכיל את כל המידע אודות התקנות

 

שלב שני החל מ-1/12 לכלל הציבור

* קמפיין שקופיות במדיה הטלוויזיונית

* הקמת מוקד טלפוני ייעודי לשאילתות.

* עליית אתר אינטרנט המכיל את כל המידע אודות התקנות

 

הנחיות לצרכן במקרה של אי קיום התקנות ע"י העוסקים יוענקו באמצעות האתר והמוקד של המועצה לצרכנות.

 

לפי מחקר שנערך באחרונה במינהל מחקר וכלכלה בתמ"ת בראשון בני פפרמן, עלה כי:

 

* כ-70% חושבים שהתקנות יגדילו את כוחם של הצרכנים בישראל וייתרמו לרווחתם

* 64% מעדיפים לקבל החזר כספי- במקום שובר החלפה או זיכוי

* 20% מעריכים שיקנו יותר מוצרים ושירותים  הודות לתקנות החדשות

 

(רצ"ב המחקר המלא)

 

בנוסף על כך, בימים אלה הפיצה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הנחיות מחייבות לכלל העוסקים על מנת לאפשר להם את ההתארגנות הנדרשת עד הכנס התקנות לתוקף ביום 14.12.2010.

ההנחיות הופצו לעוסקים באמצעות גופים בהם העוסקים מאוגדים ובאמצעות גופים המטפלים בעוסקים לדג': איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, התאחדות הסוחרים, אמון הציבור, התאחדות בתי המלונות ומכוני הבריאות, התאחדות סוכני הנסיעות, חברות הפרסום, ישראייר, אל על, ארקיע ופורום חברות התעופה הזרות.

 

התקנות -

 

הזכות לקבלת מזומן אמורה לחול על מוצרים מסוימים כגון, ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, ביגוד והנעלה ,מוצרים ארוזים ואשר אריזתם לא נפתחה ועוד. לגבי השירותים הזכות אמורה לחול על שירותי תיירות( פרט לתיירות חוץ), שירותי קוסמטיקה ואסטטיקה, שירותי התקשורת למיניהם, מנויים שונים כגון למועדון היכרות ושידוכים או הגרלות והימורים ועוד.

 

התקנות קובעות מהו פרק הזמן לביטול העסקה כאמור. לרוב מדובר ב-14 יום מיום עשיית העסקה או קבלת המוצר, אולם במקרים מסוימים כגון ביגוד והנעלה נקבעה תקופת ביטול קצרה יותר של שלושה ימים.

 

יצוין כי התקנות אמורות לחול גם על מוצרים ושירותים שניתנו לצרכן במתנה ממי שאינו העוסק וכולל גם שובר מתנה ולמעט תווי קניה שלא נרכשו על ידי הצרכן.

 

עוד קובעות התקנות רשימה של מוצרים שזכות הביטול לא תחול לגביהם כגון, ריהוט שהורכב בבית הצרכן, מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, מוצרי מזון, תרופות ותוספי תזונה, הלבשה תחתונה ועוד.


מסמכים חדשים באתר המחלקה הפוליטית