ח'כ שלי יחימוביץ: על הבחירה בטוב ובערכי, על המסקנות המבישות בעניין שכר הבכירים, האם אילן בן דב הוא הנדיב הידוע?

27.2.2011

 

על הבחירה בטוב ובערכי, על המסקנות המבישות בעניין שכר הבכירים, האם אילן בן דב הוא הנדיב הידוע? וגם ששינסקי - לחץ הטייקונים עד עכשיו היה הפרומו, ועכשיו הסרט

 

ושוב נתחיל בצד המשימתי: להתפקד ולפקוד אחרים - הכי חשוב. כנסו לכאן להתפקדות. זקוקים גם לעוד מתנדבים, גם בכנסת וגם בתל אביב. כתבו לכאן להתנדבות. חוגי בית: מי שרוצה לארגן חוג בית בהשתתפותי, ויש לו בית גדול שיכול להכיל הרבה אנשים - מוזמן לכתוב לכאן. ולתרומות - היכנסו לכאן. אנחנו צריכים גם מתנדב\ת אחראי\ת במיוחד שיודע לעסוק בניהול מסודר של כספים. כתבו לכאן. מי שיכול לרכז מתפקדים בישוב שלו, שיכתוב לכאן, ולמסוגלים ורוצים לרכז פעילות ברשתות חברתיות לכאן.

 

הבחירה בטוב ובערכי. בסוף נאום במליאה, לפני צמרת עורכי הדין בישראל ובמלאת יובל ללשכת עורכי הדין, אני מודה לשלושה אנשים יקרים ונדירים שמלווים אותי, עוזרים לי ומדרבנים אותי: יובל אלבשן, ערן גולן וגלעד ברנע. שלושה אנשים אידיאליסטים, שבחרו לשנות את פני המציאות במקום לעשות הרבה כסף.

 

הבחירה בטוב ובערכי 2. אם הייתם יכולים להציץ למשרד שלי, הייתם רואים שני חדרים לא גדולים עמוסים מאוד בהרבה חבר'ה מקסימים שבאים להתנדב. קראו כתבה של גדעון אלון בישראל היום על המתנדבים בכנסת, בהם שניים שמתנדבים אצלי: אמר, סטודנט לכלכלה בן 23, ורות, פנסיונרית דתיה בת 71 מבני ברק.

 

גלעד שליט. כנסו לנאום שלי במליאה.

 

שכר הבכירים. קפיטליזם + סוציאליזם = אידיוטיזם, ולא, זה לא פופוליזם. שנה אחרי החוק שלי להגבלת שכר הבכירים, שכדי לקבור אותו מינה נתניהו ועדה בראשות שר המשפטים נאמן, פרקליטם של עשירי ישראל, מפרסמת הוועדה את מסקנותיה הדלוחות והמבישות. הועדה בחרה להתעלם מחוות דעת של עשרות כלכלנים, תעשיינים, בנק ישראל והרשות לניירות ערך, והחליטה להמשיך לאפשר את חרפת השכר. זו הייתה תגובתי עם פרסום המסקנות:

"ועדת נאמן ניסתה לעשות סינרגיה בין קפיטליזם לסוציאליזם, והתוצאה היא אידיוטיזם. מדובר במכבסת מילים שתספק הרבה עבודה ליועצי מס, רואי חשבון ועורכי דין שיצטרכו להסביר היטב לדירקטוריונים מה משמעות התקנות ואיך להתמודד איתן, אבל זה לא ישנה את התוצאה: מדובר בתקנות חסרות שיניים שיאפשרו המשך השתוללות בשכר המנהלים על חשבון הציבור. עם זאת, הצעת החוק המקורית נחלה הצלחה בזירות אחרות. אילמלא הצעת החוק הנושא לא היה עולה לדיון ציבורי, לא הייתה מוקמת ועדה ולא היה מוטל זרקור שמסנוור את עיני הדירקטורים, המנהלים והמשקיעים המוסדיים". כנסו לתקשורת בעניין.

 

השבחים על הנדבנות לאילן בן דב, הכסף מהכיס שלכם. יש סיכוי גבוה ששמעתם על כך שאיש העסקים אילן בן דב תורם כספים לטובת מרפאות שיניים לילדים עניים. שמעתם על זה משום שעיתונאים וצוותי צילום, בחסותה של מערכת יחסי ציבור משומנת, הוזמנו לצלם את פתיחתה של אחת המרפאות, ובן דב הנדבן רואיין על כך בהרחבה ובפרגון רב. צדקה היא מצווה גדולה, והיא מצווה גדולה במיוחד כשהיא נעשית באופן של מתן בסתר. ובכן, מתן בסתר זה כבר לא, אלא ההיפך הגמור מזה, אבל מה שיותר גרוע, שהתרומות שבן דב נותן הן כלל לא מכיסו. הן מהכיס שלכם. וזו כבר בעיה. כנסו למכתבים ששלחתי בעניין לקרנות הנאמנות ולדירקטוריון סקיילקס, חברה ציבורית שבשליטת בן דוב שהעבירה את כספי הנדבנות לחברה פרטית שבשליטת בן דב (ותודה לעמי גיל ידידנו, עו"ד המתמחה בזכויות עובדים בתאגידים שניסח את טיוטות המכתבים), לטור שלי במאקו בעניין זה, לעוד תקשורת ולראיון אצל רינו צרור במה בוער בגל"צ.

 

צרכנות צרכנות ושוב צרכנות. למרות שאני מתנגדת בחריפות להעלאת מחירי הדלק והמים, ואף עושה בקביעות (ולא רק כשזה אופנתי) מאמץ לרסן את העליות, אני בהחלט לא מחבבת את העובדה ששוועת המחאה של מעמד הביניים נסבה אך ורק סביב מחירי מוצרים. בראיון אצל בן כספית ואראל סג"ל אני מנסה להרחיב את הדיון על מעמד הביניים מעבר לסוגיית ההתייקרויות.

 

מהו קיצוץ רוחבי ומהם נזקיו. בראיון בערוץ 2 אצל עינב גלילי ואברי גלעד, אני מסבירה את המשמעויות הקשות של הקיצוץ הרוחבי בתקציב. וגם ב-nrg

 

ששינסקי. עד עכשיו זה היה הפרומו, עכשיו הסרט. מסקנות ועדת ששינסקי תורגמו להצעת חוק ממשלתית והן מגיעות לועדת הכספים ולמליאה. אני מתכוונת להושיט כל סיוע לנתניהו ולשטייניץ (כן, יודעת שזה נשמע מוזר) כדי שההצעה תעבור בלי כרסום בה. הלחצים הברוטאליים של משקיעי הנפט ושלוחיהם רק יגברו, ונוכחות חזקה שלכם ברשת ובמיילים לח"כים - בהחלט תועיל. למתעניינים (זו הצעת חוק ארוכה ומורכבת) הנה הצעת החוק הטרייה.

 

ועדות הקבלה. מי שמתעניין בנושא מוזמן להיכנס להתכתבות שלי עם יריב שיזף משוהם.

 

מה דעתכם על נסיעה בשקל בתחבורה הציבורית? אולי זה בכלל יהיה יותר זול ומשתלם למשק (ובטח יותר צודק וידידותי לסביבה). כנסו לשאילתא לשר התחבורה.

 

שבת שלום,

שלכם,

שלי

 


מסמכים חדשים באתר המחלקה הפוליטית