ספין בטוח

אריק בשן

 

כך הגיעה "ביטוח-חקלאי" לתוכנית ההבראה של "גמול" * תיק תקשורת


אין זה חדש שגורמים עסקיים משתמשים בתקשורת לקידום יעדיהם. אירוע כזה נפל לאחרונה בחלקה של חברת הביטוח הקיבוצית "ביטוח חקלאי". לכאורה, לא היתה סיבה שעמוס אפשטיין (כפר-עזה), יו"ר ביטוח-חקלאי, יסרב להצעה שהופנתה אליו מגורם ביטוחי למפגש ראשוני, במטרה לבדוק שיתוף פעולה עסקי בתחום הביטוח. יומיים מאוחר יותר גילה אפשטיין, לתדהמתו, כי שיחה זו הפכה להיות מרכיב משמעותי ב"תוכנית הבראה", לא פחות, של "גמול", חברה ציבורית הנסחרת בבורסה, הצפויה לסיים את 2005 בהפסד של כ-50 מיליון ש"ח. חברה זו הודיעה כי יש בדעתה לשנות את מבנה הפעילות ולהתרחב לשוק ההון וגם לתחום הביטוח, ומסרה שהיא מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה בחברת ביטוח-חקלאי.

 

אפשטיין: "נפגשתי אתם בדיוק פעם אחת. היות שהמנכ"ל הוא איש ביטוח, באתי לשמוע אותו. הוא הציע לי לשתף פעולה בנושא מסוים. אמרתי לו 'שמעתי, נשקול', לא יותר. אחרי יומיים פתאום אני מוצא בעיתון כתבה שהם עומדים להשתלט על ביטוח חקלאי. זה קשקוש. לא היה ולא נברא. בסך הכול אנו עוסקים באותו תחום. גם אנחנו מחפשים אפשרות לגידול עסקי ובודקים שותפים אסטרטגיים".

 

ש: ותמשיכו לחפש שותפים?

אפשטיין: "בוודאי לא עם גמול. אחרי הכתבה הרמתי אליהם טלפון ואמרתי: תשכחו מאתנו. אבל אם נזהה בעתיד אפשרויות לגידול ולרכישה, נדבר ברצינות. כרגע אנחנו צומחים בכוחות עצמנו, ובמאזן הקרוב נציג מחזור של קרוב למיליארד ש"ח".




 



_________


עיתונות קיבוצית


גיליונות אחרונים
ארועים קרובים