פדלים: כמו בחו"ל - לאזור אלונים-ציפורי

פדלים: כמו בחו"ל - לאזור אלונים-ציפורי

אלי סט

אנחנו מאוד קשורים לארץ שלנו, אבל כשרוצים לנפוש, יוצאים לחו"ל. מאז הטיול הקודם שלי עם קבוצת סייקלניקס בשרון, ניסיתי למשוך אותם צפונה. הצלחתי, רק אחרי שהבטחתי טיול כמו בחוצלארץ, לא רחוק יותר מחיפה. בניסיון לעמוד בהבטחתי על שני חלקיה, הזמנתי אותם לטיול בגבעות אלונים. כשהגעתי חמש דקות לפני שעת המפגש, היו שם כבר למעלה מ-40 שהקדימו, כמו בחוצלארץ, ברבע שעה לפחות.

ישראלי הרואה את הקבוצה לא מבין מה מחבר אותם ואיך הם מתפקדים כקבוצה. רק בסוף הטיול אתה מבין שמדובר בפתיחות ובנכונות עמוקה לקבל את האחר כפי שהוא. הם מצדם מתקשים להבין מדוע אנחנו רואים גם בבני קבוצתנו מתחרים עד יריבים.

נוף הטיול היה נתון: יער אלונים, בוסתנים, מים זורמים בנחל ציפורי, יישובי הבדואים ומושבים שהיו פעם יישובי טמפלרים. מה שהיה חסר להשלמת התמונה - מקום קטן לשבת בו, לחזק את מאגרי האנרגיה וללגום קפה. זה היה לנו ב"מרכז שטח אלון הגליל". כאן איש לא יטען כנגדך אם תפתח את הסנדביץ שלך על השולחן המוצב במרפסת המוצלת שלו ואולי אפילו יציע לך כוס קפה מהמיחם, תמורת שלושה שקלים. מצחיק, לא? כדי לקחת את הקפה צריך להיכנס פנימה ופה ממתינה ההפתעה - חנות אופני הרים. אם אתה צריך עצה או הסבר, דרור ושלמה ישמחו לתת לך ואם תרצה תוכל אפילו לתאם אתם חילוץ, לכל מקרה. אני אומר לכם, כמו בחו"ל. ולכן אנו ממליצים לכם על אחד המקומות היותר יפים. שאלות על פעילויות נוספות של המרכז בטלפון - 04-9869888 ויש פעילויות נוספות כמו טיולים מודרכים בחינם.

כשסיימנו את הטיול פניהם של הסייקלניקס היו מחוייכות והם יצאו מגדרם להודות. תודה לכם סייקלניקס על טיול עם אווירה כמו בחוצלארץ.

חוצלארץ

"חוצלארץ" הוא טיול מעגלי בגבעות אלונים ונחל ציפורי. נכון, כבר פרסמנו מספר מסלולים ואולי יותר נכון לקרוא להם גרסאות של טיולים באזור זה. ובכל זאת, בגרסה הנוכחית יש לטעמנו משהו מיוחד. יש בטיול כל מה שמטייל יכול לבקש - נופים, טבע, נחל כמעט חי, בוסתנים, מעבר בין תרבויות וחלקים ממושכים בצל יער אלונים, שפעם כיסה את כל צפון הארץ. לכל אלה נוסיף את "מרכז שטח אלון הגליל" המשמש כבסיס יציאה משובח שניתן להסתמך עליו גם כחילוץ למקרה ש...

מאלון הגליל יוצאים דרומה על דרך נוף יער ציפורי, גולשים מערבה לעין אום-חמיד וממנו ב"ואדי הרימונים" דרומה עד נחל ציפורי. פונים מערבה במורד נחל ציפורי עד טחנת הנזירים וממנה מטפסים דרומה אל בושמת טבעון. נכנסים ליער אלוני אבא ובסינגל מדוושים עד אלוני אבא, גולשים בשולי הכביש עד שער בית לחם הגלילית, ומשם צפונה. ליד כעביה נכנסים ליער האלונים ומדוושים מזרחה, ליד צומת זרזיר פונים צפונה וגולשים לעבר נחל ציפורי וממשיכים במעלה נחל יפתחאל עד צומת יפתחאל שממנה מטפסים בכביש עד נקודת המוצא. הטיפוס מטחנת הנזירים לבושמת טבעון טכני ודווקא הסינגל ביער אלוני אבא נעים לרכיבה. מרבית הדרכים לא מסומשו"ת, אך ברורות. סה"כ כ-28 ק"מ של טיול חווייתי.

אזור:גבעות אלונים ונחל ציפורי

נקודת מוצא: אלון הגליל

מפות סימון שבילים: כרמל (מס' 4)

עונה מומלצת: כל השנה

אורך מסלול: 28 ק"מ

רווח אנכי מירבי: 150 מטרים

רמת קושי: בינוני

איך מגיעים?

נוסעים על כביש מס' 79 לצומת יפתחאל הנמצא מערבית לצומת המוביל, מאוד סמוך לו. פונים דרומה ומטפסים בכביש הגישה ליישוב הקהילתי "אלון הגליל". בסוף העליה, הצטלבות כבישים ודרכי עפר. לא פונים ליישוב, אלא ממשיכים ישר (מערב). חולפים על פני הכניסה (משולטת) ל"דרך נוף יער ציפורי", עוד כ- 100 מ' מסעף. פונים שמאלה ל"מרכז שטח אלון הגליל". חונים, מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולרי. חובשים קסדה ויוצאים לדרך. חוזרים בדרך בה באנו. בכניסה ל"דרך נוף יער ציפורי" מאפסים את מד המרחק. פה נקודת המוצא.