תנו גז, בגז

שירה חיים


עוד ועוד כלי רכב במפעלי התנועה הקיבוצית מונעים על-ידי גז * נוסעים וחוסכים

 

תנועות ההתיישבות מתגלות כחלוצות גם בתחום הסבת רכביהן להנעה בגפ"מ (גז פחמימני מעובה). במפעל "מפל" (מבוא-חמה) החלו לבצע ניסוי של הסבה ברכב אחד, אך עד מהרה החליטו להמשיך ולהסב שלושה רכבים נוספים, לאחר שגילו כי ההסבה חוסכת בממוצע כ-40% מעלויות התדלוק לכל רכב. הסבת רכבים להנעה בגפ"מ התבצעה גם במפעל שעוני היד "עדי" של קבוצת יבנה, וב"פריגת" של גבעת-חיים.

 

האחראי על צי הרכבים של מפל, שגיא ליבוביץ: "יש לנו רכבים שעושים בשנה גם 90 אלף ק"מ. רכב כזה מכסה את ערכת ההסבה לגפ"מ תוך חודשים בודדים ומגיע לחיסכון משמעותי מדי חודש. בחישוב שנתי זה יכול להגיע לעשרות אלפי ש"ח". לכך מוסיף דובי קרול ממפעלי פריגת: "אחרי עשרה חודשים של נסיעה על גז, אנחנו בסך הכול די מרוצים. החיסכון משמעותי, ולא היינו מתנגדים להסבה של מכוניות נוספות מצי הרכב שלנו".

 

ההחלטה להסב לגפ"מ את רכבי המפעלים ואת הרכבים המשרתים בעלי תפקידים התקבלה, בחלק מהקיבוצים, בעקבות ההצלחה רבתי של מבצעי ההסבה בכמה חברות שמירה המקיימות קשרי עבודה עם המפעלים. הפיילוטים בחברות הללו, שבוצעו באמצעות חברת "גז-פרו", הוכיחו פוטנציאל לחיסכון משמעותי. מנכ"ל גז-פרו, אודי תמיר, אומר כי בתוצאות יש בשורה משמחת לכל מנהל צי רכב בתנועה הקיבוצית, שרכביו מבצעים משימות עתירות קילומטראז': "רכב בודד שעובר הסבה יכול לחסוך לקיבוץ כ-3,000 ש"ח בחודש. בחישוב של תקופת ליסינג, לשלוש שנים, מדובר בפוטנציאל חיסכון של למעלה ממאה אלף ש"ח לכל רכב".


 



מסמכים חדשים בעיתונות תנועתית וכללית



עיתונות קיבוצית


גיליונות אחרונים
ארועים קרובים