שוסטר: לא לעצור את הרכבת - מאשקלון לבאר שבע, דרך הנגב המערבי



שוסטר: לא לעצור את הרכבת

נחמן גלבוע


ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, מגייס בימים אלה את ראשי הרשויות באזור כדי למנוע את ההחלטה להקפיא את פרויקט הרכבת מאשקלון לבאר שבע. מסלול הקו מתוכנן לעבור בערים וביישובי הנגב המערבי.

 

בשבוע שעבר נודע כי משרד האוצר החליט להפסיק את הקמת מסילת הרכבת מאשקלון לבאר שבע. זאת במסגרת ההחלטה להקפיא פרויקטים בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, בהם פרויקטים דומים גם בגליל וגם בנגב. התוכניות הוקפאו בשל ההוצאה הלא מתוכננת בעקבות המלחמה בלבנון.

 

בפנייתו הדחופה לשר האוצר אברהם הירשזון כותב שוסטר: "נדהמתי לקרוא הבוקר את החלטת האוצר. עולה מההחלטה, שהפריפריה שוכנת הגבול, בגליל ובנגב, משלמת פעמיים - פעם בשדה המערכה ופעם בעצירת הפיתוח החיוני. הייתכן שבמקום לעסוק בקבלת החלטות חדשות לפיתוח קווי העימות והפריפריות הרחוקות, מתקבלות החלטות לעצור פיתוח שכבר הוחלט עליו? השימוש בעלויות המלחמה בכדי להצדיק את הפגיעה הנוספת באזורי הקרבות הנו מקומם ואבסורדי".

 

דוברת הרכבת, מלי כהן, מציינת כי התקציב המקורי של הפרויקטים היה 20 מיליון שקל, ולפני מספר חודשים הוחלט בממשלה להעלותו ל-26 מיליון שקל. לאחר המלחמה בצפון הוחלט להקפיא 6 מיליון שקל ולחזור לתקציב המקורי. לדבריה הוחל כבר בביצוע קו הרכבת לבאר שבע דרך אשקלון, ולכן אין באפשרות הרכבת להקפיאו. היא הוסיפה כי ברכבת מקווים כי בעקבות דיונים עם האוצר תשונה ההחלטה. ח"כ שי חרמש מוסיף כי משיחות עם האוצר הובהר לו כי לא תיפגע ההרשאה לביצוע, וממילא רוב העבודות יתבצעו בשנת התקציב הבאה.









עיתונות קיבוצית


גיליונות אחרונים
ארועים קרובים