הגישור מתחיל אצל הילדים

יעקב דרומי

 

בבית הספר היסודי רעות שבמועצה האזורית מנשה לומדים הילדים תהליכי גישור. המטרה לאפשר לילדים לזהות קונפליקט ולהגיע למצב של WIN WIN.


תלמידי כיתות ד', בבית הספר רעות, במועצה האזורית מנשה, סיכמו השבוע ב"כנס מגשרים" חצי שנה של לימוד שפת הגישור בפרויקט מיוחד שמתקיים בבית הספר.

 

על חשיבותו של הגישור ותרומתו ליישוב סכסוכים נאמר רבות, במיוחד בקהילה ובחברה כבקיבוץ וכך גם חשבו ב"רעות".

 

אופיר ברא"ס (10) תלמידת כיתה ד', מסכמת, בלשון מקצועית: "קיימים 3 מצבים, מצב של "רווח רווח, שהוא הכי כדאי לשני הצדדים, כי כל אחד מקבל את שרצה וזהו פתרון של הסכמה והבנה של הצד השני. זה לא פשרה. "המצב השני", ממשיכה אופיר: "רווח - הפסד, שבו אתה מוותר על משהו כדי להגיע להסדר ופתרון של קונפליקט (!) והמצב השלישי "שהוא לא טוב כי זהו הפסד - הפסד, בו אף אחד לא מקבל את שרצה, כי אין וויתור של שום צד, וכל אחד נותר בעמדתו".

 

להורים המבולבלים, מהידע של הילדים, ניסו להסביר בבית הספר כי "ההתמקדות היא בניסיון להבין את זה שמולך, כדי שתוכל לעבוד לצדו ולא מולו. המטרה היא לאפשר לילדים לזהות קונפליקט ולהגיע למצב של.WIN WIN הילדים לומדים לאתר מתי זה שמדבר מולם מציג עמדה ומתי הוא מציג צורך". "כאשר עמדה עומדת מול עמדה", אומרים הילדים, "אפשר לדבר שנים ולא להגיע לפתרון, אך שמעמידים צורך מול צורך ניתן לפתור את הבעיות". במפגש הביאו גם דוגמאות מביכות משהו, ההורה הרוצה שהילד יתקלח והילד - לא תמיד, ההורה הרוצה "ילד מצליח חכם ומבריק שעושה שיעורים", והילד - מעדיף לשחק כדורגל.





עיתונות קיבוצית


גיליונות אחרונים
ארועים קרובים