חנות מחשמלת - עמי בארי מעין החורש פתח חנות מוצרי חשמל מוזלים

חנות מחשמלת

ארנון לפיד


עמי בארי, איש תרבות ותיק מעין-החורש, פתח בקיבוצו חנות ל... מכשירי חשמל, המספקת מוצרים בהנחות ענקיות * מה הסוד? פגמים אסתטיים בלבד (לא טכניים!) * ויש אחריות

 

שמישהו יסביר לו, לעמי בארי, מה קורה פה? איך זה שעל פתח "חנות מחשמלת" שלו, בעין-החורש, לא צובאים ומתקוטטים אלפי קונים נלהבים? האמת, גם אנחנו לא מבינים. הרי לפחות באזור המרכז וצפונה אין עוד חנות מטריפה שכזאת, שמוכרת מכשירי חשמל מעולים במחירים נמוכים כל-כך.

 

אז נכון שהוא לא נולד כאיש מכירות - במשך שנים היה מורה לתיאטרון, ואיש תרבות, וכותב ומביים (וגם אוהד חסר תקנה של "האדומים" מתל-אביב) - אבל היי, "איש תיאטרון ואיש מכירות זה כמעט אותו דבר. גם כאן אתה צריך לשחק, למכור את עצמך, לא את המוצר. אם תעשה את זה טוב, יקנו, אם לא - לא".

 

ש: אולי כאן הבעיה - אתה לא מוכר טוב את עצמך?

עמי בארי: "אולי. אבל מה עוד אני יכול לעשות? בחברה אומרים לי שכל לקוח שביעי שנכנס לחנות, צריך לקנות. אצלי זה לא קורה, ואני ממש לא מבין למה".

 

ליזמות הזאת, של מכירת מכשירי חשמל, נקלע בארי לגמרי במקרה: "חבר קיבוץ שלנו נסע עם חבר שלו מהמילואים, שסיפר לו שבעין-צורים יש חנות שמוכרת מוצרי חשמל מצוינים במחירים נהדרים. איכשהו הדברים התגלגלו, והחברה המייבאת, 'ראלקו' שמה, הציעה לנו לפתוח בעין-החורש חנות דומה. מישהו נתן את האו-קיי, וכעבור שלושה ימים הגיעה לכאן משאית של החברה, פרקה את הסחורה בבית הקירור הריק של הרפת, ונסעה. לא היה מי שייקח את זה, ואני נאלצתי לפרוש מהוראה, אז אני לקחתי".

 

כל זה קרה לפני שבע שנים, ובהתחלה היה טוב. הגיעו קונים מקיבוצי הסביבה, מהערים ומהמושבים הסמוכים, ולבארי היה נדמה שמצא לו פרנסה נאה, וגם זקנתו מובטחת. אלא שלאחרונה ירדו המכירות, ובגזברות מתחילים להחמיץ פנים ולרמוז לו רמזים.

 

ש: בוא נשמע מה יש לך להציע, שאין לאחרים.

"החנות שלנו מתמחה במכירת מוצרים של החברות הכי טובות, 'שארפ' היפאנית ו'זנוסי' האיטלקית, חלקם מתצוגה, חלקם חדשים. ההבדל הוא במחירים: מקרר שעולה כ-7,000 ש"ח בחנות אחרת, יימכר כאן ב-5,000 ש"ח. אותו יחס מחירים חל גם על תנורים, מכשירי מיקרוגל, מכונות-כביסה, מדיחים, וכל יתר המוצרים".

 

ש: מה הסוד?

"המחירים הזולים לא קשורים בארץ הייצור, במנוע פחות משוכלל, או באיזשהו פגם טכני, אלא נובעים מפגמים אסתטיים בלבד - שפשוף קטן או דפיקה קלה, שקרו במהלך ההובלה. זה הכול. החברה שמספקת לנו את המוצרים היא מאוד הגונה, ואנחנו משתדלים להיות הגונים כמותם. אני לא מסתיר את הפגמים, אלא להפך, מסמן אותם בחצים, מסביר ומדריך, שאנשים ידעו בדיוק מה הם קונים, ולמה המחירים שלנו זולים משמעותית".

 

ש: ואחריות? ושירות?

"הכי טובים ואמינים שאפשר. אני אישית נוסע לחברה ומחליף את המוצרים. יש אנשים שלא קנו אצלי, ובכל זאת באים אליי שאעזור להם בשירות. זה הכי מעצבן, אבל אני עושה את זה. השוק מלא היום בחאפרים ובבלופרים שעובדים על אנשים, עושים כסף ובורחים. אני מציע סוג אחר של מכירה ושירות, וגם הקפה בחינם. אז אולי תסביר לי איך זה שלא כל עם ישראל מגיע אליי?"

 

אז הנה, רגע לפני שהגזבר יסגור לבארי את העסק, ושני רגעים לפני שאתם קונים במחיר מלא מכשיר חשמלי, שיכולתם לקנות ב-30% פחות - טוסו ל"חנות מחשמלת" בעין-החורש. עכשיו האחריות גם עלינו.




 



_________


עיתונות קיבוצית


גיליונות אחרונים
ארועים קרובים