דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דברי גלעד בכרך במועצת התנועה

578753ראשית, אני רוצה להודות לועדת הגיוס, לניר ולמזכירות התנועה על האמון בי ועל הצגת מועמדותי לתפקיד גזבר התנועה לאישור מועצת התנועה היום.

  
שמי גלעד בכרך, אני בן וחבר קיבוץ עין החורש, יליד 1971, נשוי לאורנה ואבא של עידן, ליאור ומיכל. אני בוגר תואר ראשון בכלכלה ובמזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, ולאחרונה סיימתי תקופה של כ – 15 שנה במילוי תפקידי ניהול של חשב, מנהל כספים ומנהל עסקי בקיבוצי. בתקופה זו הקיבוץ עבר תהליך "שינוי באורחות החיים", ערך שני הסדרים פרטניים מול המערכת הבנקאית, ונשאר ללא חובות ושעבודים. במסגרת תפקידי ייצגתי את הקיבוץ בהנהלות ובדירקטוריונים שונים, ואני נציג הקיבוץ במועצה האזורית עמק חפר.

  
בהמנון עין החורש, שנכתב על ידי אבא קובנר מופיע המשפט הבא:
"לא לריק יצא מיטב שנותינו
לא רדפנו רוח בחלום,
אין חלום יפה כמעשינו
אם בנכדינו הגענו עד הלום..."

  
אז נכון שהמציאות קצת השתנתה והחלומות אולי אחרים, וגרוע מכך הנכדים, כנראה, יתקשו מאוד להוציא היתרי בניה, אבל מעל הכל התנועה הקיבוצית והקיבוצים עצמם שוקקים חיים, ולמרות כל השינויים שומרים על ערכי הליבה של סולידריות פנימית ועזרה הדדית.

  
כממלא תפקיד בקיבוץ אתה מתעסק רב הזמן בענייני הקיבוץ ולא נדרש בכל רגע למעורבות "התנועה", אבל דווקא בדברים הגדולים מול "גופי המדינה" ומוסדותיה, ברור שלא ניתן לעמוד כקיבוץ בודד ויש לאחד כוחות ויכולות.

  
אין ספק שבמציאות שכולנו מכירים, יש כוחות חיצוניים רבים, חלקם בעלי אינטרס כלכלי, חלקם מתוך אידאולוגיה וחלקם סתם מתוך רוע לב, המנסים לפגוע בקיבוצים בדרכים שונות. על התנועה לדעת לזהות את האיומים ולהוביל את המהלכים, תוך גיוס הקיבוצים.

  
אני לא מתיימר להכיר את כל הנושאים בהם עוסקת התנועה ובוודאי לא כל הנושאים שעל סדר היום של גזברות התנועה. אני יודע שאני אמור להיכנס לנעליו הגדולות של אפרים שפירא, ואני מקווה לעשות זאת באחריות ובנאמנות.

  
בראיון שניר ערך עימי לפני קבלת ההחלטה של ועדת הגיוס, הוא הבטיח לי "דם, יזע ודמעות". אז אני מקווה שהחלק של "הדם והדמעות", ישאר בצד המטאפורי, לעומת זאת לעניין "היזע", אני מניח שההבטחה תתממש ואינני נרתע מכך. אני מצפה שיחד עם מזכיר התנועה, מחלקות התנועה והאורגנים השונים המוסמכים, נצליח לממש ולהוציא אל הפועל את ההחלטות שיתקבלו במוסדות התנועה.

  
לסיום, אני מבקש את אמונכם, ואם זה יקרה, אז אחרי הפסקה של 27 שנים אני אחזור למציאות של חופש גדול ביולי אוגוסט ואז הלימודים מתחילים בראשון בספטמבר...

  
תודה רבה
גלעד