דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האקתון אתגרים 2018 - פיתוח פתרונות פורצי דרך

פיתוח פתרונות לאתגרי תזונה, חקלאות ומים בעולם המתפתח
התעשייה הקיבוצית הישראלית: טכנולוגיה, ידע, רוח

 

המטרה:  
פיתוח פתרונות לאתגרי תזונה, חקלאות ומים בעולם המתפתח

האמצעים:

התעשיה הקיבוצית הישראלית: טכנולוגיה, ידע, רוח

 

 

אתם מוזמנים להצטרף

ולפתח את הפתרון הגדול הבא

לחצו כאן למילוי טופס השתתפות

שימו לב: מספר המקומות מוגבל ואיננו מתחייבים לקבל את כל הנרשמים.

למה אתם עושים את זה?

כשהוקמה המדינה, לקחו על עצמם קיבוצים רבים את האתגר של פיתוח פתרונות לצרכי היישוב הנבנה. כך נוצרו תעשיות להשקיה, הצללה, איסוף תבואה, הגנה ורבות נוספות.

כשהמדינה החלה מתייצבת, פנו הקיבוצים והציעו ידע ומוצרים שלהם למי שזקוק לו בעולם. מדריכים חקלאיים התקינו טפטפות באפריקה, השביחו תהליכי גידול בדרום אמריקה והפכו את ישראל לכוח מוביל בחקלאות מתקדמת.

טכנולוגיה, ידע ורוח היו ונותרו אבני הבניין של התעשיה הקיבוצית ושל האידיאולוגיה הישראלית.

עין הצופה לעתיד, רואה מגמות משתנות ומבקשת לפעול איתן ובהן. המעבר לחקלאות מדייקת ואל עולם מרושת, הסרת החסמים בין מדינות ותחומי דעת והתפתחות מהירה בהנדסת חומרים, ביולוגיה, אקולוגיה ומיחשוב יוצרים שפע הזדמנויות להשפיע – ואנחנו שם.

מפעל אתגרים 2018 מבקש לרתום את הרעיונות החדשניים ביותר, את שיטות העבודה המתאימות ביותר ואת הידע הרלוונטי ביותר – כדי להצית תהליכי פיתוח פתרונות לאתגרי ההזנה והחקלאות שהעולם עומד מולם ויעמוד מולם בעתיד.

איך אדע
אם
אני מתאימ/ה
להשתתף?

אם:

  • אתם רוצים ומאמינים שאפשר לפתור חלק מהבעיות שהעולם ניצב מולן, 
  • יש לכם יכולות באחד או יותר מהתחומים: עיצוב, ניהול צוות, פתרון בעיות, הנדסה, תוכנה, בניה
  • אתם מוכנים להיכנס לתהליך אינטנסיבי ורציני של עבודה על פתרונות
  • אתם: עובדי מפעלי התעשיה הקיבוצית, עובדים במפעלים אחרים, סטודנטים, מעצבים, מהנדסים, מפתחים.

אז - אנחנו מציעים שתצטרפו אלינו

הרשמה להאקתון אתגרים 2018

שימו לב:

  1.  נרשמים מאותה חברה אינם מצופים להיות באותו צוות. במילים אחרות – תתרמו יותר למטרה אם תתפזרו בין הפרוייקטים והצוותים באירוע, וכך גם תרחיבו מעגלי השפעה והכרויות.
  2. ההרשמה מתקדמת במהירות ואנחנו לא יכולים להתחייב לקבל את כולם. אם יצא שלא תתקבלו הפעם אנא קבלו זאת בהבנה ונשמח להיפגש בשנה הבאה.

לוח זמנים

רישום (עד 11/11/2018)

הגישו מועמדות באתר זה. לחצו להרשמה

אירוע קיק אוף - 12/11/2018, בתל אביב

זו ההזדמנות שלכם לפגוש את צוות האירוע ואת המשתתפים האחרים, להכיר את האתגרים ולהחליט באיזה נושא תרצו לעסוק. זו הזדמנות גם להתחיל לתכנן פתרונות, להכין קבצים להדפסה ובאופן כללי – להתחיל לזוז. 
השתתפות בקיק-אוף עוזרת לצוותים להצליח. הנסיון מלמד שצוותים שהחלו פעילות בשלב זה, הם בעלי סיכויי הצלחה גדולים משמעותית מאחרים. 

בין הקיק-אוף להאקתון:

חשוב לנצל את הזמן הזה כדי לקדם את הפתרונות שלכם: להתחיל לתכנן, אפילו לבנות אב-טיפוס ראשוני. תוכלו גם לומר לנו מה נחוץ (ידע, כלים, חומרים) – ואנחנו נשתדל לעזור.

האקתון אתגרים 2018 - 28-30/11/2018

מרגע הכינוס ביום רביעי בערב ועד רגע הסיום בשישי בבוקר, מטרתנו היא אחת: לתת לכם את התנאים הטובים ביותר להצלחה בפרוייקט, ואת החוויה המהנה והמפתחת ביותר. בנינו תוכנית מפגשים עם מומחי תוכן (אם ישאר לכם זמן), הזמנו אוכל מעולה, ועיצבנו מייקרספייס – חלל עבודה מיוחד – באמצע מפעל תעשייתי. הציפיות שלנו מכם גבוהות ואנחנו מוכנים להתאמץ כדי שתעמדו בהן. 

הצגה ושיפוט - 30/11/2018 בשעה 11:00

נציג את התוצרים לוועדת שופטים מקצועיים ונסיים במפגשים עם אנשי התעשיה, הכרות עם מפעלים וקוקטייל סיום, ממש לפני הנסיעה הביתה.  

במהלך האירוע תקבלו:

  • תמיכה טכנית מלאה מצוותים שיעזרו לכם להמציא, לבנות ולדגם (כמעט) כל מה שתוכלו לדמיין
  • הנחיית תוכן, ממומחים לחקלאות, מומחים לכלכלת מדינות מתפתחות ומומחים ליזמות בעולם המתפתח
  • ציוד וחומרים – לא חובה לבנות מוצר (אפשר לבנות דגם קטן, או אפילו מודל ממוחשב) – אבל אנחנו נשמח אם כן תבנו מוצר. לכן, עומדת לרשותכם סדנה עם כלי עבודה, מדפסות תלת ממד, מכונות חיתוך והלחמה ועוד ועוד.
  • הזדמנות להציג תוצרים בפני חברות, מומחי תוכן ומשקיעים פוטנציאליים.
  • חוויה של פעם בחיים: שלושה ימים בעולם אחר, שבו הכל אפשרי. אוכל, לינה, חברים, תוכן והפתעות כלולים.

החשוב מכל – תקבלו הזדמנות ייחודית להשפיע על העולם המתפתח, ולהצעיד את התעשייה הקיבוצית והישראלית לעתיד.

 

 

 

מה עושים במהלך ימי ההאקתון?

רובו המוחלט של הזמן הוא זמן עבודה – Team Time. במקביל יהיו הרצאות (לא הרבה), אוכל (די הרבה) ויוגה צחוק (באמת). אה, יש גם PiNG. נסביר את הכל בקיק-אוף.

כמה זה עולה?

עלות הקמת והפעלת האירוע בן שלושה הימים (והתהליך המלווה אותו) גבוהה מאוד והיא ממומנת על ידי חברת דולב/סולב והתעשיות השותפות במפעל הייחודי הזה. דמי השתתפות סמליים נגבים מהמשתתפים.

  • דמי הרשמה – 140 ש”ח
  • סטודנטים במוסד מוכר (מכללה, או אוניברסיטה) וחיילים בחובה זכאים ל 50% הנחה – 70 ש”ח

בהינתן התאמה לאירוע, חשוב לנו שהעלות לא תהווה חסם. אם יש לכם צורך נקודתי הנוגע בעלות האירוע, צרו קשר עם עדי ונפתור אותו נקודתית.

התשלום ייגבה רק מהמתקבלים לאירוע.

איפה זה?

מפעל דולב ממוקם מול קיבוץ דביר, סמוך לצומת דבירה, כשעה נסיעה מתל אביב.

להוראות הגעה בוויז לחצו פה

שאלות נפוצות

חייבים להיות מהנדס?

לא. אם אתם יודעים לעצב, לבנות, לתכנת, לצייר, לפתור בעיות או לנהל צוותים – סביר שתוכלו להציע וליצור פתרונות. אנחנו נעזור לכם כמיטב יכולתנו למצוא את המהנדסים, הבנאים והמייקרים שצריך.

אבל אין לי רעיון למוצר

אל דאגה. אפשר להגיע עם רעיון, אבל האמת היא שרוב המשתתפים מגיעים רק עם רצון ויכולות – ופוגשים את האתגר, הפרוייקט והצוות איתו יעבדו במהלך התהליך, לפני האירוע.

אבל הייתי פעם בהאקתון ולא היה את כל ההכנות האלה. פשוט באנו ביום שישי, ותיכנתנו כל הלילה עד שבת בערב.

אנחנו מקווים שהיה לכם ממש כיף – אבל זה לא סוג האירוע שאנחנו מקיימים. התהליך שלנו מתוכנן להעמקה באיפיון האתגרים והפתרונות. רק ככה נוכל לדעת שמה שאנחנו מפתחים, באמת עשוי להתאים לאתגרים מולם העולם עומד. אנחנו רוצים שהפרוייקטים, חלקם לפחות, ימשיכו להתקיים גם אחרי סוף האירוע.

איפה זה דבירה? איך מגיעים?

אה, אתם מתל אביב, נכון? (סתם, האמת היא שהיינו פעם בתל אביב, מקום נחמד. תגידו לנו אם זה מתפתח). לחצו פה להוראות הגעה בוויז תחבורה ציבורית: מומלץ להגיע ברכבת. רדו בתחנת להבים-רהט. אנחנו נארגן הסעה מתחנת הרכבת ברביעי בערב. ההסעה תצא רק אם יהיה לה ביקוש, לכן לחצו פה כדי להרשם להסעה.

מי עומד מאחורי האירוע?

תעשיות מובילות מרחבי ישראל, וביחוד מהתעשיה הקיבוצית, בהובלת הנהלת מפעל דולב/סולב. איגוד התעשיה הקיבוצית המייצג ‫למעלה מ-250 מפעלי תעשייה בקיבוצים, מושבים שיתופיים ומפעלים ‫אזוריים, צוות תוכנית Pears לחדשנות גלובלית בראשות ד”ר עליזה בלמן ענבל, שין שבע מייקינג חינוך – צוות יוצרים ואנשי מתודולוגיה עם התמחות באירועי חדשנות קצרי טווח (קרי: האקתונים). מכל אלה, אשת הקשר שלכם – מתאמת המשתתפים באירוע – היא עדי סעדון: 054-4941903, או במייל hackathon@dolav.co.il

צרו קשר

  

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע
מועד סיום האירוע
ניתן להירשם עד תאריך:
11/11/18