דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

20 שנה לפרויקט תל"מ – "מקווים שעוד 20 שנה כבר לא יהיה בה צורך"

התוכנית מאפשרת לחניכיה עבודה בשכר מלא באחד מענפי הקיבוץ, הכשרה מקצועית במכללות באזור, מגורים בקיבוץ והשתלבות בחיי הקהילה
20 שנה לפרויקט תל"מ – "מקווים שעוד 20 שנה כבר לא יהיה בה צורך"
חניכי תל"מ, צוות התוכנית ואנשי התנועה

התוכנית מאפשרת לחניכיה עבודה בשכר מלא באחד מענפי הקיבוץ, הכשרה מקצועית במכללות באזור, מגורים בקיבוץ והשתלבות בחיי הקהילה. בנוסף לכך מתקיימות במהלכה פעילויות העשרה מגוונות וקורס כישורי חיים מטעם התכנית. עם סיום התכנית מלווה החניך לקראת יציאתו לחיים עצמאיים והשתלבותו במערך התעסוקה/ הלימודים העתידי.

את כנס שנערך בגבעת חביבה פתחה בשירה ונגינה עדן זמרו שנמצאת במשמר העמק במסגרת התוכנית. 

מנהלת תל"מ בתנועה הקיבוצית, נגה שמיר, הציגה את הלוגו החדש של תל"מ, שחודש לכבוד האירוע, סמל המדגיש, לדבריה את הקשר של הפרויקט לתנועה הקיבוצית ולציונות.

שמיר הוסיפה: "אני שמחה שאחרי תקופה שהתוכנית עזבה את משרד הקליטה היא מצאה בית חם ומחבק במשרד לשיוויון חברתי. אני פוגשת כל יום עוד ועוד אנשים שפועלים במישורים שונים כדי להגשים את הערכים ההומניסטיים של שוויון ערך האדם. אני מודה לצוות התוכנית שעושות עבודה קשה למען ההצלחה של התוכנית ובהן ליעל בזנר-ברגיל המנהל החינוכית של הפרויקט ולניצה נמרי שמלווה את התוכנית מהיום הראשון.

מלבד נשות מהצוות אני רוצה להודות לקהילות הקיבוציות והמקשרים בקיבוצים ותודה גדולה לאיציק שפרן שריכז את התוכנית עד לאחרונה. אני מקווה שעוד 20 שנה לא תהיה תוכנית תל"מ, כי בתקופה הזו כבר יהיו מספיק הזדמנויות ומפגש בין מגזרים. שנהיה חברה שיווינית וצודקת יותר".

מקשר התוכנית במשרד לשיווויון חברתי, אלירן ביטן: "זה לא מובן מאליו שתל"מ קיים כבר עשרים שנה. אני גאה בתוכנית הזו שעוזרת לכם להיות עצמכם ולא באה לשנות אתכם. זו תוכנית מדהימה שאני שמח על הזכות להיות חלק ממנה".

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל הוסיפה לדברים בכתב: "אני גאה בפרויקט החשוב הזה, אשר מעניק לצעירים יוצאי אתיופיה שאינם עולים חדשים הזדמנות של ממש לחולל בחייהם, כלכלית וחברתית. כך מצמצמים פערים ומקדמים שוויון חברתי, על ידי העמדת כלים והזדמנויות לחולל שינוי ומוביליות ברי קיימא. מקומם הטבעי של מיזמים כמו תל"מ, המחוללים צמיחה ומעניקים ארגז כלים למוביליות חברתית הוא במשרד לשוויון חברתי, אשר מוביל ומרכז את המאמץ הממשלתי ליצירת חברה צודקת ומאפשרת יותר. רק באמצעות מתן כלים להתניידות חברתית אפשר לקדם שוויון חברתי של ממש".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "כתוב – במקום שאין אנשים, היה איש. במקום שמדינת ישראל מתבלבלת בכיוון, התנועה הקיבוצית מרימה את הדגל. אני מודה לאלירן ולמשרד לשוויון חברתי שעזרו לנו להציל את הפרויקט,  אני שמח שהם השותפים שלנו.

בסופו של יום בחברה הישראלית הגזענית והמפלה שרבים לא זוכרים  מה העם שלנו עבר, אנחנו "נדליק את האור" כמעט בכוח. מי שמכיר את התוכנית יודע שעל יהלום כזה אסור לוותר. האתגר של קליטת בני הקהילה הוא קודם כל אינטרס של החברה הישראלית, ואם אנחנו יכולים לעזור במשהו למימוש האינטרס, בזה יהיה שכרנו".

בהמשך הערב שמעו חניכי התוכנית והמוזמנים הרצאה מפי דותן לוי, מנהל "דרך הכפר" והשתתפו בסנדאות תחת הכותרת – "לקחת אחריות על חיי" ו-"20 השנים הבאות להליכה בתל"מ".

האירוע הסתיים בהופעה של הלהקה המצויינת – קפה שחור חזק.

הוספת תגובה חדשה