דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תנו להם כבוד! מצטייני הנשיא מהקיבוצים

יהלי ויונתן גדלו בקיבוץ עמיר, נעם גדל לא רחוק משם - בגשור, ואשר הגיע לכרם-שלום והביא איתו גרעיני חיילים לחיזוק הקיבוץ. ארבעתם יקבלו ביום חמישי תעודת הצטיינות מנשיא המדינה בטקס המרגש של יום העצמאות ה-71 לישראל.
מזכ"ל התנועה: "בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה. אך בכך לא די - התנועה הקיבוצית לקחה על עצמה להמשיך ולחבר את הדור הצעיר, כמו גם את כלל ובקיבוצים, לתרומה מתמשכת לטובת כלל החברה בישראל בכל דרך אפשרית"
תנו להם כבוד! מצטייני הנשיא מהקיבוצים
נשיא המדינה, ראובן ריבלין מצדיע לחיילים המצטיינים. צילום: חיים צח, דוברות בית הנשיא

אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צה"ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל, המוענק על ידי נשיא המדינה במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ונכבדים נוספים. האות מוענק מדי שנה ביום העצמאות ל-120 חיילים, נגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל.

סמל יהלי זזון  - קיבוץ עמיר

יהלי זזון

צילום: דו"צ

משרתת כמפקדת בקורס תנאי שירות בחיל משאבי האנוש.

יהלי התגייסה ביולי 2017. היא סיימה את ההכשרה ושובצה לגדוד 202 של חטיבת הצנחנים כמש"קית ת"ש. אחר כך יצאה לקורס מפקדים והיתה מפקדת צוות בהמשך שלושה מחזורים בקורס ההכשרה.

למרות סיפור אישי מורכב, מצליחה יהלי לבצע את תפקידה באופן מעורר הערכה תוך דאגה לפרט. היא מפגינה יכולות אישיות ראויות לציון. היא מסורה, ערכית, אחראית וזוכה להערכה רבה מצד מפקדי וחיילי היחידה. אי לכך, נבחרה להימנות בין 120 מצטייני הנשיא השנה.

 

סמ"ר יונתן וורד – קיבוץ עמיר

יונתן וורד

צילום: דו"צ

משרת כלוחם בחטיבה 7.

 

סמ"ר נעם שחר – קיבוץ גשור

נעם שחר - מצטיין נשיא יום העצמאות 2019

צילום: דו"צ

משרת כתותחן בטנק "מרכבה" בחיל השריון.

נעם התגייס במרץ 2017. טרם הגיוס למד בתיכון "בית ירח". במהלך שירותו, לקח חלק במבצע "מגן צפוני" לאיתור ונטרול מנהרות הטרור ההתקפיות שחפר ארגון הטרור חיזבאללה לשטח ישראל ומספר שהרגיש מאוד משמעותי לקחת בדבר חלק.

הוא בוגר מסלול ההכשרה של חיל השריון, לקח חלק בפעילויות מבצעיות בהן הפגין יכולות אישיות מרשימות. כמו כן, מתמודד עם אתגרים מקצועיים רבים ועושה זאת בהצלחה מירבית ובמלוא המוטיבציה. נעם מסור, צנוע וזוכה להערכה רבה ממפקדיו וחבריו ליחידה. אי לכך, נבחר להימנות בין 120 מצטייני נשיא המדינה השנה.

 

סמל אשר כץ – קיבוץ כרם שלום

סמל אשר כץ מכרם שלום

צילום: דו"צ

משרת באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.


מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את מצטייני הנשיא לשנת תשע"ט, ואמר: "מרגש לראות כיצד מדי שנה ביום העצמאות מקבלים חיילים מהקיבוצים את אות ההצטיינות מנשיא המדינה. מצטיינים אלו מצטרפים לחבריהם המקבלים אותות הצטיינות בחטיבות וביחידות השונות.

בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה. פרויקט החיילים הבודדים שפועל בתנועה מזה יותר מעשרים שנה ובו מאומצים מידי שנה מאות חיילים בודדים מישראל ומחו"ל אצל חברי הקיבוצים, הינו עוד הוכחה לכך.

אך בכך לא די - התנועה הקיבוצית לקחה על עצמה להמשיך ולחבר את הדור הצעיר, כמו גם את כלל ובקיבוצים, לתרומה מתמשכת לטובת כלל החברה בישראל בכל דרך אפשרית. אנחנו רואים חשיבות עצומה בעשייה למען כלל הציבור בישראל, גם לאחר הפעילות בתנועות הנוער, בשנת השירות ובצבא, ונמשיך להקדיש לכך תשומת לב ומשאבים."

הוספת תגובה חדשה