דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תנועה מחוללת תנועה - יוצאים למסע משותף!

התנועה הקיבוצית השיקה בכנס ההנהגות את "תנועה מחוללת תנועה"-מסע זהות משותף להגדרת עתיד רצוי וחזון ומשותף לתנועה הקיבוצית במובנה הרחב, תוך בירור וחיזוק הזהות המשותפת לכלל קיבוצי התנועה וחבריה.
תנועה מחוללת תנועה- יוצאים למסע משותף!
צילום: דנה בר-און

התהליך, אשר החל כאמור בכנס בשיתוף ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים, יהיה רחב ככל האפשר ויכלול שימוש במגוון כלים לשיתוף ציבור, במטרה להגיע למספר רב של חברי קיבוצים בכל רחבי הארץ - דרך מפגשים אזוריים, שימוש באמצעים דיגיטליים ועוד.

במהלך הכנס, הוזמנו ממלאי התפקידים להביע את דעתם על התהליך ונשאלו  כיצד ניצור ערך ונמקסם את הפוטנציאל של מסע זהות משותף עבור הקיבוצים והחברים, התנועה, וההנהגות? – שאלות אלה ועוד, נשאלו במסגרת שיח רבים בכנס. המשתתפים הדגישו את החשיבות ביצירת חיבור, הצורך ביצירת אנרגיה מתחדשת שתחזור לקיבוצים והתחושה שיש צורך לעבור ממצב של השרדות, ליצירה משותפת. עלו גם חששות וסקפטיות לגבי רצונם של חברי הקיבוצים להיות שותפים למהלך כזה. לצד החשש כי השונות בין הקיבוצים ובין החברים גדולה מדי, עלתה גם השאיפה לשוב ולייצר משמעות ועשייה משותפת שתחבר בין הקיבוצים והקיבוצניקים בכל רחבי הארץ. 

מנכ"לית התנועה , הדס דניאלי-ילין: "אנחנו מרגישים שהגיע הזמן לחדש את החזון של התנועה כולה, לייצר תמונת עתיד רצויה ולחולל שיח זהות כלל קיבוצי. יצאנו משנות המשבר, רוב מכריע של הקיבוצים נמצא בתנופת קליטה והתפתחות וזה הזמן לשאול את עצמנו- איפה היינו ולאן אנחנו הולכים, מה המשותף בינינו ואילו ערכים חשוב לנו לקדם ולכן יצאנו לתהליך לחידוש החזון של התנועה כולה ולדיון על הזהות המשותפת הייחודית לנו. אנחנו רואים לנגד עינינו תהליך משותף עם חברי הקיבוצים וכמובן עם ההנהגות. בכנס למדנו ממנהיגי הקיבוצים ומהמנהלים מהי הדרך הנכונה לדעתם לקדם תהליך כזה. אנו יוצאים לדרך ומבטיחים כי נשתמש בשיטות חדשניות לדיאלוג עם כלל חברי הקיבוצים, ובסיום נקיים ועידה בה יאושר החזון החדש". 

הוספת תגובה חדשה