דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תמונת מצב ותוכניות לעשור החדש של משקי הקיבוצים

יו"ר משקי הקיבוצים, דורון סט (יגור), הרצה בכנס על מגמות מרכזיות, שיתופי פעולה ועוד
דורון סט. צילום: דנה בר-און
דורון סט. צילום: דנה בר-און

כללי – לאור האסטרטגיה שהארגון הגדיר בשנה קודמת, אני אסקור את ההתפתחות של הפעילויות הרלוונטית במהלך השנה האחרונה. העיקרון המנחה ע״פ האסטרטגיה הוא יצירת ערך כלכלי למגזר הקיבוצי ואפשרויות של מינוף הפעילות גם בתוך המגזר וגם מחוץ לו.

מגמות מרכזיות – החבר הוא לקוח בנוסף לקיבוץ ולכן נתמקד גם בחבר הבודד. לדוגמא, בתחום החשמל, במעבר ממכירה לקיבוץ למכירה לחבר הבודד. תחום החשמל בעולם עובר ממכירה לגורמים גדולים למכירה ישירה לצרכן הבודד והקיבוצים מאוד רלוונטיים לכך, למשל במקומות בהם הקיבוצים הם מחלק היסטורי. המודל מאפשר לקיבוץ ולחבר הבודד להתקדם לרשתות חכמות, שילוב רכבים חשמליים ועוד.

שיתופי פעולה: במערכת הכלכלית בין הארגון הארצי לארגונים האזוריים וגם אורגנים נוספים, שמנו לעצמנו למטרה לפעול בשיתוף פעולה עם הארגונים האזוריים והאורגניים הקיבוציים, גם אם אפשרי לפעול באופן עצמאי.

נדל"ן מניב: במהלך 2019 נכנסנו גם לתחום הנדל"ן המניב, שותפות לייזום ופיתוח נדל"ן מניב בקיבוצים. ייסדנו שותפות עם משפחת עטיה שפועלת מזה עשרות שנים בתחום הנדל"ן, זיהינו זהות אינטרסים והתאמה בין משקי הקיבוצים למשפחת עטיה כשותפים להסכמים עם הקיבוצים.

צרכנות החברים בקיבוץ: מועדון צרכנות "משקארד" - מועדון צרכנים של הקיבוצים (כ- 50 אלף חברים(. מייצר הטבות ובשנת 2019 חולקו עודפים של משקי הקיבוצים ישירות לחבר בקיבוץ - החזר במזומן של 200 ₪ לכרטיס, או מתנות בשווי של עד כ - 700 ₪. דמי חבר שוליים. כחלק מיצירת האמון מול החברים במועדון אנחנו שואפים להמשיך את התהליך גם בשנה הבאה ומקווים שאחוז מימוש יעלה ומספר החברים במועדון יגדל. אנחנו רואים במועדון פלטפורמה חשובה ליצירת ערך ברמת החבר הבודד בקיבוצים לפחות כמו המועדון של ״חבר״.

מקומי הארנק הדיגיטלי של הקיבוצים: הקמת מיזם טכנולוגי משותף עם חברת Anagal לסליקה של כלל הפעולות וביצוע תשלומים בין החבר לקיבוץ. הקמת אגודה משותפת ורכישת פעילות "מקומי" תוך השקעת זמן תכנות בהיקף של כ - שבעה מיליון ₪.

אשראי חוץ בנקאי: אשראי חוץ בנקאי לכל מטרה עד לסכום של 100 אלף ₪ ללא בטחונות. מותאם לפרופיל הסיכון של חברי הקיבוצים ולצרכים הפיננסים שלהם: שיוך, דמי קליטה, שיפוץ ואשראי לכל מטרה.

תרומה לתנועה הקיבוצית: בהתאם לאישור האסיפה הכללית של האגודה ובתיאום עם התנועה, נתנה בשנת 2019 תרומה בהיקף של 2 מיליון ₪ לגופים החברתיים של התנועה.

חיזוק קשרי בעלים – אנו פועלים להפוך את הארגון לכמה שיותר שקוף ונגיש, מעבירים מידע ישירות לחברי הקיבוצים ולבעלי התפקידים. נמצאים כרגע בשלבי החלפה של חלק מחברי הדירקטוריון של משקי הקיבוצים. פנו מעל 100 מועמדים טובים ועו"ד יעל לוטן מעין השופט מרכזת את צוות האיתור ביחד עם עו"ד עומרי רותם משמיר ואבישי לזרוביץ מרוחמה ושאול אשכנזי ממעגן מיכאל והם ייפגשו עם כל המועמדים. השאיפה ל 50% מהדירקטורים הם נשים עם ייצוג לאזורים.

לסיכום – שינוי בארגון והתאמה לאסטרטגיה, ארגון ארצי שמייצר ערך לקיבוצים וגם לחברי הקיבוץ עצמם, התבססות על תקשורת ישירה וטכנולוגיה מתקדמת.

הוספת תגובה חדשה