דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תם ונשלם מחזור א' של מכינת רעות - מהרו להירשם למחזור הבא!

בצל המבצר המרשים של יחיעם, הסתיים אתמול מחזור א' של מכינת "רעות" מבית התנועה הקיבוצית וארגון "החלוץ", בטקס מרגש ורב משתתפים. המכינה הינה חצי שנתית ומאפשרת להתגייס לצה"ל במחזור הגיוס של מרץ.
סיום מחזור א' של מכינת רעות

בחודש ספטמבר האחרון נפתח המחזור הראשון. בחודשים שעברו התנסו החניכים והחניכות בחיים משותפים, בלימוד בנושאים שונים ומגוונים, התנדבו ועבדו בקהילה ועסקו רבות בגיבוש תפיסת עולם, מיומנויות וכלים לחיים בעתיד.  קיבוץ יחיעם הוא מהמקומות היפים בארץ, ודרך סיפורי וותיקי הקיבוץ נחשפו החניכים והחניכות לרוח וערכי החלוציות והציונות שהובילו להקמת הקיבוץ ועמידתו במתקפות אדירות במלחמת העצמאות. 

מכינת רעות מיועדת לבוגרי י"ב מכל רחבי הארץ, ושואפת לייצר תמהיל מגוון המייצג את כל רבדיה של החברה הישראלית, ובדגש על אוכלוסיות וחניכים מקהילות שלא מגיעים למסגרות קדם-צבאיות באופן טבעי. המכינה היא מכינה למנהיגות בחברה הישראלית ועל כן מכוונת למועמדים מובילים ובולטים ביישוביהם. במסגרת התוכנית למדו החניכים תחומים מגוונים: חינוך, ציונות, סוציאליזם, שותפות יהודית-ערבית, פלורליזם יהודי ופוליטיקה. כמו כן, הם סיירו וטיילו בארץ ונפגשו עם מנהיגים מקומיים וארציים.

כחלק מתוכנית המכינה, כלל בוגריה ילוו במהלך שירותם הצבאי ועד השחרור, מתוך תפיסה של המשכיות המכינה בחיי הבוגר ומיצוי תהליך ההשפעה בצה"ל.

 להרשמה לכנס הגיוס הקרוב למכינת רעות לחצו כאן

למידע נוסף על המכינה לחצו כאן

ראש המכינה דן ורדי (חבר קיבוץ פלך) אשר הוביל בשנה האחרונה את מהלך ההקמה והמיסוד של המכינה, אמר באירוע: "הקבוצה סיימה את השנה בהשתתפות 26 חניכים וחניכות, ונמצאת בימים אלו בשיא תהליך הגיוס לקראת השנה הבאה. קיבלנו משימה גדולה - להקים מכינה לתפארת, אשר תיתן מענה לקהלים מגוונים ותיאבק על אתוס ישראלי משותף, דמוקרטי, הומניסטי ושוויוני. אני מרגיש שאנחנו יוצרים פה דבר חשוב, ואני גאה להוביל את התוכנית מלידתה. כחלק מהרצון להתרחב ולהשפיע, התוכנית היא להגדיל את המכינה במחזור ב' למעל 40 משתתפים!"

 עידן רז מנהל הקהילה ביחיעם ציין בדבריו כי "הקהילה שמחה מאוד על קיום המכינה והשותפות הנרקמת אתה מעוררת התרגשות. אנחנו שמחים לתרום ולהשפיע על נוער איכותי לפני גיוס, שחי פה אתנו וממלא את המדרכות ואת הלב. חזקו ואמצו, אנחנו בטוחים שתגשימו את הדברים המרתקים אליהם נחשפתם בתקופת ההכשרה במכינה."  טקס סיום מחזור א' במכינת רעות

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, בירך את החניכים בהצלחה בשירות הצבאי, ואיחל להם שרוח המכינה תמשיך ללוות אותם גם בימים מורכבים יותר במהלך השירות ואחריו. רביב הוסיף כי חשוב שידעו שהמכינה והתנועה הקיבוצית ימשיכו ללוות אותם במהלך לאחר שירותם הצבאי. "אני מודה לכם שהעזתם ונעניתם להיות המחזור הראשון של המכינה, ושהצבתם רף גבוה שיהווה נקודת התחלה והתייחסות למחזורים הבאים."

אבישי בן אהרון, רכז הגשמה ומעורבות בחברה בתנועה: "מכינת רעות היא דבר מרגש. לפני שנה חלמנו אותה, והיום מסיים מחזור א'. המכינה היא שיתוף פעולה מוצלח של התנועה הקיבוצית, המועצה האזורית, תנועת החלוץ, וקיבוץ יחיעם - כשאנחנו פועלים ביחד חלומות מתגשמים. המשימה עכשיו היא להעמיק ולהרחיב את המפעל החינוכי הזה, ואנחנו רוצים להפוך אותו תוך 5 שנים לפרויקט של 200 משתתפים בשנה. זה אפשרי!"

מתוך רצון להשפיע על דמותו של צה"ל ואופייה של החברה הישראלית, אנחנו מאמינים שככל שנחשוף ונכשיר יותר צעירים בתחילת דרכם לרעיונות העומק ואורחות החיים הסולידריים של התנועה הקיבוצית, נוכל להשפיע יותר בכיוונים הרצויים והחשובים לנו.

אנחנו רואים במכינה אפיק י"ג חשוב וחדש בתנועה שאנחנו מאמינים שילך ויתרחב.

הוספת תגובה חדשה