דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"תחום החקלאות הוא סלע קיומנו"

אלון שוסטר (מפלסים) ורם שפע (גבעת חיים איחוד) יהיו הקיבוצניקים היחידים בכנסת ה-21. לפני ההשבעה הם מצהירים כי לצד עשייה פרלמנטרית רחבה, הם בהחלט יהיו שליחי ציבור של המקום אליו הם חוזרים מידי ערב - הבית הקיבוצי.
"תחום החקלאות הוא סלע קיומנו"

אחרי מנוחת סוף שבוע ראשון בלי "שבתות תרבות" וריצה מקלפיות דמה בבתי ספר לאסיפות בחירות ברחבי הארץ הגיעו שני חברי הקיבוץ היחידים שיושבעו ב-30.4 לחברי כנסת – אלון שוסטר (מפלסים) ורם שפע (גבעת חיים איחוד) לבית התנועה הקיבוצית לפגישה עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר.

ת.ז.

אלון שוסטר, נשוי+ 4+ נכד שוסטר

עד לאחרונה - ראש המועצה האזורית שער הנגב, לפני כן שימש כסגן מנהל בית הספר שער הנגב, מחנך ומזכיר קיבוץ מפלסים פעמיים


 

 

                                                                                                                 אלון שוסטר ביום הבחירות בקיבוץ. צילום מהפייסבוק

 

רם שפע

נשוי+1שפע

עד לאחרונה יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, לפני כן כיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים בסמינר הקיבוצים ופעל בארגונים חינוכיים-חברתיים כמו "אחריי!" וארגון ההתנדבות "תבל בצדק"

 

 

                                                                                                                                 רם שפע בהפגנה: צילום שלומי מזרחי              

שפע מספר: "מאז היוודע התוצאות אני מקבל אין סוף תגובות, המון פרגון על כניסתי לכנסת, כמובן שחלק מהתגובות מלוות באכזבה שלא נרכיב את הקואליציה. מבול התגובות רק מעצים את תחושת האחריות האדירה מכך שהמון אנשים מצפים ממני ומאתנו להיות הקול שלהם בכנסת, זו תחושת שליחות יוצאו דופן".

"ההרגשה היא "חמוץ-מתוק", אומר שוסטר, "ברמה האישית אני מרגיש כבוד גדול להגיע לבית המחוקקים, אבל המשימה הייתה להחליף את השלטון, וזו עדיין המשימה".

ומדגיש: "העקרונות נשארו - לשמור על המשטר הדמוקרטי, לייצר הנהגה עם יושרת דרך ודוגמא אישית ושמירה על הכפופים לה. אי אפשר להשתלח במי שכפוף לך. אי אפשר להעליב באופן בוטה את מרבית העם היהודי וכמובן צריך לדרוש מדינה צודקת ועשייה למען הפריפריה, שלא לדבר על עשיה למען החקלאות וההתיישבות. רק שאת כל זה נעשה ונדרוש ועל כל זה נפקח מעמדת האופוזיציה".

שפע מוסיף: "גם אצלי ההרגשה מעורבת, אנחנו חלק ממפלגה שהוקמה לפני זמן לא רב והציבה לעצמה יעד אדיר של החלפת השלטון והיינו קרובים להגשימו. כרגע מתמקד בלהפוך ללוחם איכותי באופוזיציה".

ואיך עושים את זה?

שוסטר: "עכשיו צריך לראות איך ממשיכים את המשימה עם הכלים שיש באופוזיציה – פרלמנטריים, תקשורתיים ואולי משפטיים. נייצר קואליציות אד-הוק, וכמו שלפיד אמר - "נמרר את החיים לממשלה", אבל במקביל נחבק את המצביעים לממשלה. זו תהיה חכמה קטנה לבקר את הממשלה ולחסל את האפשרות להידבר עם האנשים שמותר להם לחשוב אחרת מאתנו, שיותר סקפטים לגבי הצורך וההיתכנות להצלחת המו"מ לשלום, שיש להם תפיסה כלכלית אחרת ועוד. אחת ההצלחות שלנו יכולה להיות עם נצליח להצליף בממשלה ולייצר סביבת חיים פרלמנטרית שתשפר את סביבת החיים של כל אזרחי המדינה, מחוץ למשכן".

אתה מרגישים שליח ציבור של הקיבוצים? ההתיישבות העובדת? אנשי העוטף?

שפע: "ללא ספק - הקיבוצניקיות פועמת בי ולצד תחומים נוספים שבהם אעסוק, אהיה גם נציגם של הקיבוצים וההתיישבות בכלל, ובפרט של הצעירים והצעירות בקיבוצים, מתוך היכרות והבנה בצרכיהם הייחודיים בקהילה הקיבוצית. בעבודה משותפת עם אלון נוביל את התחומים האלה וננסה להיות בית עבור התנועה הקיבוצית בכנסת".

שוסטר מוסיף: "לא סתם הגענו כעת לבית התנועה. אני בא לעבוד עבור אנשי עוטף עזה וקווי העימות בצפון ובדרום, המרחב הכפרי, המועצות האזוריות וכלל הישובים בהם, וכמובן עבור החקלאות והחקלאים. כבן קיבוץ וחבר קיבוץ, שעדיין מעביר ואמשיך להעביר את משכורתי לקיבוץ, ברור לי שהקואופרציה וההתאגדות השיתופית היא חלק מהחיים שלי".


וזה אפשרי לעשות את זה במצב הפוליטי של היום?

שוסטר: "כשמדברים על חתירה לצדק חברתי, אני תמיד אומר – אין צורך ללמד אותי. צריך מדינה יותר צודקת בקשר לפריפריה ולשכבות חלשות. חלקים גדולים מהפריפריה בכלל לא הצביעו לנו, אבל אנחנו נדאג לחלוקה צודקת יותר גם לאותן אוכלוסיות. אני מאמין שמאבק למען "החיים עצמם" הוא לא רק נכון מוסרית, הוא נושא בחובו גם דיבידנד פוליטי. אופוזיציה צריכה לדחוף את יישום עקרונותיה ולהצליף בממשלה שסוטה מהם. כשיגיע זמנה, היא תקבל את ההזדמנות להוביל. בתחום המרחב הכפרי, צריך להתעקש על הצמיחה הדמוגרפית בבניה וגם בפיתוח התעסוקה בישובים ועבור המועצות האזוריות. תחום החקלאות זה לא ענף קטן בישראל, זה סלע קיומנו. המאבק על עתיד החקלאות חייב לחזור לקדמת הבמה. הרעיון הוא שהחקלאים מתייעלים והמדינה מבטיחה תכנון סדור לשנים ארוכות, בכל ענפי החקלאות. אמשיך את העבודה שעשו חברי כנסת שקדמו לי שייצגו את ההתיישבות העובדות, בתיאום בין מרכז המועצות, התאחדות החקלאים והתנועות המיישבות".

איך אתם מסביר את זה שחמישים אחוז מהקיבוצניקים הצביעו לכחול לבן? 

שפע: "ללא ספק אחוז ההצבעה העצום שקבלנו בקיבוצים היה מרשים, בעייני אנשים הרגישו שאנחנו מייצגים את האפשרות הממשית לשינוי אמיתי במדינה, מפלגת העבודה שהייתה לאורך שנים האופציה הראשונה בקיבוצים מצאה עצמה בעמדת נחיתות וזה הוביל אלינו עוד ועוד אנשים. יש לציין שהצלחנו לעשות זאת בזמן קצר מאוד ועכשיו מוטלת עלינו חובת ההוכחה. אני מבטיח לעבוד קשה ביותר בכדי לנסות להצדיק את האמון שקיבלנו".

שוסטר מסכם: "האינסטינקט של חברי הקיבוצים היה שהבית בסכנה והדרך הריאלית היחידה שאולי תעבוד היא יצירת רשימה גדולה במיוחד, שתהיה גדולה מהליכוד. חברי הקבוצים חשבו כך, רבים רבים במחנה שלנו בארץ כולה חשבו כך... ונתניהו חשב כך והצטרף לתחרות הזו. בפוטו פיניש הוא הצליח לשבור, לצערנו, את תקרת הזכוכית שחזינו לו".

 

הוספת תגובה חדשה