דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תוכנית כרם - נוגעים בזהות

האם הקיבוצים הם עדיין חוד החנית החילוני בחברה הישראלית? באילו אופנים אנחנו ממשיכים את דרכם של דור המייסדים החלוצי בעיצוב פניה של המדינה? ומה יותר חשוב היום בקהילה: הזהות המשותפת והאידיאולוגיה, או ריבוי הקולות והשיח הפנימי? מה התשובה הקיבוצית לרצון להקמת בתי כנסת בקיבוצים היו? כשרות בחדר האוכל? ומזוזות בבתי הילדים?
תוכנית כרם - נוגעים בזהות

בסוף חודש מרץ תיפתח תוכנית "כרם", תוכנית המשותפת לתנועה הקיבוצית, בינ"ה והמדרשה באורנים, מבית היוצר של "כזה ראה וחדש".
התוכנית מבקשת להחזיר למרכז השיח הקיבוצי את שאלת הזהות שלנו: הזהות האישית, הזהות הקיבוצית והתנועתית, ובאילו אופנים אנחנו חלק מהחברה הישראלית והעם היהודי?

מרכזת תוכנית "כזה ראה וחדש", ומנהלת התוכנית, אילה ויצנר: "המדינה שלנו היום משוסעת ומקוטבת היום יותר מאי פעם. תעיד על כך מערכת הבחירות השלישית שאנחנו עומדים בפניה. חשוב לי לקדם בקיבוצים פנימה ובחברה הישראלית בכלל קול צלול של אחריות חברתית, דאגה לחלש, דרישת צדק ורדיפת שלום. האם בנות ובני הקיבוצים שלנו יודעים לנסח את עמדותיהם ולהיאבק עליהם?"

לתכנית מוזמנות ומוזמנים חברות וחברי קיבוצים, בעמדות הובלה בהווה או בהתהוות, ללמוד יחד, לשייף את תפיסות העולם, ולהוביל יצירה חדשה ועשייה בזירות השונות בקיבות ובמדינה. מנחת התכנית, דותן אריאלי, מקיבוץ שער העמקים: "זוהי תכנית תלת-שנתית, הכוללת מפגשי תוכן חווייתיים, סיורים וסמינרים, מסע לקהילה יהודית באירופה, ומטורינג אישי להטמעת העשייה. אנחנו מחפשים את מי שמוכן להפשיל שרוולים, לצלול אל תוך עולמות התוכן הללו, ו'להחזיר עטרה ליושנה' במובן של החזרת התנועה הקיבוצית לחלוצת העיצוב הזהותי והתרבותי ובחברה הישראלית."

ההרשמה פתוחה עד סוף פברואר, וניתן להגיש מועמדות בקישור זה: https://www.bina.org.il/education-groups/audience/kerem

הוספת תגובה חדשה