דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שוברים שתיקה. הוטרדת מינית? את לא לבד. אל תשמרי את זה לעצמך. תתלונני.

אנו מבקשים לחזק את ידי כל מי שנפגעה מתקיפה או הוטרדה מינית, בקיבוצים ומחוץ להם, ומחליטה לעשות מעשה אמיץ ולהגיש תלונה או לחשוף את סיפורה האישי
metoo

שוברים שתיקה. הוטרדת מינית? את לא לבד. אל תשמרי את זה לעצמך. תתלונני. 


כן, גם בקיבוצים זה קרה וקורה גם היום. כולנו קשובים לפרסומים בימים אלה הנוגעים לקיבוץ שריד ואנו, בתנועה הקיבוצית, מוצאים לנכון להדגיש : המציאות בה נשים נאלצות להסתיר פגיעות מיניות שעברו וחוו היא בלתי נסבלת ואסור שתימשך. (חשוב להדגיש, התלונות בשריד נמצאות בחקירת משטרה. אנחנו מחזקים את ידי המתלוננות ואנחנו סומכים על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת).
התנועה מחזקת את ידי כל מי שנפגעה מתקיפה או הוטרדה מינית, בקיבוצים ומחוץ להם, ומחליטה לעשות מעשה אמיץ ולהגיש תלונה או לחשוף את סיפורה האישי - ברשת, בפורומים של נפגעות, בפני חברים, בני משפחה או מוסדות הקיבוץ - כפי שהיא רואה לנכון.
בשנים האחרונות אנו חשופים יותר ויותר למידע אודות נפגעות ונפגעי הטרדות ותקיפות מיניות, כאשר רוב העדויות הן כלפי תקיפות והטרדות של נשים, נערות וילדות. העיסוק התקשורתי המבורך והחשוב מאין כמותו בנושא מעלה במקביל את הצורך בשיח מוגן, מקצועי, מכיל ומקיף אשר ראוי שיתקיים בהובלת מערכת החינוך ביישוב בכלל המעגלים- ילדים ובני נוער, הורים, אנשי החינוך וחברי הקהילה.
רוב התקיפות וההטרדות המיניות נעשות על ידי אנשים קרובים ומוכרים, בחברה או בקהילה סגורה- בעלי תפקידים, חברים של המשפחה, מדריכים, קרובי משפחה ועוד. אנו רואים בתופעת ההטרדות והפגיעות המיניות בעיה שאסור להתעלם ממנה ושיש לטפל בה ביסודיות ומן השורש. בלי להסתיר, בלי לטייח, בלי לסגור את הדברים בשקט בתוך המשק. כך אנו פועלים מזה שנים רבות וכך אנו קוראים גם לכם לפעול.
לצד האכיפה והענישה, אנו מעודדים קיום תהליכים חינוכיים וניהוליים להטמעה של ערכי שיווין מגדרי ומניעה של פגיעות והטרדות מיניות. בכל קיבוץ יש ממלא תפקיד הממונה על מניעת אלימות מינית, ופועל לצד ובמקביל ליחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית העומדת לרשות הנפגעות והנפגעים ועוד.
זו לא בושה להגיד - אני לא יודע איך לעסוק בזה, אין לי כלים להעביר לצוות שלי.  אבל אל לנו לעצום עיניים בנושאים אלו. יש לטפל בהם באומץ ולעקור אותם מהשורש.

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לשיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית: "מזה זמן רב שהתנועה הקיבוצית וקיבוציה עוסקים בהטמעה של ערכי שיווין מגדרי ומניעה של פגיעות והטרדות מיניות. בנוסף לקיום של עשרות ימי עיון, קורסים ותהליכים חינוכיים וניהוליים נרחבים בתחום זה, קיימים בכל הקיבוצים ממונות וממונים למניעת אלימות מינית, כמתחייב בחוק.  
עברתם הטרדה מינית ומרגישים שלא בנוח להתלונן בפני גורמים בתוך הקיבוץ? פנו למשטרה או לארגוני הסיוע. אל תשמרו את זה בפנים. אל תתביישו.  בתנועה הקיבוצית רואים בבעיית ההטרדות והפגיעות המיניות בעיה שיש לטפל בה ביסודיות ומן השורש, כך אנו פועלים מזה שנים רבות וכך נמשיך לפעול בעתיד".      

 

לפניות ויעוץ בנושא ניתן לפנות למרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: 1202 נשים, 1203 גברים או להילית מטעם התנועה הקיבוצית: 052-5859827


אל תישארו אדישים, ביום שלישי, 31/10/2017 מתקיים יום עיון בנושא בבית התנועה הקיבוצית.

לפרטים על יום העיון לחצו כאן

לפעילויות בנושא מגדר ומיניות במרכז ההדרכה "שבילים" - לחצו כאן

תגובות

חשוב מאד , וגם בכל שאר התחומים לעשות זאת.....
יגאל
בושה להנהלת הקיבוץ
חברה
מדהים!!! כמה עצוב!!!
מסרים היוצאים מהנהלת הקיבוץ שלי (שריד) לאחר המקרה מלמדים שהשתיקה יותר עמוקה.
כל מנהל יכל להיות מעודכן כי ישנן 3 תלונות במשטרה ונפתחה חקירה,
ובכל זאת החליטה הנהלת הקיבוץ שוב לא לנקוט עמדה חד משמעית והוציאה מכתב לחבריה אנמי ולקוני. מנהלת הקהילה בחרה בין היתר לגנות את הפרסום בכלי התקשורת (החשיפה עצמה) אותה חשיפה הנתנה עוז ל2 נשים נוספות מקיבוצנו לספר את סיפורן.
מעבר לכך המגמה במכתב לנסות ולהסיט מסדר היום את מהות המקרה ולתת גב לתגובות הרבות בקיבוץ, הטוענות כי יש לגנות את המתלוננות שפנו לתקשורת. ולא. הן לא פנו!!! הקהילה שלי קרועה ואין סקיפר שיעביר מסר ברור, נשים - אסור לשתוק! אנו כקהילה נעבור את הימים הללו מאוחדים, נלמד מהמקרה ונצא מחוזקים כקהילה מוסרית השומרת על הפרט. קול זה לא נשמע.
עולם כמנהגו נוהג ואצלנו הריקבון גדול מאוד

הוספת תגובה חדשה