דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראש המועצה האזורית עמק הירדן שיגר מכתב  למלך ירדן: הוד מעלתך, בוא ניפגש ונגיע להסדר בנוגע לאי השלום

ראש המועצה עידן גרינבאום החליט לפנות ישירות אל המלך עבדאללה ה-2: "בימים שבהם נקלעה המערכת הפוליטית בישראל למשבר חמור, אני פונה אל הוד מעלתך בבקשה שניפגש ב'אי השלום' – אתה ואני או נציג שיוסמך מטעמך – ונפעל להשיג הסדר חדש, כיאה לשכנים טובים המכבדים ומעריכים אלה את אלה". ביום שישי הבא (18.10) תתקיים במקום עצרת המונית, בקריאה למנוע את ביטול ההסדר המיוחד עם ירדן
ראש המועצה האזורית עמק הירדן שיגר מכתב  למלך ירדן: הוד מעלתך, בוא ניפגש ונגיע להסדר בנוגע לאי השלום
אי השלום בנהריים לפני שבועיים מוכן לזריעה

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום מוסיף להתמודד גם בימים אלה עם מה שנראה כמו החלטת הדרג המדיני בממשלת ישראל, לוותר על אדמות קיבוצי אשדות יעקב באי השלום. בניגוד להבטחות, מי שהיו אמורים לנהל מו"מ עקשני ולהציע לירדנים חלופות אשר ימנעו את ההחלטה – אינם מנהלים שום מו"מ משמעותי עם הירדנים בנושא. שר החוץ הירדני אמר בשבוע שעבר בראיון, כי השיחות בין ישראל נוגעות רק ליום שאחרי ביטול ההסדר המיוחד שהתקיים במשך 25 שנה באי השלום. מבחינת חקלאי עמק הירדן מדובר בפגיעה כלכלית חמורה. אובדן של 800 דונם אדמה (מתוך 4,000 דונם בצד הירדני אשר נמצאים בבעלות קניינית של יהודים) יסב נזק לקיבוצים אשדות יעקב איחוד ומאוחד שחקלאיהם עובדים את האדמות הללו עידן גרינבאוםבמשך 70 שנה. מעבר לכך, מדובר באדמות שעליהם נהרגו חברים משני הקיבוצים, כולל דודו של ראש המועצה גרינבאום שעלה על מוקש ביחד עם עוד מספר חברי קיבוץ במלחמת ההתשה. (בפברואר 68' נהרגו ארבעה חברי אשדות יעקב איחוד כשעגלתם עלתה על מוקש בשעה ששבו מן העבודה בשדות; באפריל 1970 נהרג אברהם אקראי מאשדות יעקב איחוד בעלותו על מטען חומר נפץ. הוא הלך לפתוח ברז מים כדי להשקות את שטחי המספוא באזור אי השלום). 

 

השבוע שלח ראש המועצה מכתב אל המלך עבדאללה ה-2 וביקש ממנו לעכב את ההחלטה עד שיתקיים מפגש בין ראש המועצה ונציגי הקיבוצים עם המלך או נציג מוסמך מטעמו.   

"אנו חולקים נושאים אזרחיים משותפים רבים לאורך עשרות קילומטרים של גבול", כתב ראש המועצה במכתב. "שיתוף הפעולה בינינו יכול להוביל לשגשג ולהתקדמות בשורה ארוכה של תחומים. בימים שבהם נקלעה המערכת הפוליטית בישראל למשבר, אני פונה אל הוד מעלתך בבקשה שניפגש באי השלום – אתה ואני או נציג שיוסמך מטעמך – ונפעל להשיג הסדר חדש, כיאה לשכנים טובים המכבדים ומעריכים אלה את אלה".

לפני כשבועיים ביקרו חברי מטה התנועה הקיבוצית באי השלום ביחד עם ראש המועצה האזורית. בביקור אמר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "מצער מאוד שבשורת פעולות ראווה והתגרות, איבדה ממשלת ישראל את הרצון הטוב שאפיין את יחסי ישראל –ירדן בעת החתימה על הסכם השלום בשנת 94'. במקום לקדם פעילות משותפת וליצור אמון הדדי, העדיפו מקבלי ההחלטות בירושלים לפגוע שוב ושוב בכבודו של המלך עבדאללה, וזו כנראה התוצאה הבלתי נמנעת. מאכזבת אותי במיוחד הקלות הבלתי נסבלת שבה מוותרת ישראל על שטחי חקלאות, המהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה, המסורת וכן...כן גם הפרנסה של חקלאים ותיקים ומסורים. נעמוד לצד עידן גרינבאום והמועצה האזורית בכל מהלך שיחליטו ליזום בנושא."

ביום שישי הבא, 18 באוקטובר, שבוע לפני מועד סיומו של ההסדר המיוחד באי השלום בנהריים, תקיים המועצה ביחד עם הישובים וכל מי שהאדמות החקלאיות יקרות לו – עצרת מיוחדת בקריאה למנוע את המהלך שימנע מהחקלאים לעבד את אדמותיהם, לראשונה מזה 70 שנה. האירוע יחל בשעה 11.

הוספת תגובה חדשה