דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשת אגף החינוך: "אנשי החינוך שמתנגדים לתוכנית בנט לוקים באי הבנת המציאות הישראלית"

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ד"ר גבי אסם: "שירות צבאי הוא משימה לאומית וחינוכית מהמעלה הראשונה. התוכנית של שר החינוך נפתלי בנט להזמין קצינים לבתי הספר למפגש עם תלמידים ואימוץ של בתי ספר את קציני צה"ל היא נכונה ומעבירה מסר נכון לתלמידים. חבל שהתכנית הזו לא קרתה במערכת החינוך עד היום".
ראשת אגף החינוך התנועה הקיבוצית: "אנשי החינוך שמתנגדים לתוכנית בנט לוקים באי הבנת המציאות הישראלית"
תמונה: ד"ר גבי אסם. צילום – שגיא בן-יצחק/פורמט

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית הגיבה לתוכנית השר בנט – להגברת המוטיבציה לגיוס הכוללת כניסת קצינים לבתי הספר להרצאות לקראת גיוס וחיזוק הקשר בין בסיסים צבאיים קרביים לבתי הספר. לדברי שר החינוך, מטרת התוכנית היא הכפלת מספר התלמידים במסגרות הכנה לצה"ל מכ- 5,000 לכ- 10,000.

ד"ר אסם הוסיפה: "התנועה הקיבוצית פועלת במשך שנים ארוכות להפגיש את בני הנוער הבוגרים שלה עם קצינים, קצינות לוחמות ולוחמים וזאת כחלק מתפיסת העולם החינוכית של אהבת הארץ ותרומה לחברה. נתוני הגיוס הגבוהים לשירות משמעותי וקרבי בקרב צעירות וצעירי הקיבוצים מוכיחים את חשיבות המפגשים הללו ואת תרומתם - גם לצעירות והצעירים, וגם לצה"ל ולמדינה. אני מציעה שאנשי החינוך המתנגדים לתכנית יבינו שמי שאיננו מחנך לתרומה, גיוס ושירות המדינה ואיננו יוצר ומאפשר את המפגשים האלו, לוקה באי הבנת המציאות הישראלית והאתגרים העומדים בפנינו. נמשיך לחנך את בנינו ובנותינו לערכים של תרומה למדינה, גיוס ושירות משמעותי לצד חתירה לשלום ודו קיום. בסוף ינואר יתקיים כנס משרתי שנת שרות של התנועה הקיבוצית בו יקחו חלק מעל 900  מתנדבי שנת השירות. הכנס יעסוק בשרותם הצבאי ונקרא להם לקחת על עצמם תפקידים משמעותיים בדגש פיקוד וקצונה. אני מזמינה את השר בנט לבוא לכנס לברך את המשתתפים ולחזק את תחושת השליחות שבשרות הצבאי!".

 

יניב הגי, מזכיר קיבוץ בארי שבעוטף עזה מצטרף לדבריה של ד"ר אסם: " קיבוץ בארי, שמעודד את בניו לשירות צבאי משמעותי, מביע תמיכה בבנט בנושא זה ופועל ברוח הזו מדי שנה כחלק מהפעילות החינוכית השוטפת. למשל בני יב' יצאו לאחרונה למסע של התנועה הקיבוצית, ושהו יום שלם בבה"ד 1, נחשפו לתכנים של בית הספר לקצינים ונפגשו עם מג"דים בבה"ד 1 וצוערים. ילדים בגיל צעיר נפגשו בחנוכה האחרון עם חיילים מבסיס סמוך, והקיבוץ מארח חיילים מדי שבוע במתקניו. אנחנו מזמינים את השר בנט לשלוח את הקצינים למסגרות החינוכיות של הקיבוצים- הם יתקבלו אצלנו בזרועות פתוחות".

 

שר החינוך נפתלי בנט: "היום אנחנו יוצאים עם תכנית מקיפה להגברת המוטיבציה לגיוס לשירות משמעותי בצה"ל. לצד מצוינות בהישגים: במתמטיקה, באנגלית ובשאר המקצועית, אנו במשרד החינוך  פועלים גם להנחלת ערכי הציונות. ולכן הוריתי למערכת החינוך להירתם בכל כוחה לשיתוף  פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון בתוכנית להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות הקרביות בצה״ל, בשנת ה- 70 למדינת ישראל שירות בצה"ל הוא לא רק חובה אזרחית רגילה אלא זכות גדולה ומשימה לאומית ראשונה במעלה"

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "שירות משמעותי הוא מערכי היסוד שמקדמת מערכת החינוך, ותכנית השר בנט החדשה מחזקת ומעמיקה ערך חשוב זה. ערכנו מיפוי של כל התכניות השונות שמכשירות את התלמידים לקראת גיוס, והגדרנו יעדים ברורים, לצד תכניות עבודה, עבור כל אחת מהתכניות. בעקבות יישום התכנית, התלמידים יכירו יותר, יחוו יותר וייחשפו יותר להרצאות של קצינים".

 

ממשרד החינוך נמסר כי עם כניסתו של שר החינוך, נפתלי בנט,  למשרד החינוך הוא שם לו ליעד מרכזי לקדם את נושא החינוך לערכים, ובכלל זה את החינוך לאהבת הארץ ועידוד השירות בצה"ל ובשירות לאומי-אזרחי. מדיניות זו עוגנה בתכנית האסטרטגית של משרד החינוך בשנים האחרונות ובכלל זה בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ח. בהתאם לזאת, הנחה שר החינוך, נפתלי בנט, לגבש תכנית לאומית שתעודד את התלמידים לגיוס משמעותי שתוטמע במערכת כבר השנה. התכנית גובשה על ידי צוות מקצועי בראשות מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב ובשיתוף עם משרד הביטחון וצה"ל והיא כוללת שבעה נדבכים מרכזיים, שנועדו לחזק את הקשר בין בתי הספר לצה"ל, לחזק את הזהות של התלמידים ואת הקשר שלהם לצה"ל וכן להכפיל את מספר התלמידים הלוקחים חלק במסגרות הכנה לקראת הגיוס מכ- 5,150 לכ-  10,000. לשם כך הקצה המשרד סכום כולל של כ- 80 מיליון ₪.  

 

עיקרי התוכנית:

  תוספת של 33 מיליון ש"ח לתוכניות להגברת המוטיבציה לגיוס לשירות משמעותי, בשנת 2014 עמד התקציב על 47 מיליון והוגדל ביותר מ- 30 אחוז ל- 80 מיליון ש"ח

  בסיסים קרביים יאמצו בתי ספר כדי לעודד לגיוס משמעותי

  כניסת קצינים לבתי הספר להרצאות לקראת הגיוס – מפקדי יחידות קרביות ייכנסו להרצאות בבתי הספר ומפקדי פו"מ ייכנסו לחדרי מורים

  הכפלת מספר התלמידים במסגרות ההכנה לקראת הגיוס לצה"ל מ- 5,150 ל- 10,000 מתגייסים

  הרחבת שבוע הגדנ"ע הרחבת הגדנ"ע – מ- 20,000 חניכים לכ- 30,000 חניכים

  חיזוק גם ברשות המקומית -  180 רשויות מחזקים את תכנית ההכנה לצה"ל  - בתוך יום הלימודים (שעת מחנך) ואחר הצהריים (פעילויות ליצירת מנהיגות)

  לראשונה "בעקבות לוחמים" – יום של חשיפת תלמידים ליחידות קרביות ומלחמות ישראל גם לתלמידי הדרום בשיתוף עם משרד הביטחון

 

תגובות

תוכנית בנט
יוסף אבי יאיר אנגל
גבי, כל הכבוד לך על תמיכתך בתכנית בנט. הוא לא ממציא שום דבר חדש , הכל העתקה מהתכנית החינוכית של התנועה הקיבוצית משכבר הימים. כל המתנגדים איבדו את הדרך של הציונות , אהבת הארץ והצורך בצבא חזק ומשמעותי כדי להגן על החלום הציוני.

הוספת תגובה חדשה