דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קבלו הצצה למקום חדש ומיוחד בו מתנדבים בשנת שירות - ניוזלטר התנועה השבועי - 10.8.2017

הכירו את השינשינים החדשים. מזון תינוקות מהקיבוצים הגיע לתוך סוריה. והתרבות בקיבוצי הצפון פורחת. כל זאת ועוד בניוזלטר התנועה
הש"ש החדשים בעוטף עזה
השינשינים החדשים בביה"ס בקיבוץ מגן
 
HEADER
10.08.2017
 
____________...
נערי עין חרוד איחוד עם תרומות המטרנה הראשונות

בימים אלה יוצא המשלוח האחרון של אריזות מזון לתינוקות שאספו בקיבוצים ברחבי הארץ למען ילדי הפליטים בסוריה. כזכור, ביוזמת התנועה הקיבוצית הצטרפו הקיבוצים ברחבי הארץ למבצע "ילד הוא ילד" למען תינוקות וילדי האסון ההומניטרי בסוריה, נאספו כ-1000 אריזות מזון ונאסף כסף בעבור קניה של 2000 אריזות מזון נוספות. בסה"כ נקנו אריזות מזון בסך כולל של יותר ממאה אלף שקלים.
גל לוסקי (מבוא חמה) מייסדת ארגון IFA: "המזון הועבר לסוריה וסופק ליולדות בתשעה בתי חולים שונים בתוך סוריה, אשר בשל הטראומה והשכול אינן מסוגלות להיניק בעצמן. אני רוצה להודות לחברי הקיבוצים על ההתגייסות המרשימה וחייבת להדגיש כי כבת התנועה אני שמחה שהערכים עליהם גדלתי ואותם ינקתי בקיבוצי ובתנועה הקיבוצית, נשמרים ומתקיימים הלכה למעשה עד היום".
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית מסכם: "כשהתחילו להגיע התמונות והסיפורים הקשים מאזורי הקרבות בסוריה, הרגשנו שלא נוכל לעמוד מנגד, חיפשנו סיוע שניתן להבטיח שיינתן רק למי שבאמת זקוק לו, ולכן הוחלט להתמקד באיסוף מזון לתינוקות. המבצע זכה לתגובות רבות והתגייסות מרשימה בקיבוצים וגם מחוץ לתנועה הקיבוצית. אנו גאים בהתגייסות של חברי הקיבוצים ומודים לארגון IFA שסייע בהעברת התרומות ליעדן".
 
 
 
 
 
 
_____13
משלחת נפאלית בעקבות הקואופרציה הקיבוצית
____________...
המשלחת הנפאלית עם ניר מאיר ומאיה שפיר. 

במסגרת הידוק הקשר עם הקואופרציה העולמית אירחה השבוע התנועה הקיבוצית משלחת מנפאל שבאה ללמוד על הקואופרציה החקלאית בקיבוצים.
מאיה שפיר, מחזיקת תיק הקואופרציה בתנועה, ליוותה את המשלחת בסיוריה ומספרת: "פגשנו את המשלחת הנפאלית באחד הכנסים של ברית הקואופרציה הבינלאומית וכששמעו שאנחנו מישראל ביקשו סיוע בידע והדרכה בתחום הקואופרציה, מתוך הניסיון הנצבר בקיבוצים, במיוחד בתחום החקלאות וגידול בעלי חיים. לאחר התכתבות ארוכה לבדיקת אפשרות לשיתוף פעולה עם התנועה הקיבוצית, החליטו לבוא וללמוד "ממראה עיניים" והגיעו לביקור בן שבוע בישראל. במהלך ביקורם הם סיירו בקיבוצים שדה אליהו, גן שמואל ועלומים, במושב שדה ורבורג ובארגון האזורי "גרנות" והתרשמו מאד מהידע הרב אותו ביקשו לתהליך העבודה אצלם".
בסיום הביקור ביקרו במשרדו של מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, וכיבדו אותו בכובע נפאלי מסורתי ובסיכה לאומית (בתמונה).
חברי המשלחת הנפאלית הביעו התלהבות גדולה והזמינו את אנשי התנועה הקיבוצית לביקור גומלין שמטרתו לימוד והבנת הצרכים הספציפיים בשטח. המשלחת התארחה אף בביתו של שגריר נפאל בארץ שהתלהב מרעיון שיתוף הפעולה והביע רצון להיות שותף למהלך זה גם כן.
 
 
 
 
 
 
_____13
שיתוף הפעולה בין ירוחם לתנועה הקיבוצית ממשיך
אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית ועמותת צעירים בירוחם פועלים להקים גרעין התיישבות בתחומי המועצה הדרומית ולהביא סטודנטים, זוגות ומשפחות צעירות מהקיבוצים מרחבי הארץ לגור ולפעול בקהילה הצומחת בירוחם.
____________...
בתמונה: טל אוחנה (מימין) ואסיף איזק - משתפים פעולה. צילום אסיף איזק: דנה בר-און

בהמשך לשיתוף הפעולה בתנועה הקיבוצית והמועצה המקומית ירוחם, עליה סיכמו ראש המועצה מיכאל ביטון ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מבקשים באגף הצעירים והמעורבות בחברה של התנועה ועמותת צעירים בירוחם להקים גרעין התיישבות בתחומי המועצה הדרומית. מטרת הגרעין, כפי שרואים זאת סגנית ראש המועצה, טל אוחנה וראש אגף הצעירים, אסיף איזק, הוא להביא סטודנטים, זוגות ומשפחות צעירות מקיבוצים מרחבי הארץ לגור ולפעול בקהילה הצומחת בירוחם.
אסיף איזק, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "פרויקט זה הוא המשכה של שותפות ארוכת טווח בין התנועה הקיבוצית לירוחם, ואני קורא לכל מי שהציונות זורמת בדמו ובדמה להצטרף לפרויקט האדיר הזה. אנו חוזרים לדבר בשפה של התיישבות מתוך שותפות, כמו ש"הזקן"(דוד בן גוריון) אמר: "בנגב יבחן העם במדיניותו" . אני רוצה להודות לטל אוחנה על שיתוף פעולה מתוך ראייה משותפת של האתגרים הניצבים בפנינו".

סגנית ראש המועצה טל אוחנה בירכה אף היא ואמרה: "המועצה המקומית ירוחם מבקשת לקדם התיישבות של צעירים אידיאליסטיים מרקע מסורתי וחילוני, נוסף לצעירי הציונות הדתית שמגיעים לכאן בעשורים האחרונים ותורמים את תרומתם הנכבדת לפיתוחה של העיירה. אנו שמחים על השותפות עם התנועה הקיבוצית ומקווים שכבר בקרוב נוכל לקלוט אלינו משפחות צעירות, ילידי הקיבוצים ובוגרים של המסגרות ההתיישבותיות השונות. אני מודה למזכ"ל התנועה ניר מאיר ולאסיף איזק, ראש אגף הצעירים, על הרצון והמחויבות לפיתוח הנגב וירוחם בפרט".
 
 
 
 
 
 
_____13
הנה הם באים – השינשינים החדשים!
 שנת השירות לשנה הקרובה – 2017/18 החלה השבוע רשמית עם בואם של כאלף (!) מתנדבי ומתנדבות שנת השירות "החדשים" של התנועה הקיבוצית אל הקומונות ברחבי הארץ
____________...
הקומונה במרכז תלמים מימין לשמאל: רועי בן ראובן, עומרי שי, עמית זהבי, נעמה רגב, שי כהן, ניתאי בירמן, נועה פרימרמן, פארן רובין, תמר חצור, עומר דונוביץ׳
.

במרכז "תלמים" בקיבוץ מגל, בראשות המנהל הוותיק והמנוסה שלומי זהיר, מתנדבים השנה עשרה שינשינים. מטרת המקום היא טיפול וסיוע לבעלי צרכים מיוחדים בכל הגילים בעזרת בעלי חיים והוא כולל בית ספר לרכיבה, אילוף וטיפול בסוסים, מרכז כלבנות ואת פינת החי ע"ש עופר מזרחי ז"ל.  את הקומונה מלווה זאת השנה השנייה אלה חֶבֶר.
פארן רובין ממעלה שחרות בערבה, אחת השינשיניות, מספרת כיצד הגיעה לשנת השירות במרכז "תלמים":
"הרבה חברים שלי עשו ש"ש וסיפרו לי על זה ורציתי גם אני לעשות בשנה הזאת פעילות משמעותית למען החברה וגם בשביל עצמי. התחלתי לחפש משהו שאני רוצה לעשות בתחום החיות ומצאתי את המרכז במגל- בהתנדבות עם חיות, עם ילדים עם צרכים מיוחדים ועם אוכלוסיות שונות. אני בטוחה שזאת הולכת להיות שנה  מאד מאתגרת, מיוחדת ומעניינת.
לא חששת להגיע לשנת שירות במקום הרחוק מאד ממקום מגורייך?
כל מקום רחוק מאיפה שאני גרה, אז אם הולכים אז לפחות למקום שרציתי להיות בו ושיש בו תרומה גדולה לחברה בישראל".
 
השנה תפתח בפעם הראשונה קומונה בפנימיית "ביכורים" - פנימייה צעירה למצוינות באמנות ומוזיקה במועצה האזורית אשכול. המטרה העיקרית במקום היא לקדם שוויון הזדמנויות בתחום האמנויות - כל מי שבעל/ת פוטנציאל יכולים להצליח.
אמיר לוין, מקיבוץ צרעה: "אנו, חברי מתנדבי שנת השירות, הגענו לביכורים כי חיפשנו אתגר וחוויה מיוחדת במסגרת שנת השירות. ההתנדבות בביכורים מאפשרת לשלב סיוע רגיל לנערים – עזרה אישית, עזרה לימודית וכדומה עם התפתחות והעצמה אומנותית. אנו מאמינים שבמרבית המקרים השילוב בין השניים הוא נוסחה מנצחת וכי אין כמו התפתחות אומנותית כדי להעצים ולגדל את נפש האדם. סיבה נוספת לבחירתנו בביכורים הייתה מיקומו הייחודי והמאתגר של הכפר בקיבוץ מגן, על גבול רצועת עזה. בכך אנו מסייעים להביא את בשורת החינוך לאמנות לאזור מיוחד וחשוב זה. בגלל שהכפר הוא צעיר בגילו אנחנו מסייעים גם בהקמתו – בנייה, שיפוצים, ניקיונות, נראות, צביעה, בניית ספסלים ועוד".
 
 
 
 
 
 
 
_____13
תמונת השבוע- נפרדים מעמוס גל (בתמונה כמובן)
 
____________...
התמונה המנצחת בתחרות. פרידה בתמונה

עמוס גל, בן 73 מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, נהרג השבוע בתאונת דרכים בעת טיול בנמיביה. עמוס הותיר אחריו אשה, שהיתה עימו בטיול ונפצעה באורח קל, שתי בנות ושבעה נכדים שהיו קשורים אליו מאד. בני המשפחה סיפרו לאחר האסון: "אנחנו מנסים למצוא נחמה כלשהי בעובדה שהוא לפחות סיים את חייו בטיול שאותו עשה בדיוק באופן שבו אהב - בנופים מרהיבים, כשהוא מצלם ומנציח את היופי שהוא רואה. אבא שלנו, סבא של ילדינו, היה אדם אוהב, איש משפחה נפלא שצבר בחייו כל כך הרבה חברים. הוא אהב מאד את הטיולים בטבע והיה צלם בעל עין רגישה וחכמה. הוא ביקש בכל הזדמנות להנציח במצלמה שלו את כל היופי שראה בעולם. וככה גם אנחנו זכינו לחיות לצידו כשכל היופי הזה נוכח מאד בחיים שלנו. 
גל זכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות תמונות שארגנה התנועה הקיבוצית.- "קיבוץ בתמונה".
 
 
 
 
 
 
_____13
תרבות ופעילות קיץ בגליל המערבי
השבוע ננעל קורס הקיץ ה-27 לכיתות אמן לכלי קשת של "קשת אילון" בקיבוץ אילון וקורסי הקיץ בכפר המחול בגעתון עומדים אף הם לקראת סיום. רגע לפני, הספיק צוות מהנהלת התנועה לבקר בשני מפעלי התרבות החשובים בגליל המערבי ו"לטעום" מהעשייה והפעילות מעוררות ההשראה
 
____________62
 
בתמונה מימין: הביקור בקשת אילון (צילום: שרית עוזיאלי), בתמונה משמאל: הביקור בכפר המחול בגעתון

כפר המחול בגעתון, שהוקם כבר בשנת 1956 ע"י יהודית ארנון ז"ל, חברת הקיבוץ, וממשיכה רמי באר, חבר הקיבוץ אף הוא והכוריאוגרף הראשי במקום, מאגד לתוכו פעילות ענפה לאורך כל השנה במגוון מסגרות הן בקהילה המקומית והן בתחומי הריקוד המקצועיים בארץ ובחו"ל שבראשה עומדת להקת המחול הקיבוצית, שכבר קנתה לה שם ומוניטין בינלאומיים. במהלך סיורם במקום שמעו המזכ"ל ניר מאיר, המנכ"לית מיכל וינברג ומנהלת לשכת המזכ"ל נועה יפת ביחד עם רכזת האזור מטעם התנועה ליאת פאר, על המסגרות השונות הפועלות במקום, אותם הם מלווים ומכירים משכבר, ואף זכו להתרשם מקורסי הקיץ אליהם מגיעות ומגיעים נערות ונערים מרחבי הארץ ובני נוער רבים מרחבי העולם. הם צפו בדוגמא מחוגי התנועה הקהילתיים לנשים ושמעו גם על שאר הפעילות הנעשית במהלך השנה, החל מחוגים לילדים, קשישים, בעלי צרכים מיוחדים וכלה בפעילות אולפן המחול האזורי ופעילות להקות המחול.

לאחר מכן, המשיכה הנהלת התנועה לביקור וסיור התרשמות במרכז המוסיקה "קשת אילון" בקיבוץ אילון, שם בכל קיץ נפגשים נגני כלי קשת ומורים בכירים מרחבי העולם לשלושה שבועות מרהיבים של שיעורים, כיתות אמן וקונצרטים ברמה הגבוהה ביותר, מהם נהנים כל תושבי האזור ובפרט תושבי וחברי הקיבוץ שזוכים לשלושה שבועות של חוויה מוזיקלית יוצאת דופן בכל שנה, עם קונצרטים על הדשא המתאימים לכל המשפחה, קונצרטים וכיתות אמן באולם המקומי ועוד.
פעילי מטה התנועה זכו לשמוע שיעור פתוח, הרצאה קצרה של בונה הקשתות דניאל שמידט מגרמניה, לטעום מכיתת אמן ואפילו לצפות בהדגמת "הספורט הלאומי" של נגני קשת אילון- ירי בחץ וקשת- שהעמידה והפעולות בו דומות מאד לאופן בו מוחזק הגוף בעת נגינה על כינור והאימון בו משפר מאד את יציבת הגוף של הנגנים.

בסיום הביקורים ציין מזכ"ל התנועה ניר מאיר את התרשמותו הגדולה מהעשייה הרבה לה זוכים המשתתפים בשני המקומות ותושבי הגליל המערבי כולו, שזוכים להתעשר אף הם מפעילות תרבותית ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף, בירך מאיר את השותפות הגדולה עם אשת העסקים והפעילה החברתית, רעיה שטראוס - בן דרור, שבזכות תרומתה ובזכות פעילותה הנמרצת לעידוד התמיכה במקומות אלו ממשיכים בעשייה גדולה ואף הביע את תקוותו להרחבת הפעילות.
 
_____13
____________62
מצטייני הנשיא מהקיבוצים. "נרתמים להסברה בחשיבות הגיוס והשירות המיטביים של כל אחד ואחת"

בתחילת השבוע נחשף "ב Mynet קיבוץ" רצונה של הדס טל מקיבוץ יפעת לסרב לשרת בצה"ל. אסיף איזק, ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה, תחתיו פועלת גם מחלקת הביטחון בראשות נוקי גולדפישר, ענה להדס וכתב לה, בין היתר מתוך ניסיונו כמפקד צוות ביחידת המסתערבים "שמשון": "שירות המדינה דרך התיישבות ודרך תרומה לחברה היה ותמיד יהיה חלק מהחינוך הקיבוצי שעליו גדלנו, כמו גם כיבוד החוק. לא נוכל לקבל כי נער או נערה יעשו דין לעצמם ויחליטו אם לשרת בצה"ל אם לאו על-פי תפיסתם הפוליטית – בעד ההתנתקות או נגדה, בעד ההתנחלויות או נגדן וכו'. 
מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית בראשות נוקי גולדפישר, עליה אני ממונה במסגרת תפקידי, פועלת ומבקשת לעשות כל מאמץ למצוא לכל נערה ונער מהתנועה את המקום הנכון בשבילם ובשביל צה"ל לשירות משמעותי למען המדינה והחברה בישראל. הודות לעבודת הקודש של נוקי והשיח שלה עם הצבא אנו יוצרים, או לפחות משתדלים ליצור, הלימה בציפיות של המתגייסים לצרכים השונים של הצבא. איננו מכתיבים לצבא היכן ישובץ כל חייל אבל אנחנו בהחלט נרתמים להסברה בחשיבות הגיוס והשירות המיטביים של כל אחד ואחת ואני משוכנע שנוכל לפעול ביחד איתך למצוא מקום שכזה בשבילך". 
 
 
 
 
 
 
_____13
גשר להתיישבות בעמק המעיינות
____________62
בימים אלה יצא לדרך הגיוס המשותף של אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית ועמותת "חברותא" לקהילת הסטודנטים החדשה בקיבוץ גשר, שכל מטרתה קידום המשימות החברתיות וחיזוק הקהילה בגשר, כחלק מתפיסת האגף ליצירת שותפויות לחיזוק ההתיישבות. 
בסיום התהליך תמנה הקהילה 12 סטודנטים, אשר יהנו ממגורים מוזלים בקיבוץ ובמלגת לימודים בגובה 13,000 ש"ח אשר כל כולה תמורה לפעילות שיזמו הסטודנטים בתרבות ובחינוך עם וותיקי הקיבוץ וצעיריו לאורך כל השנה.
 
קהילת הסטודנטים היא פרויקט חדש של עמותת "חברותא", הפועלת בעמק המעיינות ואשר יזמה בשנים הקודמות את תכנית 'חקלאות בעמק' שפועלת בקיבוצים כפר רופין, מעוז חיים ונווה איתן, ומגשימה חזרת צעירים ישראלים ועבודה עברית למטעים, לשדות ולמדגים בכל רחבי העמק. 
הסטודנטים ילמדו ברובם במכללת כינרת, אך בתכנית הבהירו שגם סטודנטים ממוסדות אחרים מתקבלים בברכה.
 
 
 
_____13
מזל טוב לקיבוץ מרום גולן!
________28
הימים הראשונים בגולן

מזל טוב לקיבוץ מרום גולן החוגג מחר (שישי) חמישים שנה לעלייתו על הקרקע. מרום גולן הוא בכור הישובים ברמת הגולן והאירוע יצוין במופע מיוחד בשילוב עם חגיגות של ילדי כיתת בר המצווה הכוללת 23 ילדים. בשנותיו הראשונות ספג הקיבוץ הפגזות רבות ובמלחמת יום הכיפורים פונו חבריו לתקופה קצרה. מאז הלך הקיבוץ והתבסס עם משק חקלאי מגוון, מפעל מנועים, מחצבת טוף וכפר נופש מצליח.
בקיבוץ כ 150 חברים והרחבה קהילתית וחיי תרבות וקהילה מפותחים. יום הולדת שמח!
 
 
 
 
_____13
________28
והפעם... Alma Inspired Designs - סטודיו לעיצוב תכשיטים בקיבוץ קטורה
 
סטודיו לתכשיטי כסף וזהב בעבודת יד-
התכשיטים הם כולם יצירות ייחודיות בעבודת יד שנוצרים כדי לעורר מקור השראה לעונדים אותם. התכשיטים מיוצרים מחומרים באיכות גבוהה; כסף סטרלינג, זהב, אבני חן יקרות וחצי-יקרות. אוסף התכשיטים בנוי מיצירות אלגנטיות, בעלות דמיון וייחודיות המשלימות את אוהבי התכשיטים. האוסף יתמזג בצורה מושלמת בכל חנות תכשיטים משובחת שתכלול עיצובים ייחודיים ומעוררי השראה. 

התכשיטים מוצגים בלובי קרן קולות (חדרי האירוח בקטורה) מ8:00 בבוקר עד 22:30 בערב.
ליצירת קשר- מיה אוונס: maia@alma-designs.com  

--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

הוספת תגובה חדשה