דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צעירים בקיבוצים - לא מה שחשבתם

אסיף בכנס ועדות צעירים

אגף צעירים ומעורבות של התנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות, קיימו בשבוע שעבר יום הכשרה לוועדות צעירים מ-5 מועצות אזוריות: חוף אשקלון, רמת נגב, אשכול, שער הנגב ובני שמעון.כנס ועדות צעירים

להכשרה הגיעו עשרות בעלי תפקידים, רובם צעירים וצעירות שלוקחים חלק בוועדות צעירים קיימות או כאלו שבהקמה וכן צעירים שחשוב להם לקדם את התחום. נציגים מלמעלה מ-20 קיבוצים שיתפו במצב הצעירים בקיבוצם. כולם הביעו רצון רב לקדם את ועדות הצעירים, להיות "דבק" בין הצעירים לבין המקום, להקים ועדות שיתנו מענה לצרכים של הצעירים בסטטוסים השונים ולהוביל בהם ערכים של: רעות, יזמות, אחריות, קהילתיות ועוד.

את היום פתחו יחד אסיף איזק, ראש אגף צעירים בתנועה הקיבוצית ומירב בן שימול, מנהלת תחום הצעירים במרכז המועצות האזוריות. שניהם ציינו את חשיבות שיתוף הפעולה בין התנועה למרכז המועצות, לקידום ופיתוח תחום הצעירים במרחב הכפרי. מירב נתנה תמונה על מצב הצעירים בישראל והתפתחות תחום הצעירים במרכז המועצות האזוריות. אסיף הציג את חזון האגף, המטרות ותוכניות לקידום ופיתוח מנהיגות צעירה שמתקיימות באגף והדגיש את חשיבות התפקיד של ועדת הצעירים בקיבוץ לחיזוק הקהילה וחיזוק מרכז הצעירים. 

בחלק השני העבירה ענבר נבו ממשמר השרון, סדנא מרתקת וחשובהכנס ועדות צעירים בה עלו שאלות על המהות של ועדות הצעירים בקיבוצים, המאפיינים של הועדות בקיבוצים השונים - הרכב הועדה, תחומי העיסוק שלה ועוד. התקיים דיון סוער על צרכים שונים של צעירים בקיבוצים שונים, במהלכו נסקרו מגוון השותפים במרחב הקיבוצי ובמרחב האזורי, וכן למידה משותפת לאיתור אתגרים משותפים. הייתה תחושה של יחד ושותפות ובסיום הערב נותרו המשתתפים עם טעם של עוד.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה מסכמת: "בהמשך החודש הקרוב מתוכננים עוד ימי הכשרה כאלו במטה אשר, עמק יזרעאל, גליל עליון וחבל אילות ואנו מקווים שאלו יהוו את פריצת הדרך של אגף הצעירים בקיבוצים ומעורבותם של הצעירים בנעשה בקיבוצם הפרטי ובתנועה בכלל".

הוספת תגובה חדשה