דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרסום בYNET: דרישה מראשי המפלגות: "שבצו נשים כמועמדות בבחירות לעיריות ולמועצות"

קואליציה של 24 ארגונים, ביניהם התנועה הקיבוצית, שנקראת "מקומיות 2018", שיגרה מכתב לכל ראשי המפלגות ובו היא קוראת לשבץ נשים לראשות רשימות המועמדים בבחירות לרשויות המקומיות: "לא חסרות נשים מוכשרות וראויות שיכהנו כנבחרות ציבור"
מקומיות 2018

קואליציה של 24 ארגונים פנתה במכתבים לכל ראשי המפלגות בכנסת בקריאה לשבץ נשים לראשות רשימות המועמדים הנתמכות על ידם בבחירות ברשויות המקומיות. כמו כן, הקואליציה מבקשת כי הרשימות יעוצבו ב"שיטת הרוכסן" כך שיורכבו מנשים וגברים לסירוגין (אישה-גבר-אישה-גבר), החל מהמקומות הראשונים ברשימה.

הקואליציה, שנקראת "מקומיות 2018" והוקמה במטרה לקדם נשים לתפקידי מנהיגות ברשויות המקומיות, היא יוזמה של עמותת כ"ן (כוח נשים למנהיגות נשים) בשיתוף קרן דפנה וקרן פרידריך אברט. בין יתר הארגונים, לוקחים בה חלק שדולת הנשים בישראל, נעמת, ויצו, התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים בישראל, מרכז המועצות האזוריות, קרן אברהם ועוד.

מתוך 257 ראשי רשויות המכהנים בישראל ישנן כיום רק שש נשים - שיעור של כ-2% בלבד. כמו כן, נשים מהוות רק 13% מכלל חברי המועצה ברשויות המקומיות בישראל, וב-98 מהן, שביישוביהן מתגוררים כשני מיליון תושבים, אין כלל ייצוג לנשים. 80% מאותן רשויות אינן יהודיות.

"למותר לציין כי ייצוג נמוך זה של נשים בשלטון המקומי רחוק מלשקף את שיעורן באוכלוסייה", כתבו הארגונים, "ואין חולק כי לא חסרות נשים המוכשרות וראויות לכהן כנבחרות ציבור ולהוביל את העשייה הציבורית ברשויות המקומיות".

במכתב, שנשלח גם לראשי המפלגות החרדיות, מצוין עוד כי "רשימות הנתמכות על ידי המפלגות החרדיות בשלטון המקומי מדירות נשים באופן מוצהר ובכך מונעות מהן כל ייצוג והשפעה, הדרה המהווה עיוות חמור שאין להשלים עמו במדינה דמוקרטית".

על פי החוק, סיעה שלפחות שליש מבין חברי המועצה שנבחרו ומכהנים מטעמה הן נשים מקבלת 115% מסכום המימון שלו היא זכאית.

לקראת סוף המכתב, הפצירו הארגונים בראשי המפלגות: "הניסיון והמידע המצטבר מעידים כי הגדלת שיעור הנשים המכהנות בשלטון המקומי מוביל לשינוי חיובי ברשויות המקומיות, עבור כלל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל. ייצוג הולם לנשים הוא הכרח ציבורי ומוסרי ממדרגה ראשונה".

מקומיות 2018מקומיות 2018

 

לקריאת הכתבה באתר Ynet

הוספת תגובה חדשה